طوفان گرد و غبار، بادهای طوفانی مسیر ویرانگر را در غرب میانه بالایی ایالات متحده پاره کرد

به گفته هواشناسان و کارشناسان خاک، بادهای مستقیم با سرعت 105 مایل در ساعت (169 کیلومتر در ساعت) از کانزاس به ویسکانسین می‌رسند و امواجی از خاک سطحی زمین‌های کشاورزی را به سراسر افق می‌رانند و جوامع را در تاریکی فرو می‌برند. به گفته کشاورزان، دیوار غبار، تصاویری از کاسه گرد و غبار دهه 1930

کد خبر : 206530
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۲۲
طوفان گرد و غبار، بادهای طوفانی مسیر ویرانگر را در غرب میانه بالایی ایالات متحده پاره کرد


به گفته هواشناسان و کارشناسان خاک، بادهای مستقیم با سرعت 105 مایل در ساعت (169 کیلومتر در ساعت) از کانزاس به ویسکانسین می‌رسند و امواجی از خاک سطحی زمین‌های کشاورزی را به سراسر افق می‌رانند و جوامع را در تاریکی فرو می‌برند.

به گفته کشاورزان، دیوار غبار، تصاویری از کاسه گرد و غبار دهه 1930 را تداعی می کند، با بادهایی که ساختمان های انبار را روی تراکتورها می ریزند و ماشین ها را در بزرگراه ها واژگون می کنند.

بر اساس گزارش سرویس هواشناسی ملی، یک نفر بر اثر سقوط درخت در سیوکس فالز، داکوتای جنوبی کشته شد. به گزارش مینیاپولیس استار تریبون، گزارش شده است که فرد دوم در مینه سوتا بر اثر سقوط یک سطل غلات بر روی یک ماشین کشته شد.

تاد هیت کمپ، مسئول هواشناسی در سرویس ملی هواشناسی در سیوکس فالز، داکوتای جنوبی، گفت: “خسارات گسترده است، اما می توانست بسیار بدتر باشد.” او گفت که شدیدترین خسارت به بخش هایی از نبراسکا، داکوتای جنوبی، آیووا و مینه سوتا وارد شده است.

کشاورزان گفتند که با کاهش باد، لایه‌ای از خاک سیاه پره‌های توربین‌های بادی را پوشانده و گودال‌های زهکشی را پر کرده است، زیرا خاک بالایی که برای رشد محصولات ضروری است، برخی از مزارع را منفجر کرده است.

به گفته جوآنا پوپ، افسر امور عمومی ایالت نبراسکا برای خدمات حفاظت از منابع طبیعی وزارت کشاورزی ایالات متحده، شرایط خشک در سراسر دشت های بزرگ و غرب میانه، همراه با شیوه های سنتی مزرعه مانند خاک ورزی خاک، زمینه را برای طوفان گرد و غبار عظیم فراهم می کند.

او گفت: «بهترین دفاع در برابر این نوع مواد، نصب گیاهان پوششی و روش‌های صرفه‌جویی در خاک مانند کشت‌نشدنی است.

«خاکی که در معرض آن قرار می‌گیرد خیلی سریع خشک می‌شود و بادهای تند فقط باعث می‌شود آن‌ها از بین بروند. این معیشت مردم است، راه دمیدن. این وحشتناک است.”

این طوفان می تواند مشکلات را تشدید کند زیرا کشاورزان با تاخیر در کاشت، افزایش هزینه های نهاده و فشار برای افزایش تولید در میان قیمت های بی سابقه مواد غذایی و ترس از کمبود مواجه هستند.

در مرکز نبراسکا، بادهای شدید سیستم‌های آبیاری را به هم ریخته که برای جبران شرایط خشک برای محصولات اخیراً کاشته شده استفاده می‌شود. کشاورز کوین فولتون گفت ممکن است هفته ها طول بکشد تا سیستم های پرهزینه تعمیر شوند.

کشاورز رندی لومیس در حال کاشت ذرت در نزدیکی آیرشایر، آیووا بود که طوفان از بین رفت و سطل غلات یکی از همسایه ها را در حیاط خانه اش پرتاب کرد.

او گفت که همسر و دخترش پس از صرف شام، ماشین خود را رها کردند تا در مقابل باد در یک گودال نزدیک جمع شوند.

لومیس، 62 ساله، گفت: «این ابر گرد و غبار بزرگ سه زمین فوتبال عرض داشت. فقط سیاه بود. … همه آن خاک سیاه را مکیده بود.»

(گزارش توسط PJ Huffstutter و Christopher Walljasper در شیکاگو؛ ویرایش توسط Richard Chang)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.