طرح اولیه بلاک چین ملی قطر مزایای این فناوری را برای اقتصاد کشور برجسته می کند – بازارهای نوظهور اخبار بیت کوین

“نسخه ملی بلاک چین” قطر که اخیرا منتشر شده است، پیشنهاد می کند که این فناوری، همراه با یک “چارچوب نظارتی جامد” می تواند به کشور کمک کند تا یک بخش فناوری اطلاعات نوآورانه (IT) ایجاد کند. با این حال، برای اینکه این اتفاق بیفتد، قطر باید توصیه‌های مندرج در طرح را اجرا کند. قطر

کد خبر : 243768
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
طرح اولیه بلاک چین ملی قطر مزایای این فناوری را برای اقتصاد کشور برجسته می کند – بازارهای نوظهور اخبار بیت کوین


“نسخه ملی بلاک چین” قطر که اخیرا منتشر شده است، پیشنهاد می کند که این فناوری، همراه با یک “چارچوب نظارتی جامد” می تواند به کشور کمک کند تا یک بخش فناوری اطلاعات نوآورانه (IT) ایجاد کند. با این حال، برای اینکه این اتفاق بیفتد، قطر باید توصیه‌های مندرج در طرح را اجرا کند.

قطر گفته است که موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به هاب بلاک چین دارد

طرحی که به طور مشترک توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قطر (CRA) و دو مؤسسه آموزشی، دانشگاه حمد بن خلیفه و دانشگاه قطر تهیه شده است، به دنبال این است که نشان دهد چگونه بلاک چین “می تواند در ایجاد یک بخش فناوری اطلاعات نوآورانه و رو به رشد” در کشور کمک کند. این سند با استناد به جمعیت و اندازه کوچک قطر، استدلال می‌کند که این کشور در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در پرورش نوآوری‌های بلاک چین قرار دارد.

با این حال، قطر قبل از رسیدن به جایگاه خود به عنوان یکی از بزرگترین هاب های بلاک چین در سطح جهان، هنوز باید محیطی مناسب برای شکوفایی این فناوری ایجاد کند. یکی از راه‌های انجام این کار، بر اساس خلاصه سند 23 صفحه‌ای، ایجاد یک «چارچوب نظارتی جامد» است. گفته می شود علاوه بر کمک به جذب سرمایه گذاران، چنین چارچوب نظارتی هم برای مصرف کنندگان و هم برای نوآوران مورد نیاز است.

مقررات نه تنها برای محافظت از کاربران و تضمین امنیت مهم است، بلکه برای ارائه چارچوب قانونی کافی که امکان نوآوری و پذیرش بلاک چین را فراهم می کند، مهم است. این را می توان با شناسایی حوزه های مختلف خدمات مبتنی بر بلاک چین، الزامات نظارتی مرتبط با آنها و رویکرد نظارتی مناسب برای خدمت به هر دامنه به دست آورد.» طرح ملی بلاک چین برای قطر بیان کرد.

این طرح همچنین شرایط و مشوق هایی را که باید توسط هر بخش برای پذیرش فناوری ارائه شود که به استارتاپ ها، پروژه های آزمایشی و شرکت های جدید اجازه ظهور می دهد را بیان می کند.

تقویت رقابت قطر با بلاک چین

این سند در نتیجه گیری خود می گوید اگر همه توصیه های موجود در آن اجرا شود، این می تواند به “توسعه سرمایه انسانی از طریق ایجاد شغل و توسعه مهارت ها” کمک کند. اجرای توصیه های طرح به طور بالقوه می تواند باعث رشد و افزایش رقابت قطر شود.

در همین حال، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این کشور گفته است که سهامداران و اعضای عمومی علاقه مند به بررسی طرح بلاک چین باید بازخورد خود را قبل از 15 سپتامبر از طریق ایمیل ارسال کنند.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.