عربستان سعودی و اوپک از کاهش غیرمنتظره تولید نفت خود خبر دادند. کاخ سفید اصرار دارد کاهش در حال حاضر توصیه نمی شود – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] روز یکشنبه، عربستان سعودی و چند تولیدکننده بزرگ نفت، برنامه خود را برای کاهش تولید نفت به میزان 1.15 میلیون بشکه در روز اعلام کردند که از ماه مه آغاز شده و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. به گفته وزارت انرژی عربستان، این اقدام با هماهنگی برخی از اعضای این کشور انجام

کد خبر : 341826
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۳۰
عربستان سعودی و اوپک از کاهش غیرمنتظره تولید نفت خود خبر دادند.  کاخ سفید اصرار دارد کاهش در حال حاضر توصیه نمی شود – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

روز یکشنبه، عربستان سعودی و چند تولیدکننده بزرگ نفت، برنامه خود را برای کاهش تولید نفت به میزان 1.15 میلیون بشکه در روز اعلام کردند که از ماه مه آغاز شده و تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. به گفته وزارت انرژی عربستان، این اقدام با هماهنگی برخی از اعضای این کشور انجام شده است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اعضای غیراوپک به عنوان یک «اقدام پیشگیرانه» برای تثبیت بازار نفت.

پیامدهای ژئوپلیتیکی: حرکت برای کاهش تولید نفت در بحبوحه تغییر اتحادها و تنش ها بین بازیگران اصلی انجام می شود

عربستان سعودی و چندین تولیدکننده بزرگ نفت از جمله روسیه، امارات متحده عربی، عراق، کویت، عمان و الجزایر قصد دارند تولید نفت خود را به میزان 1.15 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند که هر کشور تولید نفت خود را 500 هزار بشکه در روز کاهش می دهد، امارات 144 هزار بشکه در روز و کویت تولید 128 هزار بشکه در روز کاهش می دهند.

اعلام تصمیم ابرقدرت‌های نفتی برای کاهش عرضه به دنبال کاهش تولید در ماه اکتبر است، زمانی که کشورهای تولیدکننده نفت کاهش تولید را به میزان 2 میلیون بشکه در روز اعلام کردند. در آن زمان، دولت بایدن خشم خود را ابراز کرد و نسبت به «عواقب» هشدار داد.

روز یکشنبه، کاخ سفید به کاهش غیرمنتظره واکنش نشان داد و سخنگوی شورای امنیت ملی بایدن گفت که ایالات متحده معتقد نیست که کاهش تولید صلاح است.

این سخنگوی همچنین اعلام کرد که دولت بایدن به همکاری با تولیدکنندگان نفت برای حفظ قیمت های پایین در پمپ برای مصرف کنندگان گاز آمریکایی ادامه خواهد داد. این خبر به دنبال چندین گزارش در هفته گذشته است که نشان می دهد چندین کشور بزرگ در حال دور شدن از تسویه حساب های دلاری هستند.

به گفته الکساندر باباکوف، معاون رئیس دومای دولتی، کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) قصد دارند در مورد ایجاد یک ارز ذخیره جدید برای این گروه از کشورها گفتگو کنند. علاوه بر این، چین اخیراً قراردادی دوجانبه با برزیل منعقد کرده است که تجارت با ارزهای ملی مربوطه را قادر می سازد گاز طبیعی مایع (LNG) خریداری کنند.

علاوه بر این، با رشد سریع چین، بلوک بریکس اکنون بزرگترین گروه تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان است. به گفته آژانس انرژی ریاض، عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت معتقدند که کاهش تولید به ثبات بازار نفت کمک می کند و به عنوان یک “اقدام پیشگیرانه” اجرا می شود.

داده ها حاکی از آن است که با وجود کاهش تولید نفت در ماه اکتبر، قیمت نفت خام برنت و سایر معیارهای نفت در هر بشکه از 95 دلار در هر بشکه به 80 دلار کاهش یافته است. اکتبر گذشته، سیاستگذاران دموکرات خواستار قطع روابط با عربستان سعودی بودند. نیروها را حذف کنید از منطقه، و پایان فروش سلاح.

برچسب ها در این داستان

الجزایر، مصرف کنندگان گاز آمریکایی، بشکه، دولت بایدن، توافق دوجانبه، برزیل، نفت خام برنت، کشورهای بریکس، چین، ارز، اقتصاد، آژانس انرژی، سیاست خارجی، بلوک تولید ناخالص داخلی، اقتصاد جهانی، هند، عراق، کویت، گاز طبیعی مایع، تولیدکنندگان عمده نفت، شورای امنیت ملی، اعضای غیراوپک، بازار نفت، تولید نفت، عمان، اوپک، نفت، سیاست، اقدامات پیشگیرانه، کاهش، ارز ذخیره، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، تثبیت، دومای دولتی، زنجیره تامین ، تجارت، تسویه حساب دلار آمریکا، امارات متحده عربی، کاخ سفید

نظر شما در مورد پیامدهای کاهش تولید نفت توسط عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت چیست؟ آیا فکر می کنید که تاثیر قابل توجهی بر قیمت جهانی نفت و اقتصاد خواهد داشت؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.