طلا در سه ماهه دوم با اوج گرفتن فدرال رزرو

[ad_1] پیش بینی بنیادی طلا: طلا در سه ماهه دوم با اوج گرفتن فدرال رزرو می درخشد با حرکت به سه ماهه دوم سال 2023، قیمت طلا در راستای بحران بانکی جهانی و عدم اطمینان پیرامون فدرال رزرو در حال افزایش است. خطرات سرایت ناشی از ترس بازار مالی به جذابیت پناهگاه امن طلا اجازه

کد خبر : 340901
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
طلا در سه ماهه دوم با اوج گرفتن فدرال رزرو

[ad_1]

پیش بینی بنیادی طلا: طلا در سه ماهه دوم با اوج گرفتن فدرال رزرو می درخشد

با حرکت به سه ماهه دوم سال 2023، قیمت طلا در راستای بحران بانکی جهانی و عدم اطمینان پیرامون فدرال رزرو در حال افزایش است. خطرات سرایت ناشی از ترس بازار مالی به جذابیت پناهگاه امن طلا اجازه داده است تا گاوها را به سمت هدف سوق دهد، اما این می تواند برای یک دوره سه ماهه زودگذر باشد. افزایش نوسانات یکی دیگر از عوامل موثر در شمش براق تر است که توسط نمودار GVZ زیر اندازه گیری شده است. این حرکت قیمت 30 روزه بازار را در SPDR Gold Trust (بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس طلا با پشتوانه فیزیکی (ETF) در جهان) اندازه گیری می کند.

CBOE GOLD ETF VOLATILITY INDEX (GVZ) – 2023

image1.png

منبع: Cboe.com

آخرین حجم برای GLD از افزایش اخیر حمایت می کند و حجم ورودی به صندوق به طور پیوسته در طول ماه مارس افزایش می یابد و به ترتیب ارتباط مثبت بین GVZ و GLD را برجسته می کند. این سوال باقی می ماند که آیا این روند تا سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت یا خیر؟

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

چه سطوح فنی می تواند در Q2 بازی کند؟

SPDR GOLD TRUST (GLD) حجم معاملات (2022-2023)

image2.png

منبع: ETF.com

این ما را به تصمیم نرخ FOMC در ماه مارس می‌رساند که در آن نرخ‌های بهره با 25 واحد در ثانیه به 5 درصد در یک محیط تنگ بازار کار همراه با افزایش فشارهای تورمی افزایش یافتند. نمودار نقطه به روز شده فدرال رزرو در نمودار زیر نشان داده شده است و در حال حاضر توسط قیمت گذاری بازار پول که از طریق احتمالات نرخ بهره ضمنی صندوق های فدرال رزرو نشان داده شده است، پشتیبانی می شود. به نظر می رسد که به اوج 5 درصد رسیده ایم. با این حال، با وجود تورم «چسبنده» و اقتصاد ایالات متحده نسبتاً قوی، فدرال رزرو را با تصمیم سختی برای فرونشاندن تورم روبرو می کند.

FOMC Dot Plot 22 مارس 2023

image3.png

منبع: فدرال رزرو

احتمالات نرخ صندوق های فدرال رزرو

image4.png

منبع: Refinitiv

با در نظر گرفتن این که فلز زرد بدون بهره است و بنابراین به نرخ های بهره بالاتر و بازده واقعی ایالات متحده واکنش منفی نشان می دهد، بازده واقعی ممکن است تاثیرگذارترین متغیر برای قیمت طلا باشد. از اواخر سال 2022، بازده واقعی بین 1٪ تا 1.75٪ بدون سوگیری جهتی واقعی محدود شده است، اما با راهنمایی اخیر فدرال رزرو، بازده واقعی ممکن است در طول سه ماهه دوم پایین تر باشد و طلا را در مقابل تنش های نزولی تسلیم نکند.

بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده

image5.png

منبع: Refinitiv

با جمع بندی شرایط فعلی بازار، احتمال افزایش قیمت طلا بیشتر است، به خصوص اگر داده های تورم نشانه هایی از کاهش را در میانه چرخه صعود بانک مرکزی ایالات متحده نشان دهد. نقاط داده اقتصادی کلید حرکت رو به جلو در طول این دوره محتاطانه خواهند بود، که منجر به امکان حرکت محدودتر تا زمانی که وضوح بیشتر تضمین شود.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.