عراق معاملات دلار آمریکا را برای تقویت استفاده از دینار عراق ممنوع کرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] دولت عراق در 14 مه ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا برای انجام معاملات تجاری را صادر کرد. این ممنوعیت که در حال حاضر در حال اجرا است، برای تقویت استفاده از دینار عراق، واحد پول فیات این کشور، و کاهش آن طراحی شده است. تاثیر دلار و بهره برداری از آن در بازارهای سیاه

کد خبر : 359494
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
عراق معاملات دلار آمریکا را برای تقویت استفاده از دینار عراق ممنوع کرد – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

دولت عراق در 14 مه ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا برای انجام معاملات تجاری را صادر کرد. این ممنوعیت که در حال حاضر در حال اجرا است، برای تقویت استفاده از دینار عراق، واحد پول فیات این کشور، و کاهش آن طراحی شده است. تاثیر دلار و بهره برداری از آن در بازارهای سیاه

عراق معاملات مبتنی بر دلار آمریکا را ممنوع کرد

وزارت کشور عراق استفاده از دلار آمریکا را برای انجام معاملات شخصی و تجاری در این کشور ممنوع کرده است. بر اساس گزارش های محلی، این ممنوعیت که روز یکشنبه اجرا شد، برای تقویت استفاده از واحد پول محلی، دینار عراق، و کاهش پیشروی دلاری شدن در عراق طراحی شده است.

این اقدام همچنین به دنبال کاهش تفاوت بین نرخ ارز رسمی ارائه شده توسط دولت و نرخ ارز ارائه شده در بازار سیاه است که به افزایش قیمت ها دامن زده است.

این وزارتخانه اعلام کرد:

دینار واحد پول ملی عراق است. تعهد شما به معامله با آن به جای ارزهای خارجی، حاکمیت و اقتصاد کشور را تقویت می کند.

علاوه بر این، این بیانیه خاطرنشان کرد که معامله با ارزهای دیگر غیر از دینار عراق مجازات قانونی دارد و متعهد است هر کسی را که تلاش می کند دینار و اقتصاد عراق را تضعیف کند، پاسخگو باشد.

اجرا و جریمه

برای اجرای این ممنوعیت، اداره مبارزه با جرایم سازمان‌یافته وزارت کشور از تجار درخواست کرده است تا تعهداتی را امضا کنند و اطمینان حاصل کنند که تجارت خود را فقط با دینار عراق انجام خواهند داد. ژنرال حسین التمیمی، که عملیات را در این اداره هدایت می کند، توضیح داد که متخلفان تجاری یک میلیون دینار عراقی (حدود 680 دلار) جریمه خواهند شد.

متخلفان مکرر مجازات های سخت تری خواهند داشت که شامل حبس نیز می شود. التمیمی بیان کرد:

اگر متخلف آن را تکرار کند، با یک سال حبس به اضافه یک میلیون دینار عراق جریمه نقدی مواجه خواهد شد. در صورت تخلف سوم، آن جریمه دو برابر می‌شود و جواز کسب را برمی‌گردانیم.

این اقدام باعث ایجاد استرس زیادی در بازارهای سیاه مبادلات دلاری شده است، زیرا این وزارتخانه برای حمایت از اجرای ممنوعیت دلار آمریکا، افسران مخفی را مستقر کرده است. برخی از بازداشت‌ها قبلاً در بازارهای تجاری بزرگ بر اساس گزارش‌های مطبوعات محلی صورت گرفته است.

با این حال، این بر فعالیت های شهروندان عراقی تأثیر می گذارد که برای خرید املاک و اتومبیل به دلار نیاز دارند، زیرا مالکان خواستار پرداخت این اقلام به ارز خارجی هستند. در بازارهای رسمی، دلار آمریکا کمیاب است و به دلیل تحریم‌هایی که دولت آمریکا علیه کشور وضع کرده است، شهروندان برای دریافت آن باید یک سری الزامات را رعایت کنند.

نظر شما در مورد ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا توسط عراق چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.