ظریف: شیخ‌الاسلام برای رسیدن به اهداف انقلاب هیچ ملاحظه‌ای نداشت

«محمد جواد ظریف» روز سه شنبه در پیام تصویری خود به مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ الاسلام در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی تهران، گفت: یک سال از درگذشت برادر عزیزم مرحوم حسین شیخ‌الاسلام که افتخار ۴۲ سال آشنایی با ایشان را داشتم، گذشت. برادری که دوستی نزدیک، همکاری مهربان و همراهی صادق و بی‌آلایش

کد خبر : 30275
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
ظریف: شیخ‌الاسلام برای رسیدن به اهداف انقلاب هیچ ملاحظه‌ای نداشت



«محمد جواد ظریف» روز سه شنبه در پیام تصویری خود به مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ الاسلام در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی تهران، گفت: یک سال از درگذشت برادر عزیزم مرحوم حسین شیخ‌الاسلام که افتخار ۴۲ سال آشنایی با ایشان را داشتم، گذشت. برادری که دوستی نزدیک، همکاری مهربان و همراهی صادق و بی‌آلایش بود.

وزیر امور خارجه افزود:  حسین شیخ‌الاسلام را نمونه بارز یک دیپلمات وارسته و دلبسته به انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: او هیچ‌گاه در زندگی واقعیات و حقیقت را فدای مصالحش نکرد و همیشه برای آنچه که باور داشت، کوشید.

ظریف ادامه داد: درگذشت حسین شیخ‌الاسلام خسارتی برای همه ما بود، چه برای کسانی که با همه دیدگاه‌هایش موافق بودند و چه برای کسانی که با بخشی از دیدگاه‌هایش مخالف بودند. اما همه اذعان داشتیم که حسین با صداقت و بی‌پیرایه صحبت می‌کند و برای باورهایش می‌جنگد.

این دیپلمات عالی‌رتبه با بیان اینکه حسین شیخ‌الاسلام برای اعتلای انقلاب و اسلام و ایران تلاش می‌کرد و دلش فقط برای آنها می‌تپید، تصریح کرد: او شخصیتی باورمند به اصول و اهداف انقلاب اسلامی بود و سابقه بی‌نظیری در حوزه مقاومت داشت و با درک خود از تحولات بین‌المللی همواره آماده گفت‌وگو تبادل نظر بود.

وی، حسین شیخ‌الاسلام را شخصیتی آزاداندیش دانست که برای رسیدن به اهداف انقلاب هیچ‌گاه ملاحظه‌ای نداشت و خاطرنشان کرد: او نه ملاحظه شخصی داشت و نه سازمانی. مرحوم شیخ‌الاسلام دیدگاه‌هایش را بدون توجه به خوش‌آمد دیگران بیان می‌کرد. خاطره حسین همواره در وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی و هر جا که حضور داشت، باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه با اشاره به نحوه آشنایی خود و حسین شیخ‌السلام ابراز داشت: آشنایی من با حسین شیخ‌الاسلام از انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا در حوزه برکلی که مرحوم شیخ‌الاسلام از فعالان و موسسان آن بود و روز و شب خود را در دوران قبل انقلاب برای آن گذاشت، آغاز شد. او به محض پیروزی انقلاب برای خدمت به مردم سراسیمه به ایران بازگشت.

ظریف افزود: به عنوان کسی که از سوی او تشویق شدم که رشته تحصیلی‌ام را تغییر دهم و به روابط بین‌الملل روی بیاورم، این واقعیت برایم محرز است که از ابتدای انقلاب به نیاز کشور به دیپلمات و علوم انسانی داشت و پس انقلاب هم به جبهه مقاومت توجه داشت و موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

وی، نام شیخ‌الاسلام را نامی آشنا در سوریه و لبنان برشمرد و بیان کرد: او تنها به عنوان سفیری موفق که به عنوان کسی که برای نزدیکی دو کشور و دو ملت و همبستگی اقتصادی دو کشور تلاش فراوان کرد؛ بلکه به عنوان پشتیبان نظریه‌پردازی و پیش‌رو در جریان مقاومت، نامی آشنا در منطقه ماست.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه همزمان با برگزاری مراسم نکوداشت او در تهران مراسم مشابهی در لبنان با حضور دوستانش از احزاب و اقوام مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: پیام سید حسن نصرالله نشان دهنده علاقه‌مندی رهبران مقاومت به حسین شیخ‌الاسلام است. بار دیگر این ضایعه را به خانواده و دوستانش تسلیت عرض می‌کنم و به خودم و دوستانم این ضایعه را تسلیت می‌گویم. امیدوارم روح او در کنار حضرت اباعبدالله الحسین و دیگر موالیان این درگان میهمان باشد.

 در این مراسم همچنین از تمبر یابود مرحوم حسین شیخ‌الاسلام با عنوان «دیپلمات انقلابی» رونمایی شد. حسین شیخ‌الاسلام، معاون و قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در سوریه شامگاه پانزدهم اسفند ۹۸ بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در ۶۷ سالگی درگذشت.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.