علی قوی‌تن: «یک تکه ابر» و تصویر رویاهای یک کودک

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی قوی‌تن تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «یک تکه ابر» که در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور دارد درباره این فیلم گفت: «یک تکه ابر» در حال و هوای سینمای کودک و نوجوان و خانواده ساخته شده و موضوعش تربیتی

کد خبر : 408480
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۲۰
علی قوی‌تن: «یک تکه ابر» و تصویر رویاهای یک کودک

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی قوی‌تن تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «یک تکه ابر» که در بخش مسابقه بلند داستانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور دارد درباره این فیلم گفت: «یک تکه ابر» در حال و هوای سینمای کودک و نوجوان و خانواده ساخته شده و موضوعش تربیتی و آموزشی است؛ «یک تکه ابر» در قالب رویاهای یک کودک مسائل اجتماعی و خانوادگی را مطرح می‌کند.

او درباره لوکیشن‌های اصلی این فیلم خاطرنشان کرد: این فیلم هم مانند فیلم قبلی‌ام در استان اصفهان و اطراف کاشان ساخته شده است… البته نمی‌توان گفت که دقیقاً آن را در کاشان ساخته‌ام، ممکن است یکی از لوکیشن‌های آن در ۱۰۰ کیلومتری کاشان فیلمبرداری شده باشد ولی عمده فیلمبرداری این اثر در منطقه کاشان بوده است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اصفهان، میزبان جشنواره اظهار کرد: اصفهان شهری تاریخی و توریستی‌ست و از آنجایی که این جشنواره به صورت بین‌المللی‌ برگزار می‌شود، مهمانان خارجی را هم به سوی خود فرا می‌خواند. وقتی مهمانان خارجی به این شهر قدم می‌گذارند، شهر زیبایی را شاهد هستند و فرصت پیدا می‌کنند در فضا قرار بگیرند و بیشتر با فرهنگ ما آشنا شوند.

کارگردان «رویای سهراب» با اشاره به یکی از خاطرات خود از جشنواره اصفهان عنوان کرد: در یکی از دوره‌های ابتدایی برپایی جشنواره در اصفهان، به همراه چند نفر از مهمانان خارجی در کنار زاینده‌رود قدم می‌زدیم، فضا برای آن‌ها بسیار زیبا بود، از آبی که در زاینده‌رود جریان داشت و شرایطی که وجود داشت، لذت می‌بردند. الان نمی‌دانم زاینده‌رود چه وضعیتی دارد اما امیدوارم حداقل در این فصل آب داشته باشد.

قوی‌تن درباره فیلم «یک تکه ابر» و میزان احتمالی استقبال آن در جشنواره توضیح داد: ما در «یک تکه ابر» تلاش کرده‌ایم فیلمی خوب و فرهنگی بسازیم، این فیلم صرفاً سرگرم‌کننده نیست یا باید بگویم کل فیلم‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان ساخته‌ام، بازاری و سرگرم‌کننده نیستند، مخاطبان خاص خود را دارند و قطعاً خانواده با دیدن فیلم، آن را دوست خواهند داشت، بچه‌ها نیز به دلیل وجود قهرمان داستان که کودک است، با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

او درباره شعار جشنواره یعنی «بچه‌ها به‌سمت قله» مطرح کرد: آینده برای کودکان و نوجوانان است، شما به همین زودی می‌بینید که یک کودک هشت یا ۹ ساله به یک جوان ۱۸ یا ۱۹ ساله تبدیل می‌شود، اوست که برای این کشور تصمیم می‌گیرد پس باید به او بها داده شود. کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان کشور هستند پس قطعاً باید تشویق شوند، فیلم‌های خوبی ببینند و به آن‌ها بها داده شود.

این فیلمساز درباره جایگاه جشنواره بیان کرد: جشنواره کودکان و نوجوانان در ایران بهترین جشنواره است و همیشه سالم، بدون هیچ جهت‌گیری و باندبازی برگزار شده است. یکی از متولیان خوب این جشنواره که آن را تاکنون زنده نگه داشته، بنیاد سینمایی فارابی‌ است. اگر این بنیاد نبود، جشنواره در همان دوران‌های اول تعطیل و به فراموشی ‌سپرده می‌شد؛ جشنواره‌ای که مهم‌ترین جشنواره و تاثیرگذارترین برای آیندگان است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان به‌دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.