عربستان سعودی ممکن است به تغییر دلارزدایی بپیوندد زیرا دلار آمریکا اکنون “غیرقابل اعتماد و خطرناک” است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] یکی از اساتید دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه جمهوری اسلامی ایران در چین بر اهمیت دلارزدایی برای جامعه جهانی تاکید کرده است. دلار به عنوان سلاحی توسط آمریکا علیه کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. پروفسور هشدار داد که این غیرقابل اعتماد است و خطرناک است. استاد ایرانی بر اهمیت دلارزدایی تاکید

کد خبر : 348887
تاریخ انتشار : جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
عربستان سعودی ممکن است به تغییر دلارزدایی بپیوندد زیرا دلار آمریکا اکنون “غیرقابل اعتماد و خطرناک” است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

یکی از اساتید دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه جمهوری اسلامی ایران در چین بر اهمیت دلارزدایی برای جامعه جهانی تاکید کرده است. دلار به عنوان سلاحی توسط آمریکا علیه کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. پروفسور هشدار داد که این غیرقابل اعتماد است و خطرناک است.

استاد ایرانی بر اهمیت دلارزدایی تاکید می کند

پروفسور محمد مرندی در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی چین که روز چهارشنبه منتشر شد، درباره دلارزدایی و روابط ایران با عربستان سعودی و چین بحث کرد. او یک دانشگاهی ایرانی آمریکایی است که معاون امور بین الملل دانشگاه تهران و عضو هیئت رئیسه جمهوری ایران در چین است.

مرندی درباره روند دلارزدایی در چند نقطه جهان تاکید کرد:

دلارزدایی برای جامعه جهانی بسیار مهم است، زیرا دلار به عنوان سلاحی توسط آمریکا علیه کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. غیر قابل اعتماد و خطرناک است.

بنابراین، کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه و بسیاری دیگر، باید از دلار فاصله بگیرند تا آمریکا نتواند از آن به عنوان سلاحی علیه آنها استفاده کند… نباید به آمریکا اجازه داد از دلار برای اعمال فشار بر دیگران استفاده کند. این استاد دانشگاه اضافه کرد.

احیای روابط دوجانبه بین عربستان سعودی و ایران، با میانجیگری چین در ماه مارس، به عنوان یک گام مهم به سوی صلح در دوره طولانی آشفتگی در خاورمیانه تلقی شده است.

مرندی ادامه داد: ایران در حال حاضر مقدار قابل توجهی نفت را با استفاده از ارزهایی غیر از دلار آمریکا می فروشد. این پروفسور گفت: «من فکر می‌کنم عربستان سعودی در نهایت به نفعش خواهد بود که از دلار دور شود تا مطمئن شود که در برابر آمریکا آسیب‌پذیر نیست یا کمتر آسیب‌پذیر است».

اگر این نزدیکی ادامه یابد، من فکر می کنم شانس عربستان سعودی برای پیوستن به اردوگاه دلارزدایی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی همچنین گفت: از آنجایی که چین واردکننده بزرگ انرژی از منطقه خلیج فارس است، برای چین ایده آل است که بتواند از یوان چین برای واردات انرژی از منطقه استفاده کند.

نظر شما در مورد دیدگاه استاد محمد مرندی چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.