طلا پس از تست پایین‌ترین قیمت 2 ساله، شکست بزرگ‌تری را تهدید می‌کند

[ad_1] نکات طلایی: قیمت طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر سقوط کرد و قبل از جهش در اواخر هفته به زیر 1662 دلار رسید. طلا اکنون روی ششمین زیان ماهانه متوالی خود کار می کند که با موضوع افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری مرتبط است. صدای

کد خبر : 258863
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۵۷
طلا پس از تست پایین‌ترین قیمت 2 ساله، شکست بزرگ‌تری را تهدید می‌کند

[ad_1]

نکات طلایی:

  • قیمت طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر سقوط کرد و قبل از جهش در اواخر هفته به زیر 1662 دلار رسید.
  • طلا اکنون روی ششمین زیان ماهانه متوالی خود کار می کند که با موضوع افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری مرتبط است. صدای خرس‌های طلا هر چه فدرال‌رزرو بیشتر از قبل جنگ‌طلب شده است، بلندتر و بلندتر شده‌اند.
  • فروشندگان این هفته دوباره به بازار بازگشتند و با توجه به اینکه فدرال رزرو به مسیر جنگ طلبانه خود ادامه می دهد، پس زمینه اساسی می تواند به روند نزولی طلا ادامه دهد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی طلا ما را دانلود کنید

قیمت طلا هفته گذشته با نشستن در قفسه حمایت قوی آغاز شد اما در پایان هفته، طلا در حال حاضر به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده بود.

گزارش CPI در روز سه شنبه بدون شک عامل اصلی بود دوشنبه گذشته حتی شاهد بودیم که قیمت طلا تا مقاومت در حمایت قبلی افزایش یافت. اما زمانی که CPI بالاتر از حد انتظار بود و بازارها شروع به ایجاد امکان تداوم تجاوزگری از سوی فدرال رزرو کردند، حتی با افزایش 100 بشکه ای در تصمیم گیری نرخ این هفته، حمایت همچنان به کاهش خود ادامه داد و قیمت طلا به زیر سطح 1671 رسید. قبلاً در مارس 2021 به تعیین سطح پایین کمک کرد.

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

اکنون، اینکه آیا ما در این هفته 100 بشکه در روز افزایش می‌یابیم، باید دید و طبق اکثر تخمین‌ها، در این مرحله این احتمال دور است. اما، با این وجود، این واقعیت باقی می‌ماند که اولویت فدرال رزرو مبارزه با تورم است و به نظر می‌رسد که تا زمانی که تورم دوباره کنترل شود، به افزایش و انقباض ادامه خواهد داد – و برای طلا این یک عامل کاهشی است.

با بازده واقعی منفی طلا می تواند یک سرمایه گذاری جذاب باشد. زیرا به هر حال، بازده واقعی منفی باعث کاهش ارزش پول می شود، درست است؟ این ارز به دلیل تورم می تواند به صورت نسبی کمتر خرید کند و برای طلا، این می تواند مثبت باشد زیرا قیمت طلا بر اساس همان ارز فیات است که از بازده واقعی منفی کاهش می یابد. با این حال، وقتی نرخ‌ها بالا می‌روند، اکنون یک هزینه فرصت برای نگهداری طلا وجود دارد – و این نرخ است.

اگر سرمایه گذاران می توانند 3 درصد در بازار پول یا اوراق قرضه 90 روزه به دست آورند، نگهداری سرمایه در دارایی های بدون بهره مانند طلا چه فایده ای دارد؟ و حتی اگر شما به آن به عنوان یک گاو طلا فکر نمی کنید – دیگران فکر می کنند – که می تواند بر عملکرد قیمت تأثیر بگذارد که همیشه بر موضع شما تأثیر می گذارد. بنابراین هر چه نرخ ها بالاتر و بالاتر می روند، هزینه فرصت برای نگهداری دارایی نزولی بدون بهره نیز افزایش می یابد. بنابراین، این پرونده برای طولانی ماندن باید بسیار قانع کننده باقی بماند، در غیر این صورت، فروشندگان اجرا خواهند شد…

به همین دلیل است که قیمت طلا در اوایل دهه 80 شاهد کاهش شدید بود: با افزایش نرخ‌ها، سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری‌های دارای بهره و دور شدن از طلا سرازیر شد. و با کاهش قیمت طلا، آن مورد افزایشی برای نگه داشتن سرمایه در پوشش تورمی، چاهی که روی سرش می چرخید و اکنون سرمایه گذاران با چشم انداز زیان اصلی – علاوه بر هزینه فرصت از دست رفته سرمایه گذاری در خزانه ها یا خزانه داری ها مواجه شدند. بازارهای پول با نرخ بهره تا حدودی جذاب.

