طبق دستورالعمل سیاست فدرال رزرو، XAU/USD پس از یک وقفه به 1980 دلار صعود می کند

XAU/USD در بحبوحه بلاتکلیفی در یک آخر هفته طولانی در بازارهای جهانی، صعودی به 1980.00 دلار دارد. چاپ چند دهه ای شاخص بهای مصرف کننده در ایالات متحده، احتمال افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرده است. سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سرمایه گذاران را در این هفته مشغول خواهد کرد.

کد خبر : 194806
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۱۳
طبق دستورالعمل سیاست فدرال رزرو، XAU/USD پس از یک وقفه به 1980 دلار صعود می کند


  • XAU/USD در بحبوحه بلاتکلیفی در یک آخر هفته طولانی در بازارهای جهانی، صعودی به 1980.00 دلار دارد.
  • چاپ چند دهه ای شاخص بهای مصرف کننده در ایالات متحده، احتمال افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرده است.
  • سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سرمایه گذاران را در این هفته مشغول خواهد کرد.

طلا (XAU/USD) امیدوار است پس از وقفه ای در روز دوشنبه که قیمت طلا را به بالاترین سطح 1980.00 دلار برساند، پیشنهادهای قابل توجهی جذب شود. یک تعطیلات آخر هفته طولانی در بازارهای جهانی عموماً باعث ایجاد عدم اطمینان می شود، که فعالان بازار را مجبور می کند نقدینگی را در انبار نگه دارند یا به سمت دارایی های امن هدایت کنند.

به محض اینکه در حال نزدیک شدن به اعلام سیاست پولی توسط فدرال رزرو (فدرال رزرو) هستیم، که در 3 تا 4 می اتفاق خواهد افتاد، سرمایه گذاران طلا عمدتاً به راهنمایی سیاست گذاران فدرال رزرو واکنش نشان خواهند داد. با توجه به دیکته های اخیر اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، تصمیم گیری نرخ بهره 50 واحد پایه (bps) افزایش نرخ شرط های فوق العاده ای را دریافت کرده است. برای مبارزه با تورم فزاینده، اندیشکده های فدرال رزرو معتقدند که افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو بسیار ضروری است. همچنین، با توجه به ارقام تورم بالای چند دهه و نیاز فعالانه برای بازگشت به نرخ‌های خنثی، راهنمایی‌های فدرال رزرو باید غیرقابل قبول باشد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) بالاتر در هفته گذشته با 8.5 درصد نشان داد که فدرال رزرو هیچ گزینه دیگری به جز افزایش نرخ بهره ندارد. این باعث می شود قیمت طلا در لبه بالا نگه داشته شود. همچنین، افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط بانک کانادا (BOC) و بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) شانس ژست مشابهی از سوی فدرال رزرو را تقویت کرده است.

در جلسه آمریکا، سرمایه گذاران بر سخنرانی رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس و جیمز بولارد عضو FOMC تمرکز خواهند کرد که بینش هایی را در مورد اقدامات احتمالی سیاست پولی فدرال رزرو ارائه می دهد. با این حال، این رویداد بزرگ سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خواهد بود که در اواخر این هفته برگزار می شود.

تحلیل تکنیکال طلا

در مقیاس روزانه، XAU/USD چندین بار شکست سطح بحرانی قبلی خود را در بالاترین سطح 1966.18 دلار در 24 مارس آزمایش کرده است. میانگین متحرک نمایی 20 و 50 (EMAs) به ترتیب با 1.946.35 دلار و 1922.26 دلار در حال افزایش هستند و به فیلترهای صعودی اضافه می شوند. شاخص قدرت نسبی نوسانگر مومنتوم (RSI) (14) از 60.00 فراتر رفته است که نشان دهنده یک حرکت صعودی قوی تر در آینده است.

نمودار روزانه طلایی



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.