طالع بینی ماه تولد؛ سنگ ماه تولد خود را بشناسید و معنی آن را بدانید

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، اینکه چگونه انواع سنگ ماه تولد و جواهرات با ماه‌های مختلف مرتبط بوده‌اند، کاملاً مشخص نیست، اما مانند همه سنت‌ها، آنها در طول زمان تکامل می‌یابند.  برخی بر این باورند که سنگ‌ ماه تولد از زمان‌های انجیل می‌آیند، زمانی که سینه‌ یک کشیش با دوازده جواهر با رنگ‌های مختلف تزئین شده

کد خبر : 300047
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
طالع بینی ماه تولد؛ سنگ ماه تولد خود را بشناسید و معنی آن را بدانید

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، اینکه چگونه انواع سنگ ماه تولد و جواهرات با ماه‌های مختلف مرتبط بوده‌اند، کاملاً مشخص نیست، اما مانند همه سنت‌ها، آنها در طول زمان تکامل می‌یابند.

 برخی بر این باورند که سنگ‌ ماه تولد از زمان‌های انجیل می‌آیند، زمانی که سینه‌ یک کشیش با دوازده جواهر با رنگ‌های مختلف تزئین شده بود. در قرن اول پس از میلاد، یوسفوس مورخ یهودی معتقد بود که بین سنگ های ماه تولد و معانی، دوازده سنگ در سینه بند هارون ، مرتبط با دوازده قبیله یهود، دوازده ماه سال و دوازده نشانه، ارتباط وجود دارد. 

با پیشرفت سنت، مردم از سنگ های قیمتی ماه های مختلف به عنوان نوعی طلسم استفاده می کردند و معتقد بودند که هر سنگ دارای قدرت خاصی است. و به طور مساوی، سنگ های قیمتی خاص به ماه های خاص متصل شدند.

در سال 1912 بود که انجمن ملی جواهرات آمریکا فهرستی از سنگ های ماه تولد تهیه کرد. اگرچه به طور بحث انگیزی برای اهداف مالی در حال توسعه است، اما اکنون این لیست در سراسر جهان به عنوان لیست قطعی سنگ های ماه تولد پذیرفته شده  و چند ماه بیش از یک سنگ قیمتی را به خود اختصاص داده است.

افسانه های متعددی در مورد قدرت شفابخش سنگ های تولد و تأثیر شفابخش آنها وجود دارد. طبق این افسانه ها، پوشیدن سنگ های ماه تولد و جواهرات در طول ماه تعیین شده، قدرت شفابخشی آنها را افزایش می دهد. برای تأثیر کامل، مردم باید هر دوازده را داشته باشند و ماهانه آنها را تغییر دهند.

این که به این موضوع اعتقاد دارید یا خیر کاملاً به شما بستگی دارد، اما اضافه کردن یک سنگ قیمتی رنگارنگ با معنای بسیار خاص به مجموعه خود ضرری ندارد.

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد فروردین: الماس

سنگ ماه تولد فروردین الماس است که جایگاهی در قلب زنان سراسر جهان دارد و نمادی از پاکی و قدرت است. طیف رنگ الماس سایه های مختلفی را گسترش می دهد، اما ارزش آن به رنگ و وضوح بستگی دارد. الماس یکی از سخت ترین سنگ های قیمتی روی زمین است که نماد شجاعت و قدرت و همچنین نمادی از عشق ابدی است. نام الماس از کلمه یونانی “آداماس” گرفته شده که به معنای “نشکن” است.

سختی آن 10 در مقیاس Moh است. الماس ها علاوه بر دوام یکی از کمیاب ترین و زیباترین ساخته های طبیعت هستند و بهترین هدیه دنیا برای عزیزان .

سنگ ماه تولد ماه اردیبهشت: زمرد

زمرد سنگ ماه اردیبهشت نماد ایمان قوی، خرد در عشق، و سعادت در زندگی است. بسیاری از فرهنگ ها از آن برای دفع شر استفاده می کنند. زمرد که به دلیل رنگ سبز روشن خود شناخته شده است، می تواند رنگ های آبی یا زرد را نیز نشان دهد.

