عبور تدریجی آمریکا از خط‌قرمزهای جنگ اوکراین/ برگ برنده جمهوری‌خواهان جور شد؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز مدت زیادی است که اوکراین، ناتو و آمریکا را برای ارسال جنگنده های اف -۱۶ تحت فشار قرار داده است. دلیل علاقه ویژه زلنسکی به این جنگنده ها این است که اگرچه اف-۱۶ اولین بار دهه ها پیش به میدان رفت، اما به طور مداوم به روز شده است و

کد خبر : 375776
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۰۸
عبور تدریجی آمریکا از خط‌قرمزهای جنگ اوکراین/ برگ برنده جمهوری‌خواهان جور شد؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز مدت زیادی است که اوکراین، ناتو و آمریکا را برای ارسال جنگنده های اف -۱۶ تحت فشار قرار داده است. دلیل علاقه ویژه زلنسکی به این جنگنده ها این است که اگرچه اف-۱۶ اولین بار دهه ها پیش به میدان رفت، اما به طور مداوم به روز شده است و یکی از تواناترین، پیچیده ترین و مرگبارترین سیستم های تسلیحاتی در جهان باقی مانده است. بنابراین در اختیار داشتن این هواپیماها در میدان نبرد، برتری ویژه ای به اوکراین خواهد داد.

دولت بایدن در ماه می امسال به متحدان اروپایی پیام داد که ایالات متحده به آنها اجازه می دهد جنگنده های اف -۱۶ خود را که از آمریکا خریده اند به اوکراین ارسال کنند، اما علی رغم این چراغ سبز آمریکا، ناتو تا پیش از اجلاس سران ناتو در ویلینوس در این مورد تصمیم قطعی نگرفته و درگیر تردید بود اما این دودلی بعد از اجلاس ویلینوس برطرف شد.

استولتنبرگ دبیر کل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، در چارچوب اجلاس سران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی برگزار شد در پاسخ به این سوال که چه زمانی هواپیماهای جنگی اف-۱۶به اوکراین تحویل داده می‌شود، گفت: «روز ۱۱ جولای ۱۰ متحد ناتو ائتلافی را تشکیل دادند تا آموزش های مربوط به هدایت اف-۱۶ را به خلبانان اوکراینی ارائه دهند.» استولتنبرگ با بیان اینکه این امر به ابتکار هلند و دانمارک انجام می شود، گفت: «برخی از متحدان دیگر نیز در این ائتلاف حضور دارند و آموزش در اسرع وقت آغاز خواهد شد.»

گفتنی است در ماه مارس، ایالات متحده میزبان دو خلبان اوکراینی در یک پایگاه نظامی در توسان، آریزونا بود تا مهارت‌های آنها را با استفاده از شبیه‌سازهای پرواز بررسی و ارزیابی کند که چقدر زمان برای یادگیری پرواز با هواپیماهای مختلف نظامی ایالات متحده از جمله اف-۱۶ نیاز دارند.

عبور تدریجی آمریکا از خط‌قرمزهای جنگ اوکراین/ برگ برنده جمهوری‌خواهان جور شد؟

بیشتر بخوانید:

افزایش فشارها بر دولت بایدن برای تحویل اف ـ۱۶ به اوکراین

ادعای زلنسکی: بدون این جنگنده مدرن آمریکایی توان شکستن ارتش پوتین را ندارم!

دروغ‌های بایدن در مورد اوکراین به روایت اسپوتنیک

واکنش روسیه

تصمیم ناتو برای آموزش نیروی هوائی اوکراین جهت هدایت جنگنده های اف-۱۶ با واکنش جدی روسیه همراه شده است. سرگئی لاوروف، در گفت‌وگو با روزنامه لنتا روسیه در این مورد تصریح کرد: «روسیه دستیابی اوکراین به قابلیت‌های نظامی پیشرفته مانند جنگنده‌های اف-۱۶ را به عنوان یک تهدید هسته‌ای از سوی غرب در نظر خواهد گرفت.» وی گفت: «نمونه ای از تحولات بسیار خطرناک، برنامه ایالات متحده برای انتقال جت های جنگنده اف-۱۶ به کی‌یف است. ما به قدرت‌های هسته‌ای آمریکا، بریتانیا و فرانسه اطلاع داده‌ایم که روسیه نمی‌تواند توانایی این هواپیماها برای حمل سلاح هسته‌ای را نادیده بگیرد. هیچ تضمینی در این زمینه کمکی به این نگرانی نمی کند.»

لاوروف اضافه کرده: «نیروهای نظامی روسیه متوجه نمی شوند که آیا هر هواپیمای اف-۱۶ که به سمت آنها می آید حامل سلاح هسته‌ای است یا خیر. بدین ترتیب، این واقعیت که نیروهای مسلح اوکراین دارای جت‌های جنگنده غربی باشند، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی کشورهای غربی در حوزه هسته‌ای تلقی خواهد شد». پیش از این نیز الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که کشورهای غربی در صورت پافشاری به تامین اف-۱۶ در معرض خطرات عظیمی قرار خواهند گرفت.

تاثیر اف-۱۶ بر سرنوشت انتخابات آمریکا

ایالات متحده در حال گسترش گسترده دخالت مستقیم خود در جنگ اوکراین است که پیامدهای بالقوه فاجعه‌باری برای کل بشریت دارد. همچنین اعلام این که ناتو جنگنده های اف-۱۶ را به اوکراین می فرستد در تضاد آشکار با وعده های صریح متعدد دولت بایدن به مردم کشورش مبنی بر اینکه به دنبال جلوگیری از تشدید یک جنگ تمام عیار است، صورت می گیرد.

در ماه مه، بایدن گفت: «ما مستقیماً درگیر این درگیری نخواهیم بود، چه با اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین و چه با حمله به نیروهای روسیه. ما اوکراین را تشویق نمی‌کنیم یا به او اجازه نمی‌دهیم که فراتر از مرزهایش حمله کند.» در مارس ۲۰۲۲، بایدن اظهار داشت: «این ایده که ما قرار است تجهیزات تهاجمی به اوکراین را بفرستیم و هواپیماها و تانک‌ها و قطارها را با خلبانان آمریکایی و خدمه آمریکایی وارد اوکراین کنیم، مسخره است.»

بایدن یکی یکی از خط قرمزهایی که زمانی برای خود ترسیم کرده بود گذشته است. امروز واشنگتن از راکت های هدایت شونده گرفته تا پهپادها و تانک های آبرامز که زمانی ادعا می کرد روسیه را تحریک می کند به کی‌یف ارسال کرده است. این رویکرد واشنگتن احتمال بالا گرفتن جنگ اوکراین و درگیری عمیق ایالات متحده در یک جنگ نیابتی را تشدید می کند. با ادامه این روند بایدن و جمهوری خواهان نمی توانند امید زیادی به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا داشته باشند. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مریلند، تنها یک نفر از هر پنج آمریکایی با گسترش دخالت ایالات متحده در جنگ اوکراین موافق است. به این ترتیب جمهوری خواهان که به احتمال زیاد از این موقعیت به سود خود بهره خواهند برد موفق می شوند تا با طی کردن مسیری غیر از آنچه بایدن در مورد جنگ اوکراین در پیش گرفته است نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند؛ حداقل تا جاییکه به نحوه مدیریت جنگ اوکراین مربوط می شود.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.