عراقچی و گروسی درباره برجام رایزنی کردند

به گزارش خبرآنلاین،  رافائل گروسی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود به این ملاقات اشاره کرد و نوشت گفت‌وگوهای مفصلی را پیرامون جلسات کارشناسی برجام و مناسبات دوجانبه ایران و آژانس داشته است. وی تصریح کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی مراکز اتمی و راستی آزمایی‌های فنی در ایران در راستای حمایت

کد خبر : 40068
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
عراقچی و گروسی درباره برجام رایزنی کردند



به گزارش خبرآنلاین،  رافائل گروسی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود به این ملاقات اشاره کرد و نوشت گفت‌وگوهای مفصلی را پیرامون جلسات کارشناسی برجام و مناسبات دوجانبه ایران و آژانس داشته است.

وی تصریح کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی مراکز اتمی و راستی آزمایی‌های فنی در ایران در راستای حمایت از برجام ادامه می‌دهد.

وین از سه‌شنبه گذشته دوباره به کانون رایزنی‌های برجامی تبدیل شده است. دیپلمات‌های اعضای برجام در سطوح مختلف در پایتخت اتریش سرگرم بحث و گفت‌وگو هستند تا برجام را به نحوی که مزایای ایران در آن قابل راستی آزمایی باشد، فعال کنند.

اعضای برجام روز سه‌شنبه در چارچوب هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام توافق کردند تا دو گروه کارشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش کنند. 

بر اساس توافق به عمل آمده، فردا (جمعه) مجددا کمیسیون مشترک در سطح معاونان و مدیران سیاسی تشکیل می‌شود و بار دیگر در مورد موانع گفت و گو می شود.

سید عباس عراقچی که هدایت هیات ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد ضمن دیدارهای دوجانبه با اعضای توافق، دیروز با وزیر امور خارجه اتریش ملاقات و گام های عملی را که دولت آمریکا باید برای بازگشت به برجام  بردارد تبیین کرد.

در این ملاقات که در فضایی دوستانه برگزار شد، روابط دوجانبه مرور و ضمن تاکید بر اراده دو طرف برای تعمیق همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف، در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین رایزنی شد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت گفت و گوهای نشست کمیسیون مشترک برجام در وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این رابطه، عراقچی ضمن تشکر از تلاش ها و میهمان نوازی های دولت اتریش، مواضع کشورمان در این خصوص و لزوم رفع کامل تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.

ایران که ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرده، تاکید دارد « هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.