 همچنین استدلال شده که رنگ سبز آن طراوت و رشد دوباره را در بهار تداعی می کند. زمرد یکی از سنگ های قیمتی زیبا و خیره کننده است که در جواهرات نیز وجود دارد. در اشکال، برش ها و سایه های مختلف نمایان می شود. اساساً نام زمرد از کلمه یونانی “smaragdos” به معنای “سنگ سبز” گرفته شده و  رنگ سبز عمیق تر و زنده تر نشان دهنده یک سنگ قیمتی با ارزش تر است. رنگ های مایل به آبی تیره تا رنگ سبز پررنگ بسیار ارزشمند هستند.

این سنگ نماد طبیعت، پاکی، رشد، انرژی و … است که در اعتقاد به خوش شانسی و سلامتی استفاده می شد. زمرد به عنوان نمادی از زیبایی طبیعت شناخته می شود، همچنین توسط الهه یونانی به عنوان نماد مورد علاقه در آغوش گرفته است.

سنگ ماه تولد خرداد: مروارید / اسکندریت

مروارید به طور کلی از کلمه لاتین “Perna” سرچشمه گرفته و در چین، استرالیا، اندونزی و فیلیپین یافت می شود. این سنگ قیمتی در تمام سایه های رنگی از رنگ سفید تا سیاه تاهیتی و همچنین در سایه های صورتی رنگ حلزونی وجود دارد. بر اساس باورها، حس هماهنگی ایجاد می کند و باعث بهبود عاطفی می شوند. مروارید همچنین با وفاداری و خلوص همراه است.

مروارید به عنوان اشک ماه نیز شناخته می شد و  به پیشرفت فردی نیز کمک می کند.

مروارید

در حالی که الکساندریت نیز سنگ قیمتی ماه خرداد است، آنها به ندرت یافت می شوند. این سنگ عموماً در رنگ سبز مایل به آبی روشن در نور روز وجود دارد، در حالی که در درخشش فلورسنت هستند و قرمز شدید تا قرمز مایل به ارغوانی در نور  یافت می شوند. 

سنگ ماه تولد تیر: یاقوت

یاقوت سنگ ماه تیر نماد عشق و اشتیاق است و گفته می شود که خوش شانسی را جذب می کند.  برخی از فرهنگ ها بر این باورند که این سنگ جواهر صورتی تا قرمز تیره می تواند از هر شری محافظت کند. سنگ ماه تولد تیر یاقوت پادشاه جواهرات گرانبها در نظر گرفته می شود. این سنگ نشان دهنده عشق، اشتیاق، سلامتی و خرد است. علاوه بر این، اعتقاد بر این بود که ما می توانیم یاقوت را برای خوش شانسی بپوشیم. کلمه یاقوت از کلمه لاتین “لاستیک” گرفته می شود که به معنای “قرمز” است. در سانسکریت باستان، به “راتناتراج” ترجمه می شود. معمولاً گوهرهای با ارزشی هستند اما با کیفیت و رنگ ارزش آنها بیشتر می شود.

یاقوت ها در طیف های مختلفی از قرمز بنفش تا قرمز نارنجی یافت می شوند. یاقوت برمه ای درخشان ترین یاقوت است. این جواهرات آتشین در طول تاریخ به دلیل رنگ و سرزندگی ارزشمند بوده اند.یاقوت سخت و بادوام و اندازه آن 9 در مقیاس Moh است.

سنگ ماه تولد مرداد: پریدوت

پریدوت سنگ مرداد با رنگ سبز زیتونی طبیعی خود نشان دهنده قدرت است. پریدوت که اغلب به عنوان “زمرد عصرگاهی” شناخته می شود، اگر طلایی شود، از کسی که می پوشد در برابر رویاهای شیطانی محافظت می کند. سنگ ماه تولد مدرن اوت، Peridot توسط مصریان باستان “گوهر خورشید” در نظر گرفته شده ، از زمان های قدیم به عنوان یک سنگ قیمتی ارزشمند بوده است،که آن را از دریای سرخ به نام Topazios استخراج کرده بودند. پریدوت نوع کمیاب با کیفیت جواهری از الیوین معدنی رایج است. آن‌ها در سایه‌ها، به رنگ‌های سبز آهکی تا سبز پررنگ یافت می‌شوند. سنگ ماه تولد پریدوت دارای قدرت جادویی و خواص درمانی برای پاکسازی ذهن از منفی گرایی است.

کلمه پریدوت از کلمه عربی “فریدات” به معنای “فریدات” آمده بود. این سنگ نشان دهنده قدرت، صداقت، وفاداری است.

