عدم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در تعطیلی اصناف

از شروع همه گیری ویروس کرونا بخش خرده فروشی یا همان اصناف برای چندمین بار است مورد تصمیم گیری ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی قرار می‌گیرند. دولتی که هیچ برنامه مدون و منظمی برای مقابله با این ویروس ندارد از دیوار کوتاه اصناف بالا رفته و به تعطیلی آنها اقدام می کند.  به واسطه تجربه

کد خبر : 51742
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
عدم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در تعطیلی اصناف



از شروع همه گیری ویروس کرونا بخش خرده فروشی یا همان اصناف برای چندمین بار است مورد تصمیم گیری ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی قرار می‌گیرند.

دولتی که هیچ برنامه مدون و منظمی برای مقابله با این ویروس ندارد از دیوار کوتاه اصناف بالا رفته و به تعطیلی آنها اقدام می کند. 

به واسطه تجربه چندین ساله فعالیت اقتصادی و ارتباط با این قشر شریف و بی ادعا بر خود لازم می‌بینم به نقش بی‌بدیل آنان از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گرفته تا بحران اخیر کرونا یادآور شوم که این سیستم خرده فروشی و اصناف بودند که در مدیریت بحران کرونا یاری‌رسان دولت بودند .در مقایسه با تاجران بزرگ و عمده فروش‌ها این گروه شغلی خرده فروش بیشترین صدمه را دیده است .

اواخر سال ٩٨ با ظهور ویروس کرونا، اصناف ماه طلایی اسفندکه اغلب برابر با نیمی از سال را دارد را در خانه ماندند و  منتظر عملی شدن وعده هایی از قبیل تعویق اقساط ،بخشودگی مالیات شدند وعده هایی که هیچ وقت عملی نشد و اقساطی که با جریمه و مالیاتی که با افزایش نسبت به سال پیش اخذ شد. 

در سال ٩٩ نیز این ماجرا تعطیلی ادامه داشت و اصناف با همکاری خود به امید ریشه کنی این ویروس اقدام کردند تا سال ١۴٠٠ را پرتوان شروع کنند که آن هم عملی نشد دولت با مانع سفرهای نوروزی نشد و تنها بعد از یک هفته فعالیت اصناف از تاریخ ٢١ فروردین ماه مجددا اصناف مناطق قرمز من جمله بازار تهران را برای یکماه تعطیل کرد .

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر پشتیبانی و مانع زدایی اتاق اصناف در مقام ملجا و پناه این قشر عزیز می‌بایست بدون در نظر گرفتن جوانب امر با سازمان امور مالیاتی  در احقاق حقوق با پیشنهاد خود اظهاری مالیات سال ٩٩ و بخشودگی جرایم اقدام کند. 

اینکه دور یک میز بنشینید مانند سال گذشته و در عدد افزایش چانی زنی نمایید نامش هر چه باشد حمایت نیست ؛ کور سوی امید آنان را با بی اعتمادی از بین نبرید. 

 فعال اقتصادی

۲۲۳۲۲۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.