طرز تهیه کیک بخارپز، ساده و سریع و خوشمزه

[ad_1] در دنیای پرمشغله امروزی، هنوز هم لذت‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانند روحیه ما را تغییر دهند. یکی از این لذت‌ها، پختن کیک در خانه است. امروز می‌خواهیم شما را با روشی جدید به نام “طرز تهیه کیک بخارپز” آشنا کنیم؛ روشی که نه تنها نیازی به همزن، فر یا قالب خاصی ندارد، بلکه

کد خبر : 472922
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
طرز تهیه کیک بخارپز، ساده و سریع و خوشمزه

[ad_1]

در دنیای پرمشغله امروزی، هنوز هم لذت‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانند روحیه ما را تغییر دهند. یکی از این لذت‌ها، پختن کیک در خانه است. امروز می‌خواهیم شما را با روشی جدید به نام “طرز تهیه کیک بخارپز” آشنا کنیم؛ روشی که نه تنها نیازی به همزن، فر یا قالب خاصی ندارد، بلکه نتیجه‌ی آن، کیکی با بافتی اسفنجی و فوق‌العاده است. کیکی که فقط با استفاده از بخار آب آماده می‌شود و بافتی شگفت‌انگیز به خود می‌گیرد، مانند یک اسفنج لطیف و دلچسب است.

تهیه کیک بخارپز

تهیه کیک بخارپز

برای پخت کیک بخارپز، ابتدا تخم‌مرغ‌ها، شکر و وانیل را تا به دست آمدن مخلوطی کرمی هم زده و سپس شیر و روغن را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از آن، آرد و بکینگ پودر الک شده را ترکیب می‌کنیم. مخلوط را به دو بخش تقسیم کرده و به یکی از آن‌ها پودر کاکائو اضافه می‌کنیم.

سپس هر دو مخلوط را در قیف‌های یکبار مصرف ریخته و در لیوان‌های چرب شده می ریزیم و آن‌ها را در قابلمه‌ای که تا نیمه با آب جوش پر شده است قرار می‌دهیم و برای نیم ساعت روی حرارت قرار می‌دهیم. پس از پخت، کیک‌ها را ده دقیقه در قابلمه قرار می دهیم و کیک خوشمزه شما آماده است.

موارد لازم

  • آرد: 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • شکر: دوسوم پیمانه
  • روغن مایع: یک‌سوم پیمانه
  • شیر یا آب: نصف پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری پر
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک بخارپز مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک بخارپز مرحله به مرحله

برای تهیه این کیک خوشمزه مراحل زیر را طی کنید:

مرحله ۱: تخم مرغ ها را آماده کنید

اولین قدم این است که تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ شکسته و وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، مخلوط را به خوبی هم بزنید تا رنگ آن کمی روشن‌تر شود و به یک بافت کرمی و یکنواخت برسید. این فرآیند ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

مرحه ۲: شیر و روغن را اضافه کنید

بعد از این مرحله، شیر و روغن مایع را به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. حواستان به این باشد که مایعات به آرامی اضافه شوند تا مخلوط یکدستی به دست آید. (تمامی مواد را یکدفعه اضافه نکنید.)

مرحله ۳: آرد و بکینگ پودر را الک کنید

قبل از اضافه کردن آرد و بکینگ پودر به مخلوط، آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید تا گلوله‌های آرد از بین بروند. این کار به بافت نهایی کیک کمک می‌کند و آن را سبک و پفکی می‌سازد.

مرحله ۴: آرد را اضافه کنید

آرد الک شده و بکینگ پودر را به آرامی به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. در این مرحله مهم است که مراقب باشید و آرد را به آرامی اضافه کنید تا مخلوط نرم و لطیف بماند. (تمام آرد را یکدفعه اضافه نکنید.)

مرحله ۵: مخلوط را به دو قسمت تقسیم کرده و به آن پودر کاکائو اضافه کنید

مخلوط آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به یکی از آن‌ها مقداری پودر کاکائو اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ۶: قیف ها را آماده کنید

دو قیف یکبار مصرف آماده کنید و مخلوط کیک را در آنها بریزید. انتهای آن را گره بزنید. نوک قیف را به اندازه ای که مواد به راحتی از آن خارج شود با قیچی ببرید.

مرحله ۷: لیوان ها را آماده کنید

برای جلوگیری از چسبیدن کیک، لیوان ها را مقداری چرب کنید. مخلوط کیک را داخل لیوان ها بریزید و تا نصف لیوان پر کنید.

مرحله ۸: کیک ها را با بخار بپزید

یک قابلمه را تا نیمه با آبجوش پر کنید، لیوان ها را با دقت درون قابلمه قرار دهید. مواظب باشید آب داخل لیوان ها نرود. سپس درب قابلمه را با یک دمکنی بپوشانید.

مرحله ۹: اجازه دهید کیک ها به مدت نیم ساعت با بخار پخته شوند

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید کیک ها به مدت نیم ساعت پخته شوند. پس از نیم ساعت حرارت را خاموش کنید و بدون برداشتن درب، اجازه دهید کیک ها ده دقیقه داخل قابلمه بمانند.

پس از آن می‌توانید کیک ها را از قابلمه خارج کرده و سرو کنید. برای تزئین می توانید از میوه تازه، سس شکلات و خامه استفاده کنید.

 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.