عصبانیت شاه بحرین از اقدام اروپا؛ احتمال تغییر در کابینه

[ad_1]  پایگاه اطلاع رسانی «بحرینی لیکس» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع نزدیک به دربار سلطنتی بحرین نوشت که «حمد بن عیسی آل خلیفه» از پیش نویس قطعنامه صادر شده توسط اکثریت پارلمان اروپا علیه بحرین بسیار عصبانی است.   پارلمان اروپا روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه نظام پادشاهی بحرین تصویب کرد که ۶۳۳

کد خبر : 32291
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
عصبانیت شاه بحرین از اقدام اروپا؛ احتمال تغییر در کابینه

[ad_1]

 پایگاه اطلاع رسانی «بحرینی لیکس» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع نزدیک به دربار سلطنتی بحرین نوشت که «حمد بن عیسی آل خلیفه» از پیش نویس قطعنامه صادر شده توسط اکثریت پارلمان اروپا علیه بحرین بسیار عصبانی است.  

پارلمان اروپا روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه‌ای را علیه نظام پادشاهی بحرین تصویب کرد که ۶۳۳ نماینده از ۶۸۹ نماینده به این پیش نویس رای دادند و نگرانی عمیق خود را از وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر در بحرین پس از ۱۰ سال سرکوب قیام ۱۴ فوریه که با حمایت نظامی عربستان انجام شد، ابراز داشتند.  

این پیش نویس قطعنامه، افزایش استفاده از مجازات اعدام و ادامه استفاده از شکنجه علیه بازداشت شدگان و آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر در بحرین را به شدت محکوم کرده است.  

پیش نویس این قطعنامه از حدود یک سال پیش توسط “مارک تارابیلا” عضو پارلمان اروپا و نیز تلاش های مرکز حقوق بشر و دموکراسی اروپا و سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین و سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین به این نهاد اروپایی ارائه شده بود.

یک منبع در دربار سلطنتی بحرین به پایگاه اطلاع رسانی «بحرینی لیکس» گفت که پس از تصویب پیش نویس پارلمان اروپا علیه بحرین، پادشاه این کشور، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به کاخ سلطنتی احضار و وی را توبیخ کرد.  

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با لحنی تند و تیز به وزیر امور خارجه این کشور یادآوری کرد که کشورش در روزهای اخیر در صحنه بین المللی یک سری شکست های سنگینی را متحمل شده و به رغم اینکه مبالغ هنگفتی را برای بهبود چهره کشور در زمینه وضعیت حقوق بشر هزینه کرده، نتوانسته است در صحنه بین المللی امتیازی به دست آورد.  

به گفته این منبع پادشاه بحرین بر ضرورت تشدید تحرکات و فعالیت‌های خیالی در برابر سیل جنبش‌های سازمان‌های حقوق بشر مخالف رژیم آل خلیفه که در اروپا فعال هستند و تخلفات وحشیانه رژیم منامه علیه مخالفان را افشا می‌کنند، از سوی نهادهای ساختگی حقوق بشر حکومت بحرین تاکید کرد.  

پیشتر به رغم حمایت عربستان، امارات، چین و روسیه و مبالغ هنگفتی که رژیم آل خلیفه پرداخت کرده بود، کشورهای عضو شورای حقوق بشر با خودداری از معرفی بحرین برای ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای سال ۲۰۲۱ ضربه‌ای به تلاش‌های رژیم آل خلیفه زدند.  

احتمال تغییرات در کابینه بحرین و برکناری وزیر امور خارجه 

منابع خبری به پایگاه اطلاع رسانی «بحرینی لیکس» گفتند که احتمال تغییرات در کابینه بحرین و برکناری وزیر امور خارجه این کشور وجود دارد.  

بر اساس این گزارش، پسر پادشاه بحرین که پس از فوت عموی پادشاه بحرین، به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد، قصد دارد در دوره آینده کابینه را تغییر دهد.  

منابع دیپلماتیک ماه گذشته میلادی فاش کردند که اعضای پارلمان اروپا به هنگام دیدار وزیر خارجه بحرین از مقر این پارلمان در بروکسل،  نامه توبیخی شدیدی را به وی ارائه کردند.  

به گفته منابع اروپایی، در آن زمان نمایندگان پارلمان اروپا به مدت ۳۵ دقیقه با وزیر امور خارجه بحرین دیدار کردند و از شرایط بد زندانیان سیاسی و مدافع حقوق بشر و همچنین صدور احکام اعدام برخی از آن‌ها که ‌فقط در انتظار تایید پادشاه است، شدیدا” انتقاد کردند.  

اعضای پارلمان اروپا تهدید کردند که در صورت عدم بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین، اقدامات عملی انجام خواهند داد.  

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و طی این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده اند.  

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.