عصر بحران، ارزهای بزرگ جهان را از همگامی خارج می کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ریال سعودی، یوان، لیر ترکیه، پوند، دلار آمریکا، یورو و دینار اردن در این تصویر که در 6 ژانویه 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر توسط آلون جان و دارا راناسینگه لندن (رویترز) – ارزهای بزرگ جهانی به ندرت در مسیرهای متفاوتی قرار دارند. با

کد خبر : 367777
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
عصر بحران، ارزهای بزرگ جهان را از همگامی خارج می کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ریال سعودی، یوان، لیر ترکیه، پوند، دلار آمریکا، یورو و دینار اردن در این تصویر که در 6 ژانویه 2020 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط آلون جان و دارا راناسینگه

لندن (رویترز) – ارزهای بزرگ جهانی به ندرت در مسیرهای متفاوتی قرار دارند. با این حال، ین ژاپن و در برابر دلار در حال سقوط هستند، در حالی که در اروپا، یورو عملکرد بهتری دارد و استرلینگ در حال سقوط است.

با تغییر چشم انداز سیاست های اقتصادی و پولی، حرکت ارز به طور فزاینده ای با یکدیگر هماهنگ نیست. این امر باعث می‌شود بازار فارکس جهانی 7.5 تریلیون دلار در روز – که پس از کووید-19 و مواجهه با جنگ در اوکراین و بحران انرژی فعالیت می‌کند – نوسان‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌کند.

جردن روچستر، استراتژیست Nomura در G10 FX می‌گوید: «قبلاً اگر مسیر یورو/دلار را درست می‌گرفتید، شانس خوبی برای درست کردن بقیه چیزها داشتید، اما اکنون کمی سخت‌تر شده است.

“شما باید تکالیف خود را انجام دهید و تفاوت بین ارزها در حال افزایش است.”

تنها در سال گذشته، یورو در برابر دلار به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسید، استرلینگ به پایین‌ترین حد خود در تاریخ و ین ضعیف‌ترین خود در 32 سال اخیر رسید، زیرا دلار آمریکا به دلیل افزایش شدید نرخ‌های بهره آمریکا برای مهار تورم در کشورهای دیگر به طور گسترده افزایش یافت. بانک های مرکزی عقب افتادند

سریع به جلو بروید و این حرکات به مراتب کمتر همسو هستند.

بانک مرکزی ژاپن انتظارات مبنی بر تغییر در سیاست پولی فوق‌العاده‌اش در اوایل سال 2023 را نادیده گرفت و ین ژاپن را در سال جاری تا کنون 9 درصد کاهش داد، علاوه بر کاهش 12 درصدی در سال 2022. این شانس را افزایش داده است. مداخله برای ریشه کن کردن ضعف

همچنین درد بیشتری برای یوان پیش بینی می شود که نزدیک به پایین ترین سطح هفت ماهه معامله می شود و همچنین ارزهای آسیایی کوچکتر.

در همین حال، یورو در این ماه 2.5 درصد در برابر دلار افزایش یافته است و انتظار می رود با توجه به یک بانک مرکزی متعصب اروپا، بیشتر افزایش یابد – و در همین حال، استرلینگ تا کنون بیش از 5 درصد در سال 2023 افزایش یافته است و بزرگترین رشد سالانه خود از سال 2017 را رقم زده است.

روچستر گفت که Nomura پیش‌بینی کرده است که یورو در ماه‌های آینده به 1.12 دلار می‌رود که به معنای افزایش 2 درصدی بیشتر از 1.095 دلار در حال حاضر است و انتظار دارد یوان به 7.30 در هر دلار در مقابل 7.2 فعلی کاهش یابد.

یوان در سال جاری تاکنون تقریباً 5 درصد کاهش داشته است که به دلیل ضعف اقتصاد و شکاف گسترده نرخ بهره با ایالات متحده آسیب دیده است.

این هفته مقامات چینی باند معاملاتی قوی‌تر از حد انتظار را برای این ارز تعیین کردند، نشانه‌ای از این که پکن به طور فزاینده‌ای از کاهش سریع آن ناراحت است.

لی هاردمن، استراتژیست ارشد FX در MUFG، گفت که بازگشت مجدد دلار در برابر ارزهای آسیایی منعکس کننده معکوس شدن معاملات انجام شده در اواخر سال گذشته با بازگشایی اقتصاد چین پس از قرنطینه است، زیرا بدبینی نسبت به چشم انداز رشد در آنجا افزایش یافته است.

او گفت: “اما در جاهای دیگر دلار عملکرد خوبی ندارد. در برابر برخی از ارزهای اروپایی و همچنین ارزهای آمریکای لاتین به تضعیف خود ادامه می دهد.”

هاردمن گفت که با کاهش نوسانات بازار نسبت به سال های اخیر، سرمایه گذاران بیشتر بر معاملات حمل و نقل تمرکز کرده اند و از تغییرات نرخ بهره و چرخه های پولی بین بانک های مرکزی مختلف استفاده می کنند.

بحران چند لایه

کیت جوکز، رئیس استراتژی FX در Societe Generale (OTC:)، گفت تمرکز بر تفاوت‌های سیاست پولی نیز نتیجه عدم قطعیت در جاهای دیگر است.

“آنچه در حال حاضر در مورد بازارهای FX برای من جالب است این است که آنها نسبت به نرخ بهره کوتاه مدت حساس تر از آن چیزی هستند که من به یاد دارم.

“از آنجایی که ما در مورد بسیاری از چیزها در این غیرعادی ترین چرخه اقتصادی بسیار نامطمئن هستیم، ما فقط بر روی حرکت بعدی سیاست بانک مرکزی تمرکز خواهیم کرد.”

این خبر خوبی برای ین نیست، زیرا بانک مرکزی ژاپن به سیاست پولی بسیار سست خود پایبند است.

در اسکاندیناوی، تاج نروژ تحت فشار است، و مشکلات ملکی و ضعیف شدن اقتصاد نیز بر تاج و تخت سوئد ضربه زده است، که هفته گذشته در مقایسه با یورو به پایین ترین سطح خود رسید، زیرا این احساس وجود دارد که نرخ ها در آنجا نمی توانند خیلی بالاتر بروند.

مورگان استنلی (NYSE:) بر این باور است که این احتمال وجود دارد که Riksbank سوئد بتواند نرخ بهره را در جلسه روز پنجشنبه افزایش دهد یا به افزایش بیشتر نرخ در آینده برای کمک به حمایت از ارز اشاره کند.

البته با توجه به آنچه جهان در چند سال گذشته تحمل کرده است، شاید تعجب آور نباشد که بازارهای ارز کمی عجیب شده اند.

جوکز از SocGen گفت: “ما یک بیماری همه گیر در هر 100 سال و یک جنگ در 75 سال یک بار و یک بحران انرژی در 25 سال یک بار داریم که همه با هم ترکیب می شوند.” برای درک این موضوع باید 120 سال سن داشته باشید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.