ظرفیت‌های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است/محدودیتی در حمایت از سرمایه‌گذاران نداریم

ایسنا/یزد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که گردشگری در آینده جایگزین خیلی از حوزه‌هایی که دچار رکود می‌شوند خواهد شد، از ارائه مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاری و تقویت ظرفیت‌های شادآفرین در حوزه گردشگری خبر داد. «سید عزت الله ضرغامی» در جریان سفر استانی امروز خود به یزد ضمن

کد خبر : 285932
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
ظرفیت‌های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است/محدودیتی در حمایت از سرمایه‌گذاران نداریم



ایسنا/یزد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که گردشگری در آینده جایگزین خیلی از حوزه‌هایی که دچار رکود می‌شوند خواهد شد، از ارائه مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاری و تقویت ظرفیت‌های شادآفرین در حوزه گردشگری خبر داد.

«سید عزت الله ضرغامی» در جریان سفر استانی امروز خود به یزد ضمن حضور در شهرستان تفت و بازدید از مجموعه گردشگری تفریحی آریا باغ این شهرستان در جمع خبرنگاران به جایگاه ویژه استان یزد در خصوص ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: تفریح، سرگرمی و ظرفیت های شادآفرین در تقویت گردشگری بسیار موثر است ولی متاسفانه در کشور ما به این موضوع کم توجهی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در حوزه‌های گردشگری بویژه تفریحی و سرگرمی سرمایه‌گذاری کنند، مشوق‌ها و تسهیلات خوبی دریافت می‌کنند تا فعال شوند.

ضرغامی ضمن اشاره به این که استان یزد یکی از بهترین استان‌ها در حوزه گردشگری است، افزود: یزد، اولین شهریست که ثبت جهانی شده و از این نظر بسیار اهمیت دارد.

وی ظرفیت یزد را به لحاظ فرهنگی، تمدنی و اخلاقی، ارزشمند توصیف کرد و با بیان این که هر کسی در این استان سرمایه گذاری کند پشیمان نخواهد شد، تصریح کرد: یزد به لحاظ سابقه تمدنی و دینی، الگوی ایرانی است و ما به این استان در مورد تسهیلات و تشویقات در حوزه گردشگری توجه ویژه داریم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گفت: در این استان در کنار ارزش‌های معماری، ویژگی‌های رفتاری و زندگی مسالمت آمیز ادیان مذهبی هم زبانزد است.

وی در ادامه باغشهر تفت را در زمره باغشهرهای خوب کشور دانست و یادآور شد: یکی از محیط‌هایی که می‌تواند مقصد گردشگران باشد، همین کوچه باغها و باغشهرهاست که گردشگران از این مناظر طبیعی دیدن و لذت ببرند.

ضرغامی افزود: در آینده، گردشگری جایگزین خیلی از حوزه‌هایی خواهد شد که ممکن است بنا به دلایلی مثل محدودیت‌های جغرافیایی، طبیعی یا کشاورزی دچار رکود شوند.

وی بیان کرد: وزارت میراث فرهنگی، مشوق های خوبی را برای داوطلبان سرمایه گذاری در حوزه مختلف میراث فرهنگی در نظر گرفته است که مهمترین آن اعطای تسهیلات بانکی است و محدودیتی در این زمینه نداریم.

وزیر در پایان نیز خاطرنشان کرد: به دنبال بازدیدها از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تفت، تصمیماتی نیز در راستای توسعه و رونق گردشگری این شهرستان گرفته خواهد شد.

بازدید از خانه های تاریخی، قلعه ها، تکیه ها، حسینیه، زورخانه و کوچه باغهای تفت از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در سفر به شهرستان تفت بود. ضرغامی در ادامه سفر خود به استان یزد از شهرک سفال، کارگاه زیلوبافی، نارین قلعه و مجموعه شاه عباسی شهرستان میبد نیز بازدید می‌کند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.