طب سوزنی و هرآنچه باید بدانید

برترین‌ها: طب سوزنی که به آن سوزن درمانی نیز گفته می‌شود از مهم‌ترین شاخه‌ها و انواع طب سنتی کشور چین و آسیای شرقی است که مبنای علمی ندارد و به نوعی می‌توان آن را روشی تجربی در نظر گرفت. این روش بر اساس فرو کردن سوزن‌هایی نازک بر نقاط مشخصی از بدن انجام می‌شود که

کد خبر : 20908
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
طب سوزنی و هرآنچه باید بدانید


برترین‌ها: طب سوزنی که به آن سوزن درمانی نیز گفته می‌شود از مهم‌ترین شاخه‌ها و انواع طب سنتی کشور چین و آسیای شرقی است که مبنای علمی ندارد و به نوعی می‌توان آن را روشی تجربی در نظر گرفت. این روش بر اساس فرو کردن سوزن‌هایی نازک بر نقاط مشخصی از بدن انجام می‌شود که گذرگاه انرژی نامیده می‌شوند.

متخصصین طب سوزنی بر این عقیده هستند که این روش به نوعی تهاجم اندکی است برای تحریک نقاط سرشار از عصب سطح پوست تا در نهایت بتواند بر روی بافت، غدد، اندام و همین‌طور عملکرد‌های مختلف بدن تأثیر بگذارد. در این مطلب همراه ما باشید تا طب سوزنی را بیشتر بشناسیم.

درباره طب سوزنی

طب سوزنی در واقع به عنوان یک روش درمانی باستانی شناخته می‌شود که توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شده و امروزه نیز هم‌چنان طرفداران خود را دارد. این روش در میان یک سوم جمعیت جهان هم‌چنان به عنوان اولین روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب سوزنی هر سوزنی که وارد پوست می‌شود سیگنال‌هایی را برای پاسخگویی در بدن ایجاد می‌کند که پاسخ آن شامل مواردی، چون تحریک سیستم ایمنی بدن، ترویج گردش خون به نقطه موردنظر، بهبود زخم و… می‌شود.

بر اساس باور‌های باستانی آسیایی فرآیند همه‌چیز در بدن انسان‌ها به حضور نیروی چی وابسته است که در تمامی موجودات زنده نیز وجود دارد. در درمان طب سوزنی نیز با کمک ایجاد و شکل‌گیری جریانی آزادانه از انرژی برای به دست آوردن سلامت در بدن تلاش می‌شود. دانشمندان در این زمینه معتقدند که سوزن‌هایی که در طب سوزنی به کار می‌روند باعث می‌شوند که بدن انسان اندورفین‌های ضد درد طبیعی را رها کند که در ادامه آن نیز جریان خون افزایش یافته، فعالیت مغز تغییر پیدا کرده و درد به مرور کاهش می‌یابد.

به طور کلی می‌توان گفت که طب سوزنی به عنوان جایگزینی برای تسکین درد شناخته می‌شود و می‌تواند در شرایط متفاوت نیز عملکرد‌های مختلفی از خود نشان دهد. ناگفته نماند که این روش برای تسکین تمامی درد‌ها کاربرد نخواهد داشت. معمولاً از این روش برای بهبود درد و مشکلات استخوانی مثل کمردرد، انقباض و اسپاسم شانه، زانو و… به کار می‌رود. با این حال اگر بخواهیم موارد جزئی‌ترین از کاربرد‌های طب سوزنی را نام ببریم می‌توانیم به آلرژی، افسردگی و استرس، آرتروز، فشار خون، بی‌خوابی، سندرم قاعدگی، میگرن و… نیز اشاره کنیم.


عوارض طب سوزنی

طب سوزنی، تمام آن چیزی که باید بدانید!

طبیعی است که در رابطه با این روش درمانی سنتی شک و شبهات بسیاری وجود داشته باشد و عوارض آن نیز مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی می‌توان گفت که طب سوزنی عوارض خیلی جدی و خطرناکی نخواهد داشت مگر آنکه بخواهیم آن را در دسته‌بندی‌های کلی خطر عفونت، خطر خطا در انجام تکنیک و… قرار دهیم.

برای انجام طب سوزنی معمولاً از سوزن‌های مخصوص و ظریفی استفاده می‌شود که کاملاً ضدعفونی می‌شوند و یک‌بارمصرف نیز هستند. در نتیجه با مراجعه به مراکز معتبر می‌توانید از عدم وجود عوارضی مانند عفونت در رابطه با طب سوزنی خود اطمینان خاطر حاصل کنید. غالباً برای آنکه خطر عفونت کاهش پیدا کند، متخصصین طب سوزنی ملزم خواهند بود که دوره روش ضدعفونی کردن سوزن را پست سر بگذارند. در نتیجه می‌توان گفت که انتقال عفونت و بیماری به بدن افراد در شرایط بسیار نادری اتفاق خواهد افتاد. در نهایت باید اشاره کرد که عوارض طبیعی ناشی از طب سوزنی به مراتب کمتر از عوارض روش‌های پزشکی با کمک دارو‌های شیمیایی خواهد بود.

بهتر است که برای اطمینان خاطر خود در جلسه اول طب سوزنی از متخصص و یا پزشک، جویای گواهینامه‌ای معتبر شوید تا مطمئن گردید که او بر تمام بدن انسان مسلط است و می‌تواند در فرو کردن سوزن در نقطه درست مسیر حرکت انرژی چی در بدن مهارت خود را نشان دهد. لازم به ذکر است که معمولاً در زمان فرو کردن سوزن بر پوست هیچ‌گونه خون‌ریزی به وجود نخواهد آمد، چراکه این سوزن‌ها به نازکی یک تار مو هستند.


سوزن‌های طب سوزنی

طب سوزنی، تمام آن چیزی که باید بدانید!

همان‌طور که گفته شد این سوزن‌ها بسیار نازک هستند و قبل از استفاده نیز به طور کامل ضدعفونی می‌شوند. اگر بخواهیم شما را با سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی بیشتر آشنا کنیم می‌توانیم بگوییم که جنس آن‌ها از فولاد ضد زنگ است و بعد از انجام فرآیندهایی، انعطاف‌پذیر می‌گردند. این سوزن‌ها پس از هر بار استفاده دور انداخته می‌شوند و در صورتی که بخواهید مجدداً از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید آن را استرلیزه نمایید. معمولاً از سوزن‌های کوتاه‌تر برای نقاطی مانند فضا‌های نزدیک چشم استفاده می‌شود و سوزن‌های بلندتر نیز در نقاطی با بافت‌های ضخیم‌تر به کار می‌روند.

این سوزن‌ها معمولاً با یک لوله راهنمای پلاستیکی به بدن انسان وارد می‌شوند. متخصصین طب سوزنی برای وارد کردن این سوزن‌ها به بدن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به روش‌های چرخشی، حرکت به بالا و یا حرکت به پایین اشاره کرد. طبیعی است که میزان مهارت فرد متخصصی که طب سوزنی را بر روی بدن شما انجام می‌دهد می‌تواند در چگونگی تماس سوزن با پوست بدن شما و همین‌طور نتایج حاصل از آن تأثیرگذار باشد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.