ضوابط موزه‌ها بازبینی می‌شود – ایسنا

[ad_1] سرپرست اداره‌کل موزه‌ها از بازبینی ضوابط و دستورالعمل‌ها با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران و دانشجویان به محتوا و آثار مطالعاتی موزه‌ها خبر داد. به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یازدهمین نشست شورای هماهنگی امور موزه‌ها با حضور اعضای شورا، مرتضی ادیب‌زاده ـ‌ سرپرست اداره‌کل موزه‌ها ـ،

کد خبر : 205425
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
ضوابط موزه‌ها بازبینی می‌شود – ایسنا

[ad_1]

سرپرست اداره‌کل موزه‌ها از بازبینی ضوابط و دستورالعمل‌ها با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران و دانشجویان به محتوا و آثار مطالعاتی موزه‌ها خبر داد.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یازدهمین نشست شورای هماهنگی امور موزه‌ها با حضور اعضای شورا، مرتضی ادیب‌زاده ـ‌ سرپرست اداره‌کل موزه‌ها ـ، نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و دولتی، نماینده ایکوم، بخش خصوصی و مدیران موزه‌های ستادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از وقفه چهارساله در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار شد. آخرین جلسه شورای هماهنگی امور موزه‌ها در سال ۱۳۹۷ برگزار شده بود.

ادیب‌زاده، مدیرکل موزه‌ها با اشاره به اهمیت و کارکرد موزه‌ها، بیان کرد: موزه‌ها در رشد فرهنگی، اجتماعی جامعه همچنین در رسیدن به توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

او جایگاه شورای هماهنگی موزه‌ها را در ارتقاء کیفی سرانه فرهنگ جامعه، افزایش سطح کمی و کیفی موزه‌های تخصصی، افزایش آگاهی عمومی مردم در حفاظت، صیانت و معرفی میراث‌فرهنگی مؤثر دانست و آموزش و پژوهش را به‌عنوان دو رکن اساسی و از وظایف اصلی موزه‌ها برشمرد.

ادیب‌زاده همچنین به تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع آموزش‌های تخصصی در حوزه موزه و موزه‌داری اشاره کرد.

سرپرست اداره‌کل موزه‌ها در ادامه، هدف از برگزاری این نشست را مشارکت حداکثری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی دارای موزه‌های فعال در سطح کشور دانست و افزود: با توجه به در پیش ‌رو بودن روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، باید اقدامات لازم برای برگزاری برنامه‌های مشترک و منسجم در این روزها انجام شود.

برگزاری ویژه‌برنامه روز جهانی موزه‌ها در موزه ملی ایران، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک آثار فرهنگی‌تاریخی بین دستگاه‌ها و نهادها، ارائه راهکارهای اجرایی شدن شعار سال ایکوم در موزه‌های کشور، بازنشر مجله موزه‌ها، هم‌اندیشی و ارائه ایده‌ها و پیشنهادها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی، موضوعاتی بودند که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین مقرر شد اداره‌کل موزه‌ها در راستای پژوهش روی آثار تاریخی ‌فرهنگی موجود در موزه‌ها، طی بازبینی ضوابط و دستورالعمل‌ها با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران و دانشجویان به محتوای مطالعاتی و آثار موزه‌ها شرایط لازم برای انجام این امر را فراهم کند.

نماینده دانشگاه تهران در ادامه این نشست آمادگی حوزه خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی اعلام کرد و سایر اعضاء نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد تمام پیشنهادها، برنامه‌ها و راهکارهای اجرایی حوزه خود را به دبیرخانه این شورا در اداره کل موزه‌ها ارسال کنند. برگزاری جلسات شورا به‌صورت منظم و ماهانه، به صورت دوره‌ای در مجموعه‌های تحت پوشش سایر اعضا  از دیگر تصمیمات این شورا بود.

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.