سنگ ماه تولد شهریور: یاقوت کبود

سنگ ماه تولد یاقوت کبود شهریور نماد صلح و خلوص، آرامش، خرد، وفاداری و ایمان است. یاقوت کبود که معمولاً با رنگ آبی تیره همراه است، به رنگ صورتی سفید یا زرد (معروف به یاقوت کبود فانتزی) نیز وجود دارد. 

یاقوت کبود آبی درخشان نشان دهنده صداقت، وفاداری و عشق است. سنگ های ماه تولد باشکوه ماه شهریور جواهری است که توسط سلطنتی ها تحسین می شود. این سنگ ماه تولد با رنگ آبی لاجوردی خاص خود مشخص شده است. یاقوت کبود از کلمه فارسی “سفیر” به معنای “محبوب زحل” گرفته شده و برای قرن ها یک سنگ قیمتی شایان ستایش بوده است. یاقوت کبود معدنی از عمیق ترین لایه های پوسته زمین کشف شده است.

سنگ ماه تولد مهر: عقیق / تورمالین

عقیق مهر نماد بی گناهی و امید است، با الگوهای تکراری که درخشندگی مشهور آن را ایجاد می کند. از کلمه لاتین opalus یا سنگ گرفته شده است. بیشتر عقیق ها سفید هستند اما می توانند سیاه یا شفاف با لکه های رنگی باشند. نام سنتی سنگ قیمتی اوپال، سنگ ماه تولد ماه مهر اساساً از هند نشات گرفته است.عقیق نماد پاکی، امید و خلاقیت است. این سنگ قیمتی به عنوان “ملکه جواهرات” نیز شناخته می شود. 

عقیق همچنین یک سنگ احساسی است که گفته می شود می تواند احساسات و افکار را تقویت کند. این سنگ ترکیبی از زیباترین سنگ های قیمتی است، از درخشش گارنت گرفته تا آمیتیست بنفش و ظرافت توپاز تا رنگ آبی عمیق یک یاقوت کبود ،عقیق همه آنها را دارد، به دلیل “بازی رنگ ها” مشهور است.

عقیق

در حالی که، تورمالین صورتی نشان دهنده عشق به انسانیت است و برای افزایش همدردی با دیگران استفاده می شود. آنها به اندازه الماس بادوام نیستند اما در حلقه نامزدی ترکیبی عالی ایجاد می کنند. به دلیل دوام کمتر، هنگام پوشیدن باید مراقب باشید. خلوص و دوستی بی قید و شرط و عشق را به همراه دارد. تورمالین صورتی را می توان در ایالات متحده، برزیل، نیجریه، افغانستان و غیره یافت. 

سنگ ماه تولد آبان: توپاز

توپاز آبان نماد وفاداری، ثبات و دوستی است و تصور می شود که دارای خواص درمانی برای کمک به اختلالات تنفسی باشد. توپاز ارزشمند امپریال که در مجموعه ای از رنگ ها یافت می شود، نارنجی است و دارای ته رنگ صورتی .

 توپاز سنگ ماه تولد آبان است که از دوران قدیم بوده ، برخی معتقدند کلمه “توپاز” از کلمه سانسکریت “Tapas” و کلمه یونانی “Topazos” به معنی “آتش” گرفته شده است. این سنگ قیمتی که در طیف وسیعی از جذابیت یافت می‌شود، از کهربایی-طلایی گرفته تا صورتی-نارنجی مایل به قرمز، در میان تمام رنگ ها صورتی کم رنگ بسیار استثنایی است و رنگ آبی طبیعی یکی از کمیاب ترین توپازها است.

معمولاً در قدیم با اعتقاد به خنثی کردن طلسم های جادویی و دفع خشم، آن را می پوشیدند. این توپاز نماد زیبایی، قدرت، هوش، محبت و غیره است.

سنگ ماه تولد آذر: تانزانیت

سنگ‌های ماه تولد آذر نماد ثروت، قدرت، محافظت در برابر آسیب، حساسیت روانی و ارتباط با دنیای ارواح هستند. از این رو بسیاری از فرهنگ های باستانی از آنها به عنوان طلسم های محافظتی استفاده می کردند. توپاز آبی به دلیل خواص درمانی خود نیز شناخته می شود، خصوصیات پوشنده خود را به خود می گیرد. ماه آخر سال، معمولا امیدواریم که ماه بعدی نیز خوب یا متفاوت باشد. به همین ترتیب سنگ ماه تولد در این ماه نسبت به دیگران کاملاً منحصر به فرد است.

