طوفان رو به زوال یان پس از ضربه زدن به ساحل خلیج فارس در سراسر فلوریدا می خزد

ایان بعد از ظهر چهارشنبه با نیروی فاجعه باری به عنوان یک طوفان رده 4 به ساحل منفجر شد و حداکثر بادهای پایدار با سرعت 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت) را در خود جای داد و به سرعت مناظر هموار و کم ارتفاع منطقه را در صحنه ویرانی فرو برد. بادهای ایان

کد خبر : 260985
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
طوفان رو به زوال یان پس از ضربه زدن به ساحل خلیج فارس در سراسر فلوریدا می خزد


ایان بعد از ظهر چهارشنبه با نیروی فاجعه باری به عنوان یک طوفان رده 4 به ساحل منفجر شد و حداکثر بادهای پایدار با سرعت 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت) را در خود جای داد و به سرعت مناظر هموار و کم ارتفاع منطقه را در صحنه ویرانی فرو برد.

بادهای ایان که آن را به یکی از شدیدترین طوفان هایی تبدیل کرده است که در سال های اخیر به سرزمین اصلی ایالات متحده وارد شده است، پس از شب به میزان قابل توجهی کاهش یافت. مرکز ملی طوفان (NHC) گزارش داد که ایان طی هشت ساعت پس از ورود، به رده 1 در مقیاس پنج مرحله ای سافیر-سیمپسون، با حداکثر بادهای پایدار 90 مایل در ساعت (150 کیلومتر در ساعت) تنزل یافت.

با این حال، طوفان پراکنده و آهسته همچنان به باریدن باران‌های شدید ادامه می‌دهد که به داخل خشکی می‌روند و سیل‌های گسترده‌ای را تهدید می‌کنند.

فرماندار ران دیسانتیس که از جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده درخواست کرد تا اعلامیه فاجعه بزرگ فدرال را تصویب کند که طیف گسترده ای از کمک های اضطراری ایالات متحده را به کل ایالت ارائه می دهد، گفت: «این طوفان بر ایالت فلوریدا تأثیر زیادی گذاشته است.

هیچ گزارش رسمی از تلفات یا جراحات جدی ناشی از طوفان وجود ندارد. دیسانتیس گفت که تعداد نامشخصی از مردم پس از اینکه تصمیم گرفتند از طوفان در خانه بیرون بروند به جای توجه به دستورات تخلیه، در مناطق “پرخطر” به کمک نیاز داشتند، اما آنها از دسترس خدمه نجات خارج بودند. .

مقامات مرزی ایالات متحده به طور جداگانه گفتند 20 مهاجر کوبایی پس از غرق شدن قایق آنها در سواحل فلوریدا در حالی که ایان به ساحل نزدیک می شد، ناپدید شدند.

در آشفته باقی مانده است

در ساعت 10 شب به وقت شرق چهارشنبه، تندبادهای شدید و باران های افقی همچنان در ونیز، فلوریدا، شهری با 25000 نفر ساکن در 32 مایلی شمال غربی جایی که ایان برای اولین بار هفت ساعت قبل در جزیره حائل کایو کاستا به خشکی آمد.

سازه‌های بزرگ‌تر عمدتاً دست‌نخورده باقی مانده‌اند، اما مناطق کوچک و مسکونی در نزدیکی بزرگراه 41، یک شریان اصلی در منطقه، به‌هم ریخته مانده‌اند.

درختان فرو ریخته و خطوط برق جاده ها را به حدی پوشانده بودند که آسفالت قابل رویت نبود، سقف برخی از خانه ها کنده شد و آب ظاهراً از همه طرف به محله ها سرازیر شد.

یک زمین باز بزرگ در مقابل یک خواربارفروشی Winn Dixie به دریاچه تبدیل شد، با آب های سفید پوشیده به صندوق عقب برخی از اتومبیل های پارک شده در آنجا. برق در بخش‌های بزرگ‌تری از منطقه قطع شد و در بسیاری از نقاط ارتباط تقریباً غیرممکن بود.

به گزارش NHC، پیش‌بینی می‌شد که ایان با عبور از شبه‌جزیره فلوریدا در مسیر شمال شرقی تضعیف‌تر شود و انتظار می‌رفت که بعدازظهر پنجشنبه، احتمالاً به عنوان یک طوفان گرمسیری، به ساحل اقیانوس اطلس برسد.

اما ایان یک نیروی قدرتمند باقی ماند. NHC گفت: پیش بینی می شود تا 30 اینچ (76 سانتی متر) باران در بخش هایی از مرکز فلوریدا ببارد. شرکت های خدمات شهری گزارش دادند که اواخر شب چهارشنبه، طوفان برق حداقل 2 میلیون خانه و کسب و کار را در سراسر ایالت قطع کرده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.