طلا با تورم همسو شد؟

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، در طول سال گذشته، شاخص تورم اولیه ایالات متحده، ارقامی را ثبت کرد که در چهار دهه گذشته مشاهده نشده بود. تورم ماهانه شاخص قیمت مصرف کننده به طور متوسط ۸.۱ درصد افزایش سالانه را تجربه کرد و هرگز کمتر از ۷.۱ درصد نبود. اوج حیرت‌انگیز ۹.۱ درصدی ژوئن

کد خبر : 301037
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
طلا با تورم همسو شد؟

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، در طول سال گذشته، شاخص تورم اولیه ایالات متحده، ارقامی را ثبت کرد که در چهار دهه گذشته مشاهده نشده بود. تورم ماهانه شاخص قیمت مصرف کننده به طور متوسط ۸.۱ درصد افزایش سالانه را تجربه کرد و هرگز کمتر از ۷.۱ درصد نبود. اوج حیرت‌انگیز ۹.۱ درصدی ژوئن ۲۰۲۲، داغ‌ترین CPI را از نوامبر ۱۹۸۱، کاملاً ۴۰.۶ سال قبل، نشان داد! و CPI از آن زمان به شدت کاهش یافته است و به دلایل سیاسی پایین آمده است.

چنین تورمی باید آتش زیر طلا را روشن می کرد و تقاضای سرمایه گذاری انبوه را دامن می زد. طلا در سال ۲۰۲۲ شروعی قوی داشت و در اوایل ماه مارس ۱۲.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. اما این یک جهش ژئوپلیتیکی برای حمله روسیه به اوکراین بود که پایدار نبود. از آنجا طلا طی ۶.۶ ماه آینده تا اواخر سپتامبر ۲۰.۹ درصد سقوط کرد. در بدترین سال تورمی از سال ۱۹۸۱، آن را به ۱۱.۳ درصد YTD کاهش داد!

این قطع ارتباط بین طلا و تورم بی معنی بود و سرمایه گذاران را به طور فزاینده ای از بازار ناامید می کرد. اما سقوط وحشیانه طلا در اواسط ۲۰۲۲ یک ناهنجاری شدید ناشی از تلاش فدرال رزرو برای از میان بردن تورم بود. از اواسط مارس تا اوایل نوامبر، کمیته بازار آزاد فدرال نرخ وجوه فدرال خود را به میزان حیرت‌آور ۳۷۵ واحد افزایش داد.

با شتاب گرفتن آن افزایش های شدید نرخ بهره، شاخص دلار آمریکا از اواسط آوریل تا اواخر سپتامبر ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خیره کننده در ۲۰.۴ سال گذشته رسید. این باعث شد که فروش طلا در معاملات آتی بسیار بالا باشد و ارزش طلا را ۱۷.۹ درصد لفزایش داد.

طلا از آن زمان به شدت جهش کرد و با وجود افزایش ۵۰ واحدی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو، تا اواخر دسامبر تا ۱۲.۱ درصد افزایش یافت! با در دست گرفتن خریدهای عمده طلا با بازگشت میانگین، این ناهنجاری فروش از بین رفته است. این راه را برای طلا باز می کند تا شروع به بازتاب این تورم شدید کند.

۲۲۳۲۲۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.