عجله چینی ها برای خرید بیمه هنگ کنگ، دلار با شکست اعتماد، یوان ضعیف شده توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: سکه‌ها و اسکناس‌های یوان چین در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل شانگهای/ هنگ کنگ (رویترز) – سرمایه گذاران چینی برای سپرده گذاری دلاری و خرید بیمه هنگ کنگ به خارج از کشور هجوم می آورند، در حالی که نشان

کد خبر : 371839
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۶
عجله چینی ها برای خرید بیمه هنگ کنگ، دلار با شکست اعتماد، یوان ضعیف شده توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: سکه‌ها و اسکناس‌های یوان چین در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 24 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر/عکس فایل

شانگهای/ هنگ کنگ (رویترز) – سرمایه گذاران چینی برای سپرده گذاری دلاری و خرید بیمه هنگ کنگ به خارج از کشور هجوم می آورند، در حالی که نشان می دهد اعتماد داخلی ضعیف شده و یوان بیمار با فشار بیشتری مواجه است.

این خروجی‌ها نگرانی عمیقی را در مورد وضعیت اقتصاد چین نشان می‌دهد، زیرا بهبود وضعیت همه‌گیری این کشور متوقف شده است. مخارج مصرف کننده در حال افزایش است، بازار املاک و بازارهای سهام در رکود هستند و پول نقد در پس انداز انباشته شده است.

کارگزاران می‌گویند که افراد مسئول این افزایش هستند و هیچ نشانه‌ای از رها شدن آن دیده نمی‌شود، که تحلیلگران هشدار می‌دهند که می‌تواند فشار بیشتری بر یوان وارد کند، زیرا به پایین‌ترین حد در هشت ماه اخیر رسیده است.

دارایی های چینی در سرزمین اصلی تحت یک طرح نوپا که اجازه سرمایه گذاری در محصولات ثروت هنگ کنگ و ماکائو را می دهد از پایان سال گذشته بیش از دو برابر شده و به 814 میلیون یوان (110 میلیون دلار) رسیده است. حق بیمه های جدید جمع آوری شده از بیمه نامه های هنگ کنگ با رشد خیره کننده 2686 درصدی به 9.6 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2023 رسید.

هلن ژائو، یک کارگزار بیمه که مشغول کمک به مشتریان سرزمین اصلی برای امضای قراردادهای هنگ کنگ است، گفت: “بیشتر و بیشتر مردم متوجه می شوند که نمی توانند تخم های خود را در یک سبد قرار دهند.”

بیمه هنگ کنگ مدت‌هاست که کانالی برای خرید دارایی‌های چینی در خارج از کشور بوده است، با این سیاست‌ها محافظت بیشتری نسبت به آنچه در سرزمین اصلی وجود دارد، و محصولات پس‌انداز و سرمایه‌گذاری همراه عمدتاً به دلار با حواله جهانی ارائه می‌شوند.

گروه AIA (OTC:)، Prudential و Manulife همگی با استناد به مشارکت سرمایه گذاران سرزمین اصلی، جهش در تجارت را گزارش کردند.

یک مدیر دارایی در نوح هولدینگ (NYSE:) گفت که او اخیراً گروهی از مشتریان سرزمین اصلی را ترتیب داده است تا قراردادهای بیمه ای را در “صف های طولانی” امضا کنند، بسیاری از آنها به دلیل جهش ناگهانی چین در دسامبر از عدم تحمل کووید-19 به زندگی با آنها ناراضی بودند. ویروس.

او گفت: «برخی مشتریان از چرخش سیاست کمی شوکه شدند و نسبت به اقتصاد چین بدبین شدند. انبوه خرید بیمه در هنگ کنگ منعکس کننده یک چشم انداز تیره داخلی است و نگران آینده ای مبهم است.

او گفت که محصولات بیمه پس انداز در هنگ کنگ حداقل بازدهی 4.5٪ را ارائه می دهند که بهتر از 3٪ ارائه شده در سرزمین اصلی است. او خواست نامش فاش نشود زیرا مجاز به صحبت عمومی نیست.