از نمودار ماهانه زیر، می‌توانیم ببینیم که قیمت طلا در بخش بهتری از دو سال گذشته، از زمانی که در آگوست 2020 به بالاترین حد خود رسیده است، در چه محدوده‌ای قرار داشته است. این قله اکنون دو بار مورد آزمایش قرار گرفته است که باعث شده است تشکیل دو بالا. این ترکیب دارای یقه در پایین ترین سطح بین دو قله بود – که همان سطح 1671 بود که در هفته گذشته معامله شد.

اکنون سوال بزرگ این است که آیا فروشندگان این هفته را دنبال می کنند یا خیر تصمیم نرخ FOMC. توجه داشته باشید که قیمت طلا اکنون روی ششمین زیان ماهانه متوالی خود کار می کند – که با چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو که در ماه مارس آغاز شد و در طول مسیر افزایش یافت، مرتبط است.

نمودار قیمت ماهانه طلا

نمودار قیمت ماهانه طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

وقتی لِوی می شکند

من مدتی است که درباره این موضوع صحبت کرده ام، اما در طول بازه دو ساله، قیمت طلا بارها منطقه بسیار بزرگی از حمایت را آزمایش کرده است و چیزهای زیادی در آنجا اتفاق می افتد. من منطقه را از 1700 دنبال می کردم سطح روانی به پایین ترین سطح نوسان قبلی در سال 1671. در این بین، یک نیز وجود دارد سطح فیبوناچی توجه داشته باشید در 1690 همراه با برخی دیگر از نوسان پایین قبلی. بنابراین، این یک منطقه بزرگ است که قبلاً در ماه ژوئیه قبل از یک معکوس واقعاً قوی آزمایش شده بود. این معکوس قبل از سخنرانی رئیس پاول در جکسون هول برعکس شد و از آنجایی که فدرال رزرو با برنامه های خود هر چه بیشتر واضح تر شده است، فروشندگان شروع به رنگ قابل توجه تری در طلایی کرده اند.

خرس ها موضوع نزولی را در هفته گذشته با ثبت آن حداقل دو سال اخیر به طرز چشمگیری ارتقا دادند. اما عدم پیگیری وجود داشت و این امر باعث ایجاد پیچیدگی برای رویکردهای ادامه می شود. و شاید مهمتر از آن، طلا امسال به شیوه ای بسیار شدید معامله شده است، مانند تست اوایل سپتامبر در 1700 که منجر به افزایش تقریبا 50 دلاری در کمتر از دو هفته شد.

بنابراین، برای خرس‌ها، مسیر رو به جلو به نظر می‌رسد: الف) منتظر عقب‌نشینی در برابر مقاومت، که می‌تواند در را دوباره برای شلوارک باز کند یا ب) به دنبال ایجاد منطق شکست بر روی چاپ‌های پایین‌ترین قیمت‌ها است. برای اولی، یک سری از سطوح نزدیک وجود دارد که می تواند برای چنین سطوحی مفید باشد. در این نوشتار، در سطح 1671 پشتیبانی باقی‌مانده دیده می‌شود، که در صورت وجود، پایین‌تر از آن نیز خواهد بود. این درب را برای فشار تا 1690 یا شاید حتی 1700 باز نگه می‌دارد، هر دو ناحیه مقاومت تبدیل شده به پشتیبانی.

اگر خریداران بتوانند از منطقه 1700 خارج شوند، آنگاه بهبودی بیشتر در جریان است و پتانسیل مقاومت در 1717، 1731 یا 1740 ظاهر می شود، همه نوسانات حمایت قبلی که تاکنون برخی از عناصر مقاومت را نشان داده اند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.