طلا در آستانه CPI ایالات متحده: لحظه را بسازید یا شکست؟

[ad_1] طلا، XAU/USD – اقدام قیمت: طلابا وجود کاهش اخیر سرعت رشد، روند صعودی باقی می ماند. تمرکز اصلی روی ایالات متحده است CPI داده ها بعدا امروز طلا و سطوح کلیدی برای تماشا در XAU کدامند؟دلار آمریکا? پیشنهاد مانیش جرادی ویژگی های معامله گران موفق در حالی که مذاکرات مربوط به سقف بدهی ایالات

کد خبر : 357517
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۰۹
طلا در آستانه CPI ایالات متحده: لحظه را بسازید یا شکست؟

[ad_1]

طلا، XAU/USD – اقدام قیمت:

  • طلابا وجود کاهش اخیر سرعت رشد، روند صعودی باقی می ماند.
  • تمرکز اصلی روی ایالات متحده است CPI داده ها بعدا امروز
  • طلا و سطوح کلیدی برای تماشا در XAU کدامند؟دلار آمریکا?

پیشنهاد مانیش جرادی

ویژگی های معامله گران موفق

در حالی که مذاکرات مربوط به سقف بدهی ایالات متحده در آستانه انتشار آمارهای کلیدی تورم ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه ادامه دارد، طلا همچنان بالاست. بدون هیچ نشانه ای از معکوس شدن روند صعودی در نمودارهای فنی، موازنه ریسک ها به سمت بالا متمایل می شود. با این حال، اگر فشار قیمت ها با یک کلیپ سریع تر افزایش یابد، با توجه به حرکت ضعیف در نمودارهای بازه زمانی بالاتر، تمرکز می تواند به سطوح حمایتی کلیدی تغییر کند.

معیارهای اصلی تورم، از جمله CPI، PCE و PPI، نشان می‌دهند که فشارهای تورمی تعدیل‌کننده هستند، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو آمریکا هستند. در این راستا، داده‌های شاخص CPI ایالات متحده که اواخر امروز منتشر می‌شود، روشن‌تر می‌شود – انتظار می‌رود شاخص CPI اصلی در آوریل از 5.6 درصد در مارس به 5.5 درصد در سال گذشته کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل در 5 درصد در سال ثابت بماند.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده

image1.png

اطلاعات منبع: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در مایکروسافت اکسل

فدرال رزرو هفته گذشته همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش داد، اما نشان داد که چرخه صعود متوقف شده است. بر اساس ابزار FedWatch CME، در حال حاضر بازارها تا پایان سال 75 نقطه پایه کاهش نرخ دارند. اگر داده‌های CPI نشان دهد که فشارهای قیمتی سریع‌تر از حد انتظار در ماه گذشته افزایش یافته است، می‌تواند منجر به ارزیابی مجدد انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شود، به‌ویژه پس از آمارهای قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا در روز جمعه.

نمودار روزانه XAU/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

توجه: در نمودار کد رنگی بالا، شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هر گونه افزایش فشار قیمت می تواند بازدهی خزانه داری آمریکا و دلار آمریکا را افزایش دهد و بر طلا تاثیر بگذارد. در مقابل، تعدیل بیشتر در فشارهای قیمتی می تواند بر بازدهی و دلار آمریکا تأثیر بگذارد و طلا را به سمت بالاترین رکورد سال 2020 یعنی سال 2072 سوق دهد.

نمودار هفتگی XAU/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

همچنین بسیاری از این موارد به چگونگی پیشرفت مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده بستگی دارد و در عین حال، پیشنهادات پناهگاه امن را در طلا دست نخورده نگه می دارد. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه گفت، عدم افزایش سقف بدهی فدرال 31.4 تریلیون دلاری ضربه بزرگی به اقتصاد ایالات متحده وارد می کند و دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی تضعیف می کند.

نمودار 240 دقیقه ای XAU/USD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در همین حال، روند نمودارهای فنی روزانه از پایان سال 2022 افزایش یافته است، زیرا نمودارهای شمعدانی با کد رنگی، بر اساس شاخص‌های روند/تکانه نشان می‌دهند. در حالی که اخیراً سودها کند شده است، XAU/USD هیچ حمایت حیاتی را در نمودارهای 4 ساعته شکسته است. در حدود 1970-2000 بالشتک کمی وجود دارد، از جمله میانگین متحرک 200 دوره و خط روند افقی از اواسط آوریل در حدود سال 1970.

نمودار ماهانه XAU/USD

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در حالی که هیچ نشانه‌ای از معکوس شدن روند صعودی وجود ندارد، همانطور که در به‌روزرسانی‌های اخیر مشخص شده است (به 28 مارس، 16 آوریل و 24 آوریل مراجعه کنید)، تحول در نمودارهای بازه زمانی بالاتر نیاز به توجه دارد. مسلما، اقدامات قیمت همچنان در حال آشکار شدن است، حرکت در نمودارهای ماهانه تاکنون نشان دهنده قدرت قیمت طلا نبوده است. اگر شاخص واگرایی میانگین متحرک (MACD) به بالاترین حد خود برسد (خط روند نقطه چین قرمز را در نمودار ماهانه ببینید) یک علامت کلیدی برای تماشا خواهد بود. چنین تحولی برخی از نگرانی ها را کاهش می دهد.

یک جهش در حرکت صعودی می تواند XAU/USD را به بالاتر از رکورد 2072 در سال 2020، به طور بالقوه به 2250 برساند (پیش بینی 61.8 درصدی نوسان 2015-2020).

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله طلا

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.