نوح هولدینگ در بیانیه ای ایمیلی گفت که بیمه فراساحلی ابزاری مناسب برای تخصیص دارایی های جهانی است، در حالی که موقعیت هنگ کنگ آن را به مقصدی طبیعی برای سرمایه گذاران سرزمین اصلی تبدیل می کند.

در همین حال، سپرده‌های دلاری در هنگ‌کنگ مانعی در برابر حرکت‌های یوان می‌کنند و برای یک مدت یکساله، 4 درصد بازدهی دارند. در سرزمین اصلی، سپرده های دلاری یک ساله 2.8٪ بازده دارند، در حالی که سپرده های یوان 1.65٪ بازده دارند.

تقاضای خارج از کشور

چنین بازدهی عامل کشش است. شکاف بین بازده اوراق قرضه دو ساله ایالات متحده و چین به بیشترین میزان در 16 سال گذشته به نفع ایالات متحده است و سهام جهانی در حال افزایش است در حالی که سهام چین به سمت پایین حرکت می کند.

لارنس لام، مدیر اجرایی Prudential Hong Kong، گفت: «تقاضای خارج از کشور برای سیاست‌هایی که به دلار هنگ‌کنگ می‌شوند کم است – سیاست‌های دلار آمریکا برای دسترسی به تخصیص دارایی‌های جهانی رایج‌تر هستند».

برای اطمینان، تقاضای کل پایین‌تر از سطح قبل از کووید (COVID) باقی می‌ماند و انتظار می‌رفت که افزایش علاقه همزمان با بازگشایی مرزهای چین باشد، زیرا امضای سیاست‌ها مستلزم بازدید از هنگ کنگ است.

با این حال، زمانی که یوان به طور فزاینده ای شکننده به نظر می رسد، به نظر می رسد. هجوم قبلی و بزرگتر جریان خروجی در سال 2016، پکن را بر آن داشت تا کنترل سرمایه را افزایش دهد و اقدامات دیگری را برای کاهش خرید بیمه معرفی کند.

مدیر دارایی نوح می ترسد که هجوم مداوم به بیمه هنگ کنگ باعث تشدید سیاست پکن شود.

مقامات چینی در چند هفته گذشته تلاش‌ها را برای تقویت یوان افزایش داده‌اند و بانک‌های دولتی دلار می‌فروشند و بانک مرکزی هشدار داده است که در برابر خطرات تغییرات بزرگ نرخ ارز محافظت می‌کند.

هائو هونگ، اقتصاددان ارشد گروه سرمایه‌گذاری GROW، خاطرنشان می‌کند که این خروجی‌ها با بی‌میلی صادرکنندگان برای بازگرداندن درآمدهای دلاری همزمان است – وزن دیگری بر ارز و نشانه‌ای از اعتماد پایین به اقتصاد.

او خاطرنشان می کند که نرخ واقعی مبادله یوان کمتر از نادری است که طی سقوط بازار سهام چین در سال های 16-2015 و فرار سرمایه مشاهده شد.

به گفته تان شیائوفن، استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه بی هانگ، در حالی که این یک منبع احتمالی برای بازگشت یوان در اواخر سال است، اما احتیاط احتمالاً جریان خروجی فردی را به جلو می برد.

سامی ابوظهر، رئیس سرمایه‌گذاری و راه‌حل‌های ثروت در HSBC در هنگ‌کنگ، گفت: «ما شاهد تغییراتی در نگرش‌های ریسک بازدیدکنندگان سرزمین اصلی بوده‌ایم که رویکردی متعادل‌تر به سرمایه‌گذاری‌های آنها را تعدیل کرده است.

آنها همچنان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند، اما همچنین از طریق راه‌حل‌های بیمه برنامه‌ریزی پزشکی و میراث، به سلامت و نیازهای میراثی خود توجه بیشتری می‌کنند.»

($1 = 7.2513 renminbi)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.