علاقه‌مندی روسیه به داروهای ایرانی/توافق برای گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت

[ad_1] مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از توافق ایران و روسیه برای همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت خبر داد و گفت: صادرات دارو تا حدودی از ایران به روسیه انجام می‌شود اما روسیه علاقمند است که این کار گسترش یابد. به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمدحسین نیکنام _مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت_ در نشست خبری

کد خبر : 471832
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۰۸
علاقه‌مندی روسیه به داروهای ایرانی/توافق برای گسترش همکاری‌ها در حوزه سلامت

[ad_1]

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت از توافق ایران و روسیه برای همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت خبر داد و گفت: صادرات دارو تا حدودی از ایران به روسیه انجام می‌شود اما روسیه علاقمند است که این کار گسترش یابد.

به گزارش هوشمند نیوز، دکتر محمدحسین نیکنام _مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت_ در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی سلامت خانواده درباره همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه سلامت به حضور معاون وزیر بهداشت کشور روسیه در ایران طی هفته گذشته اشاره کرد و در عین حال گفت: در وزارت بهداشت مزاکرات گسترده‌ای داشتیم و هفته گذشته یک توافقنامه در حوزه سلامت بین دو کشور امضا شد. این کشور به داروهای ایران علاقمند است.

وی گفت: صادرات دارو تا حدودی از ایران به روسیه انجام می‌شود اما علاقمند هستند که این کار گسترش یابد. همچنین در زمینه تحقیقات نیز علاقمند هستند که تحقیقات مشترک انجام شود و جلسات علمی و ارتباطات گسترده در زمینه تبادل اطلاعات علمی را خواستار هستند.

نیکنام گفت: روسیه نسبت به همکاری در زمینه سلامت با ایران، خود را بسیار مشتاق نشان می‌دهد و امیدواریم که این همکاری‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

نیکنام درباره دیپلماسی سلامت اظهار کرد: خوشبختانه حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تلاش مدیران این حوزه پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف بهداشت، درمان، آموزش، تحقیقات و… داشته است. خوشبختانه در سایه این پیشرفت‌ها در جایگاهی هستیم که تجربیات خوبی را برای عرضه به کشورهای دیگر و همچنین توانایی بهره‌مندی از تجربیات کشورهای دیگر و بومی‌سازی آن تجربیات را داریم.

وی افزود: از جمله این دستاوردها به ادغام آموزش پزشکی در خدمات درمانی و همچنین شبکه بهداشت درمانی که درکشور وجود دارد، می‌توان اشاره کرد. در زمینه دیپلماسی سلامت ما فعالیت‌ G۵ را داریم که ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و عراق در آن عضو هستند و جلسات متعددی داشتیم. همچنین با حضور فعالانه‌ای در رویدادهای بین المللی سازمان‌های بین‌المللی همچون شانگهای و بریس در، ۲۴ اسفندماه وزیر بهداشت در قزاقستان شرکت خواهند کرد و پیشنهادات مشخصی برای وزاری شانگهای نیز خواهند داشت. این اجلاس هم که پیش رو است به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی با هدف ارائه تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در توسعه پوشش همگانی سلامت با سلامت خانواده و نظام ارجاع و ایجاد بستری برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی سلامت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.