عراق گزارش حمله موشکی ایران را منتشر کرد

به نقل از السومریه نیوز، کمیته پارلمانی عراق برای تحقیق درخصوص حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل در بیانه ای مدعی شد که بعد از برگزاری شش جلسه و تحقیق و بررسی محل حادثه و دیدار با مسئولان امنیتی اقلیم کردستان عراق، هیچ دلیل و یا مورد مشکوکی مبنی بر وجود

کد خبر : 199032
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
عراق گزارش حمله موشکی ایران را منتشر کرد



به نقل از السومریه نیوز، کمیته پارلمانی عراق برای تحقیق درخصوص حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل در بیانه ای مدعی شد که بعد از برگزاری شش جلسه و تحقیق و بررسی محل حادثه و دیدار با مسئولان امنیتی اقلیم کردستان عراق، هیچ دلیل و یا مورد مشکوکی مبنی بر وجود ابزارهای تجسسی در این مکان نیافته است.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق و مقامات امنیتی دیگر نیز تاکید کرده اند که هیچ گونه فعالیت اطلاعاتی برای هیچ طرفی در داخل خاک اقلیم وجود ندارد و مقامات اقلیم کردستان اجازه هیچ گونه تعرضی از داخل خاکشان علیه کشور دیگری را نمی دهند.

کمیته تحقیق همچنین مدعی شد که پس از پرس وجو از نماینده وزارت خارجه و نماینده سرویس اطلاعات ملی و دیگر مسئولان امنیتی عراقی درخصوص دریافت هشدار و یا اطلاعات از طرف ایرانی مبنی بر وجود فعالیت رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان به این نتیجه رسیده ایم که طرف ایرانی هیچ گونه اطلاعات کتبی در این خصوص به طرف عراقی نداده است.

این کمیته مدعی است که پس از بررسی محل مورد حمله که متعلق به یک شهروند عراقی به نام باز البرزنجی است، هیچ دلیلی برای اثبات هرگونه فعالیت سیاسی در این مکان نیافتیم.

این کمیته در گزارش خود تاکید کرد که شهروندان عراقی که این حمله به آن ها آسیب وارد کرد حق دارند که با طی کردن مراحل قانونی خسارت های مادی و معنوی خود را از طرف ایرانی مطالبه کنند.

به گزارش ایسنا، پارلمان عراق چند روز پیش جلسه‌ای با حضور وزیر خارجه این کشور درمورد حملات نظامی ایران و ترکیه در خاک این کشور برگزار کرد.

در این نشست که فواد حسین، وزیر خارجه عراق و نزار الخیرالله، معاون ارشد وزارت خارجه نیز حضور داشتند، نمایندگان پارلمان از وزیر خارجه خواستند که توضیحاتی در خصوص حملات ایران و ترکیه در خاک عراق ارائه دهد.

حاکم الزاملی، نایب رئیس پارلمان عراق در سخنرانی خود در آغاز جلسه گفت: حسن العذاری، عضو کمیسیون روابط خارجه و رئیس فراکسیون جریان صدر خواستار برگزاری این جلسه به منظور بررسی اقدامات برخی کشورهای همسایه به ویژه ایران و ترکیه شده و 50 نماینده این درخواست را امضا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایران اخیرا یک مرکز راهبردی متعلق به رژیم صهیونیستی در اربیل را مورد هدف موشکی قرار داد که با انتقاد برخی جریان‌های عراقی مواجه شد، این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این چندین بار نسبت به فعالیت رژیم صهیونیستی و برخی گروه های معاند علیه امنیت ملی ایران از داخل خاک عراق به مقامات بغداد و اقلیم کردستان هشدار داده بودند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه ۲۳ اسفندماه در نشست مطبوعاتی خود در این خصوص گفت:‌ به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی با ما دارد و در سطوح مختلف تعامل بین دو کشور وجود دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد. این کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده است. برخی تجمعات ضد انقلاب در اقلیم کردستان و گروه‌های تروریستی در این منطقه صورت گرفته است. در یک سال گذشته چندین بار به دولت مرکزی عراق در این زمینه تذکر داده شده است. در خفا و به صورت آشکارا تأکید شده که اجازه ندهند که مرزهای عراق مرزهای ناامنی برای ایران باشد.

همچنین ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد در گفت وگو با شبکه الشرقیه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: من در دیدار با مسئول وزارت خارجه عراق این مساله را شرح دادم و گفتم که حاکمیت عراق برای ما کاملا مورد احترام است اما شما باید نگرانی های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرید، ما نباید از یک طرف دوست باشیم و از یک طرف گام هایی برداشته شود که امنیت ایران را به خطر بندازد برای مثال گروه های معارض جمهوری اسلامی ایران در خاک اقلیم کردستان چکار می کنند؟ اینها پایگاه هایی دارند و دائما درحال رفت آمد به خارج و اقلیم کردستان هستند، بدتر از همه این ها، این گروه ها وارد خاک ایران می شوند و اقدامات امنیتی انجام می دهند سپس به خاک اقلیم بازمی گردند.

وی در پاسخ به این سول که منظور از این گروه ها کدام اند گفت: حزب دموکرات کردستان ایران و پایگاه آن ها در کوی سنجق در اقلیم کردستان که این یک امر علنی است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند، همچنین پژاک و گروه های دیگر. بنابراین ما در وهله اول از مقامات اقلیم کردستان و عراق می خواهیم که به فعالیت این گروه ها پایان دهد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.