طرح وارنیش فلوراید خروجی نداشته است/ تقویت نظام شبکه بهداشت

[ad_1] هوشمند نیوز/خراسان رضوی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اجرای طرح وارنیش فلوراید گفت: متاسفانه در کاری که این همه سال آن را انجام دادیم و میلیاردها برای آن هزینه کردیم خروجی نداشتیم؛ نه اینکه برنامه اشتباه بوده است، برنامه درست بوده اما اجرا درست نبوده است. دکتر  کمال حیدری امروز در

کد خبر : 203625
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
طرح وارنیش فلوراید خروجی نداشته است/ تقویت نظام شبکه بهداشت

[ad_1]

هوشمند نیوز/خراسان رضوی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص اجرای طرح وارنیش فلوراید گفت: متاسفانه در کاری که این همه سال آن را انجام دادیم و میلیاردها برای آن هزینه کردیم خروجی نداشتیم؛ نه اینکه برنامه اشتباه بوده است، برنامه درست بوده اما اجرا درست نبوده است.

دکتر  کمال حیدری امروز در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما موضوع جوانی جمعیت است. آرزو دارم بحث جمعیت را به نحو احسن حل کنیم و جهشی در عقب ماندگی‌های گذشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: دراین دوره موضوع جمعیت مورد توجه قرار گرفته و در این راستا قرارگاه عملیاتی در سطح وزارت بهداشت و کشور تشکیل شده  تا جهشی را به صورت هدفمند در خصوص مسئله جمعیت کشور شاهد باشیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی موضوع اصلی امروز ماست، ادامه داد: تقویت نظام شبکه بهداشت در راستای افزایش کیفیت سلامت جامعه مهمترین برنامه وزارت بهداشت است.  تقویت نظام شبکه باید در ابعاد مختلف بازنگری قرار شود تا بتوان به شکل بهتری در این حوزه مدیریت کرد و خدمات را به مردم ارائه داد.

حیدری عنوان کرد: دو دهه حوزه بهداشت و سلامت مورد بی لطفلی واقع شده است.  در این راستا قرارگاه تقویت نظام شبکه در وزارت بهداشت تشکیل شده و هفته آینده نخستین نشست آن، با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی افزود: تقویت فناوری اطلاعات و سامانه‌ها در نظام شبکه مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. با اصلاح و بهبود عملکرد سامانه‌ها ضمن مدیریت هوشمند، مدیریت منابع نیز به شکل بهتری انجام خواهد شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عزم وزارت بهداشت، بهبود زیرساخت‌ها و تقویت مسائل درآمدها و منابع مالی است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، تمامی مصوبات حوزه بهداشت و مرتبط با مراکز جامع سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت در قالب سفر ریاست جمهوری به صورت ۱۰۰ درصد به تصویب خواهد رسید تا بتوان طی امسال و سال آینده، نسبت به رفع نیازها و تقویت زیر ساخت‌های حوزه بهداشت اقدام کرد.

حیدری با اشاره به  اینکه در زمینه استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای حوزه بهداشت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، اظهار کرد: از الان باید ساختارهای مدیریتی مجموعه را تقویت کنیم. در این راستا می‌توان با شناسایی افراد توانمند نسبت به تقویت این حوزه موفق عمل کرد. اگر دانشگاهی نیاز به استخدام موردی پزشک، دندان پزشک و داروساز داشت به ما اعلام کند تا موردی اقدام کنیم.

وی عنوان کرد:  باید هدف گذاری برای تمامی برنامه ها تعیین شود تا طبق زمان بندی به اهداف برسیم. ۱۸۰ پست مراقبت مرزی دریافت شده است تا بتوان مرزهای کشور را به شکل مناسبی در حوزه کنترل بیماری‌ها مدیریت کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به اینکه دو سال درگیر کرونا بودیم و برخی موارد از جمله بیماری‌های غیرواگیر مغفول ماند، خاطرنشان کرد:  در دیابت و فشار خون شاخص خوبی نداریم. برنامه جدی باید بر مدیریت این بیماری‌ها داشته باشیم. سلامت روان نیز فقط بحث سوگ و افسردگی نیست باید در این حوزه وسیع‌تر و عمیق‌تر کار کنیم. در کم تحرکی، استرس، دخانیات موفق نبودیم و این دوسال کرونا نیز موثر بوده و حالا باید جبران مافات کنیم. همچنین به جمله سلامت معنوی و طب ایرانی نپرداختیم و باید به آنها بپردازیم.

حیدری با بیان اینکه در حال آماده کردن مقدمات اجرای برنامه پزشک خانواده در کل کشور هستیم، عنوان کرد: باید در بحث ساخت و سازها توجه ویژه روی مراکز شبانه روزی و دندانپزشکی  داشته باشیم، مخصوصا در مکان‌هایی که به شهر دسترسی ندارند باید  به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی درخصوص اجرای طرح  وارنیش فلوراید گفت: متاسفانه در کاری که این همه سال آن را انجام دادیم و میلیاردها برای آن هزینه کردیم  خروجی نداشتیم؛ نه اینکه برنامه اشتباه بوده است، برنامه درست بوده اما اجرا درست نبوده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  عنوان کرد: نیازها و شرایط هر استانی متفاوت از استان‌های دیگر است و طبق نیازهای هر استان باید برنامه‌ریزی و کار انجام شود. دنبال عددسازی و آمار نباشیم.

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.