طرز تهیه ترشی لیمو خانگی

[ad_1] اگر به دنبال یک ترشی خوشمزه و متفاوت هستید، می‌توانید ترشی لیموی خانگی درست کنید. ترشی لیمو را می‌توانید در طول تابستان درست کنید و در باقی ماه‌های سال میل کنید. باید بگوییم که این ترشی فوق‌العاده اشتها آور است، پس اگر می‌خواهید وزن‌تان را افزایش دهید، حتما ترشی لیمو بخورید. طرز تهیه ترشی

کد خبر : 405023
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
طرز تهیه ترشی لیمو خانگی

[ad_1]

طرز تهیه ترشی لیمو

اگر به دنبال یک ترشی خوشمزه و متفاوت هستید، می‌توانید ترشی لیموی خانگی درست کنید. ترشی لیمو را می‌توانید در طول تابستان درست کنید و در باقی ماه‌های سال میل کنید. باید بگوییم که این ترشی فوق‌العاده اشتها آور است، پس اگر می‌خواهید وزن‌تان را افزایش دهید، حتما ترشی لیمو بخورید. طرز تهیه ترشی لیمو خیلی ساده است، کافی است مطابق دستورالعمل قید شده در این نوشتار پیش بروید.

مواد لازم:

لیمو سبز درشت

نمک

پودر فلفل قرمز

آب لیموی تازه

طرز تهیه ترشی لیمو خانگی:

  • برای تهیه ترشی لیمو خانگی، ابتدا لیموها را از شب قبل بشویید و بگذارید آب آن‌ها کامل خشک شوند. سپس سر و ته لیموها را بگیرید و همه لیموها را حلقه حلقه برش دهید.

طرز تهیه ترشی لیمو خانگی

  • در این مرحله بطری‌های ترشی را که از قبل شسته و کامل خشک کرده‌اید را کنار دستتان قرار داده و دو تا سه لایه لیمو درون آن بریزید، سپس مقدار زیادی نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید و بطری را کمی تکان دهید و دوباره روی آن سه لایه لیمو بریزید و به ترتیب نمک و فلفل اضافه کنید. این کار را تا زمانی که بطری پر شود ادامه دهید. فراموش نکنید اگر ابتدا همه بطری را پر از حلقه‌های لیمو کنید و دست آخر به آن نمک و فلفل اضافه کنید هم درست است زیرا وقتی ترشی آماده شود، مزه نمک و فلفل به خوبی با لیمو ترکیب می‌شود.
  • حالا به اندازه 3/1 قسمت بطری را با آب لیموی تازه پر کنید. نباید آبلیموی بیشتری بریزید چون در طول آماده شدن ترشی، لیموها هم آب می‌اندازند.
  • وقتی تمام بطری‌ها را مطابق دستور بالا پر کردید، وقت بستن درب بطری‌ها است. شما باید درب بطری‌ها را سفت ببنید. قبل از بستن درب بطری سعی کنید چند لایه سلفون روی شیشه قرار داده و درب آن را محکم کنید. وقتی درب شیشه کامل بسته شد، دور شیشه ترشی را به طور کامل چندین لایه سلفون بپیچانید.
  • حالا می‌توانید چندین بار شیشه را تکان دهید تا محتوای نمک و فلفل آن با لیموها ترکیب شوند.
  • سپس بطری‌ها را زیر نور مستقیم خورشید، موقعی که هوا به شدت گرم است، بچینید تا ترشی‌تان جا بیفتند.
  • برای آماده شدن ترشی‌ها باید سی روز آن‌ها را زیر نور خورشید قرار دهید و هر روز یا هرچند روز یک بار بطری‌ها را سر و ته کنید.
  • پس از سی روز ترشی لیموی شما آماده است و می‌توانید همه ترشی‌ها را درون یخچال قرار دهید. اما اگر یخچالتان جای زیادی ندارد، می‌توانید بطری‌های ترشی را جای خنکی نگهدارید. فراموش نکنید تا زمانی که درب شیشه‌ها را باز نکنید، ترشی شما خراب نمی‌شود اما به محض باز شدن درب بطری ترشی لیمو حتما آن را درون یخچال قرار دهید.

ترشی لیمو

نکته:

  • هرچند شما می‌توانید از لیمو زرد هم استفاده کنید اما لیمو سبز بهتر است زیرا هسته نداشته و آب بیشتری هم دارد.
  • برای تهیه ترشی لیمو خانگی مهم‌ترین نکته این است که قبل از شروع آماده کردن ترشی باید همه مواد را به خوبی شسته و کامل خشک کنید. حتی دستان شما نیز نباید خیس باشد. زیرا ممکن است بعد از آماده شدن ترشی کپک بزند.
  • همچنین حتما از دستکش استفاده کنید، زیرا ممکن است لیمو باعث ایجاد سوزش روی پوستتان شود.
  • اگر دوست دارید ترشی لیموی‌تان بیشتر طعم آبلیمو داشته باشد، فلفل و نمک کمتری بریزید اما اگر طعم نمکین و تند ترشی را دوست دارید، مقدار نمک و فلفل را بیشتر کنید.
  • همچنین به این نکته توجه کنید که این ترشی را می‌توانید برای مدت طولانی مثلا سه سال نگهدارید، پس بهتر است نمک آن را بیشتر بریزید.
  • هنگام پر کردن بطری‌ها نباید با فشار لیموی بیشتری درون بطری جا دهید یا بطری را خیلی زیاد پر کنید، زیرا وقتی بطری‌ها را زیر نور خورشید قرار دهید، با تولید گاز درون بطری ممکن است، محتوای درون آن سر ریز شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.