طلا، S&P 500، دلار آمریکا؛ پاول، سقف بدهی، مشاغل استرالیا، آلمان ZEW، داده های چین

[ad_1] پیشنهاد مانیش جرادی مبانی تجارت روند دلار آمریکا در هفته گذشته پس از اظهارات تندروانه فدرال رزرو آمریکا و افزایش تورم که تردیدها را در مورد توقف توقف بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود در ژوئن ایجاد کرد، در هفته گذشته به شدت افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا (شاخص DXY) 0.4 درصد جهش

کد خبر : 358683
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
طلا، S&P 500، دلار آمریکا؛  پاول، سقف بدهی، مشاغل استرالیا، آلمان ZEW، داده های چین

[ad_1]

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت روند

دلار آمریکا در هفته گذشته پس از اظهارات تندروانه فدرال رزرو آمریکا و افزایش تورم که تردیدها را در مورد توقف توقف بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود در ژوئن ایجاد کرد، در هفته گذشته به شدت افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا (شاخص DXY) 0.4 درصد جهش کرد. کرون سوئد بدترین عملکرد را داشت و در هفته گذشته 2.1 درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد و سپس نیوزلند 1.6 درصد کاهش یافت و یورو 1.5 درصد در فضای G10 کاهش یافت.

بازارهای جهانی سهام به دلیل شواهد بیشتر از ضعف در بهبود پس از کووید در چین، نگرانی‌ها در مورد سقف بدهی ایالات متحده و نگرانی‌های بانکی منطقه‌ای ایالات متحده دچار افت شدند. بازارهای ایالات متحده عمدتاً پایین‌تر بودند و شاخص صنعتی داوجونز 1.1 درصد از دست داد. شاخص جهانی همه کشورها MSCI 0.5 درصد کاهش یافت. S&P 500 0.3% سقوط کرد در حالی که شاخص Nasdaq 100 0.6% رشد کرد. DAX 40 آلمان و FTSE 100 بریتانیا 0.3 درصد افت کردند و شاخص Hang Seng 2.1 درصد کاهش یافت در حالی که Nikkei 225 ژاپن 0.8 درصد جهش کرد.

عملکرد بازار هفته گذشته

image1.png

منبع داده: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

توجه: پروکسی اوراق قرضه جهانی استفاده شده، نمایه کل بازده کل بلومبرگ جمعی بدون پوشش است. دلار آمریکا; پروکسی کالاهای مورد استفاده BBG Commodity Total Return است. پروکسی صندوق های تامینی مورد استفاده، شاخص صندوق تامینی جهانی HFRX است.

مجموعه ای از سخنرانی های فدرال رزرو در هفته آینده برنامه ریزی شده است، از جمله رئیس فدرال رزرو جروم پاول در روز جمعه. سخنان اخیر فدرال رزرو به سمت جناح شاهین متمایل شده است. میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً در صورت بالا ماندن تورم، احتمالاً نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد داشت.

این به دنبال اظهارات جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک در روز سه‌شنبه مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو انجام شد. داده‌های CPI و PPI ایالات متحده نشان می‌دهد که فشارهای تورمی در حال کاهش است، اما احتمالاً به اندازه کافی سریع نیست، که باعث افزایش قیمت‌گذاری مجدد در انتظارات نرخ فدرال رزرو شده است. بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 15 درصدی برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن در مقایسه با 8 درصد یک هفته قبل، قیمت گذاری می کنند.

معیارهای اصلی تورم آمریکا

image2.png

منبع داده: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

در همین حال، دفتر بودجه کنگره آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده با “خطر قابل توجهی” عدم پرداخت تعهدات پرداخت در دو هفته اول ژوئن بدون افزایش سقف بدهی مواجه است. جلسه محدودیت بدهی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و قانونگذاران ارشد که قرار بود روز جمعه برگزار شود، به هفته آینده موکول شد.

در خارج از ایالات متحده، کاهش قیمت تولید کننده چین عمیق تر شد در حالی که قیمت های مصرف کننده با سرعت کمتری در آوریل افزایش یافت. این داده ها شواهد دیگری پس از داده های هفته گذشته است که نشان دهنده انقباض غیرمنتظره در فعالیت های تولیدی چین است که بهبود اقتصادی ناچیز پس از کووید را تقویت می کند. نگرانی‌ها در مورد کند شدن تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ جهان بر سهام آسیای سابق ژاپن و بازارهای نوظهور، قیمت کالاها و ارزهای حساس به کالا مانند دلار استرالیا و دلار نیوزیلند تأثیر گذاشته است.

تورم جهانی

image3.png

منبع داده: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

با نزدیک شدن به پایان فصل درآمد ایالات متحده، محرک های مثبت برای بازارهای سهام در حال کاهش است. تاکنون 92 درصد از شرکت‌های S&P 500 درآمد سه ماهه اول را گزارش کرده‌اند. طبق گفته FactSet، 78٪ EPS واقعی بالاتر از برآوردها را گزارش کرده اند. تمرکز اصلی بازار در هفته آینده شامل داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی چین، دقایق نشست اخیر بانک مرکزی استرالیا، شاخص احساسات ZEW آلمان، مشاغل بریتانیا، و داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی آمریکا در روز سه‌شنبه است. تولید ناخالص داخلی ژاپن و تورم منطقه یورو در روز چهارشنبه قرار است. داده های مشاغل استرالیا در روز پنجشنبه؛ تورم ژاپن در روز جمعه

پیش بینی ها:

پوند بریتانیا (GBP) پیش بینی هفتگی: GBP Bulls Eye Fresh کاتالیزور با داده های اشتغال انگلستان

پوند انگلیس هفته مثبتی را در بخش داده‌ها شاهد بود، اما ضرر در برابر دلار آمریکا برای پایان هفته طعم تلخی را به خود اضافه کرد. 1.2460 کلید تداوم روند صعودی با داده های اشتغال انگلستان در هفته آینده را دارد.

چشم انداز دلار استرالیا: AUD با دلار آمریکا به اوج بازگشت

دلار استرالیا سقوط کرد تا هفته گذشته به پایان برسد و دلار آمریکا با افزایش شرط بندی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو در اواخر سال جاری نرخ هدف را کاهش خواهد داد، طرفدار پیدا کرد.

پیش بینی هفتگی طلا: XAU/USD در بحبوحه افزایش ناگهانی دلار حفظ می شود

قیمت طلا تا آخر هفته کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار در روز گذشته بر اساس آمار تورم غیرمنتظره شتاب بیشتری گرفت. تقاضای پناهگاه امن احتمالاً طلا را سرپا نگه می دارد.

چشم انداز بازار نفت خام به دلیل افت سقف بدهی و ریسک های رکود تیره شده است

با افزایش ترس از رکود در ایالات متحده و بن بست سقف بدهی که بر احساسات بازار و ریسک اشتها تأثیر می گذارد، قیمت نفت خام احتمالاً در کوتاه مدت پایین خواهد ماند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— بدنه مقاله نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.