علاء عبدالفتاح، فعال زندانی، اعتصاب غذا را در مصر تشدید کرد و خانواده به دنبال کمک شدند.

[ad_1] برخی از گروه های حقوق بشری می گویند که پرونده او نشان می دهد که کشورهای غربی از جمله بریتانیا و ایالات متحده، منافع ملی را بر ارتقای آزادی مقدم می دانند. خواهرش صنعا سیف روز سه‌شنبه پس از دیدار با رویترز به رویترز گفت که برجسته‌ترین مخالف مصر قبلاً برای زنده ماندن یک

کد خبر : 243656
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
علاء عبدالفتاح، فعال زندانی، اعتصاب غذا را در مصر تشدید کرد و خانواده به دنبال کمک شدند.

[ad_1]

برخی از گروه های حقوق بشری می گویند که پرونده او نشان می دهد که کشورهای غربی از جمله بریتانیا و ایالات متحده، منافع ملی را بر ارتقای آزادی مقدم می دانند.

خواهرش صنعا سیف روز سه‌شنبه پس از دیدار با رویترز به رویترز گفت که برجسته‌ترین مخالف مصر قبلاً برای زنده ماندن یک تکه فیبر در هفته، یک سیب یا یک خیار و همچنین فقط ۱۰۰ کالری مایع در روز مصرف می‌کرد.

او گفت: «در طول ملاقات، او به پارتیشن شیشه‌ای تکیه داده بود، تلاش می‌کرد اما سعی می‌کرد آن را کنار هم نگه دارد.

در ماه ژوئن، مادرش لیلا سوئیف ابراز نگرانی کرد که سلامت پسرش به سرعت رو به وخامت می رود.

عبدالفتاح اعتصاب غذای خود را از 2 آوریل در اعتراض به شرایط بازداشت و زندان آغاز کرد. او در ماه دسامبر به اتهام انتشار اخبار جعلی، به دلیل اشتراک‌گذاری پستی در شبکه‌های اجتماعی درباره مرگ یک زندانی به مدت پنج سال زندانی شد. او تصدیق می کند که این پست را بازتوییت کرده است، اما معتقد است که حکم او ناعادلانه است.

مقامات مصری به تماس های تلفنی رویترز برای اظهار نظر در مورد پرونده عبدالفتاح پاسخ نداده اند، اما گفته اند که او غذا می خورد و اوایل امسال به زندانی با شرایط بهتر منتقل شد.

دولت مصر از تصمیمات قضایی در برابر انتقادات خارجی، از جمله محکومیت عبدالفتاح، دفاع کرده است.

خواهرش گفت، نه عبدالفتاح و نه خانواده‌اش انتظار ندارند مصر، متحد نزدیک ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی، او را به این زودی‌ها آزاد کند.

سیف گفت: “ما به درستی می دانیم که علا برای سایر دولت ها به یک مورد شناخته شده تبدیل شده است، بنابراین بسیار ناامید کننده است که ما سهم خود را انجام دادیم اما به نتیجه نمی رسیم و این بدان معنی است که این دولت ها به وظیفه خود عمل نمی کنند.” .

دسترسی بریتانیا

او گفت که با افراد متعددی از جمله اعضای پارلمان بریتانیا و وزارت خارجه بریتانیا بر وضعیت اسفبار عبدالفتاح فشار آورده است و فقط به او گفته شد که بریتانیا “برای دسترسی کنسولی به بالاترین سطح فشار می آورد.”

سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه گفت: «ما سخت تلاش می کنیم تا آزادی آقای عبدالفتاح را تضمین کنیم و از مقامات مصری می خواهیم که از برآورده شدن نیازهای رفاهی او اطمینان حاصل کنند.»

یک مقام دولت بریتانیا گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در تماس اخیر خود مستقیماً این پرونده را با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در میان گذاشته است.

برخی از منتقدان همچنین می گویند که ایالات متحده، منبع اصلی کمک های تسلیحاتی و نظامی، باید این کمک ها را به دلیل سابقه حقوق مصر متوقف کند. وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

عمه عبدالفتاح، احدف سوئیف، رمان نویسی که در فهرست نهایی جایزه معتبر بوکر قرار گرفته بود، مرتباً درباره او توییت می کند. او در ماه ژوئن در توییتی نوشت: «ما شروع به فکر می کنیم که قصد دولت مصر این است که اجازه دهد علا در زندان بمیرد.

دفتر مطبوعاتی دولتی مصر گفت که سؤالات درباره پرونده عبدالفتاح و اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر خارج از محدوده آن بوده و تماس ها با وزارت کشور بی پاسخ مانده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.