سنگ ماه تولد ماه آذر فیروزه است که نگینی نیمه شفاف تا مات است. این سنگ در طیفی از رنگ های آبی پاستلی تا سبز چمنی وجود دارد. از زمان های قدیم کلمه فیروزه در هنگام صادرات به کشورهای دیگر به سنگ بوقلمون معروف بوده است. فیروزه در زبان شیمی و جغرافیا به نام “فسفات آلومینیوم مس” شناخته می شود. سنگ آذرین حاوی کانی مس است که معمولاً به شکل سنگ در نزدیکی سطح آب یا رودخانه ایجاد می شود.

در زمان های قدیم، آن را به اعتقاد خوش شانسی، محافظت، یاد و غیره می پوشیدند. همچنین قدیمی ترین سنگ قیمتی بود که مردم به عنوان جواهرات استفاده می کردند.

سنگ ماه تولد دی: گارنت

گارنت سنگ ماه تولد ماه دی است. سنگ های ماه تولد دی نماد دوستی پرشور، فداکاری، سرزندگی و تعادل هستند و در رنگ قهوه ای مایل به قرمز محبوبیت بیشتری دارند. آنها همچنین در سایه های بنفش، صورتی، قرمز، قهوه ای و بی رنگ موجود هستند. گارنت یک کانی واحد نیست، گروهی از چندین کانی مختلف را توصیف می کند. به گفته جامعه جواهر آمریکا، کلمه گارنت از کلمه قرن چهاردهمی “گارنت” به معنای “قرمز تیره” گرفته شده است. کلمه لاتین “Granatum” به معنای “دانه” که شبیه به دانه های قرمز انار است.

آنها بسیار محبوب هستند و رنگ سنگ ماه تولد قرمز تیره است. این سنگ نماد عشق، شفقت و انرژی است. گارنت قرمز بسیار مقرون به صرفه است و به انواع جواهرات از جمله گردنبند، دستبند، انگشتر و غیره تبدیل می شود. ماندگاری آن 6.5 تا 7 در مقیاس Moh است.

سنگ ماه تولد بهمن: آمیتیست

آمتیست یک توپاز بنفش است. این سنگ ماه تولد برای ماه بهمن است. آمتیست بهمن نشان دهنده صداقت و امنیت است. رنگ غنی آن – از بنفش عمیق تا اسطوخودوس کم رنگ – با سلطنت و اشراف گرایی همراه است. نام آمتیست از کلمه یونانی باستان “Ametysthos” گرفته شده که به صفت “هشیار” ترجمه شده است. اعتقاد بر این است که آمتیست از مسمومیت جلوگیری می کند. این سنگ در تمام سایه های بنفش و ارغوانی موجود است که همه آنها به عنوان “جواهر سلطنتی” نیز شناخته می شوند، سیاره مشتری بر آن اداره می شود. سختی آن 7 در مقیاس مو است. این سنگ نماد عشق، توانمندی شخصی و قدرت است.

به طور سنتی آمیتیست برای ششمین سالگرد ازدواج هدیه داده می شد و از آنجایی که بهمن ماه عاشقان است  یکی از بهترین هدایای متولد این ماه می تواند آمیتیست باشد.

سنگ ماه تولد اسفند: آکوامارین

آکوامارین اسفند نماد صداقت، زیبایی، و وفاداری است و بیشتر رنگ آبی آن مورد علاقه است. آکوامارین نوعی کریستال بریل است. این یک سنگ قیمتی با سایه های آبی زیبایی نمایان می شود. پاستلی کم رنگ تا آبی مایل به سبز یا تیره. همچنین به دلیل ظاهر زنده اش شناخته شده است.

آکوامارین از کلمه باستانی لاتین “آب دریا” گرفته شده که برای محافظت از ملوانان در دریا و آرام کردن آب استفاده می شد. اعتقاد بر این است که ارتباطات را تشدید می کند و شفافیت را ترویج می دهد. یکی از بی عیب ترین سنگ های قیمتی است. نماد جوانی، ثروت، میل و غیره است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و انرژی بد را آزاد می کند. امتیاز آن در مقیاس مو 7.5 است.

ترجمه و تدوین: هوشمند نیوز


خبرنگار: مهتاب لطفیان

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.