ضعیف‌ترین و بدنام‌ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد

برترین ها – امین نقی زاده: فورد یکی از محبو‌ب‌ترین تولیدکنندگان خودرو در طول تاریخ صنعت خودروسازی جهان بوده و دلیل آن را باید تولید مداوم برخی از خودرو‌های فوق‌العاده و خاطرانگیز دانست. در واقع فورد محصولات متنوعی تولید کرده و همواره تاریخ‌سازی می‌کند. با این حال گاهی اوقات کمپانی فورد اشتباهاتی انجام داده و

کد خبر : 6615
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۵:۰۷
ضعیف‌ترین و بدنام‌ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد


برترین ها – امین نقی زاده: فورد یکی از محبو‌ب‌ترین تولیدکنندگان خودرو در طول تاریخ صنعت خودروسازی جهان بوده و دلیل آن را باید تولید مداوم برخی از خودرو‌های فوق‌العاده و خاطرانگیز دانست. در واقع فورد محصولات متنوعی تولید کرده و همواره تاریخ‌سازی می‌کند. با این حال گاهی اوقات کمپانی فورد اشتباهاتی انجام داده و برخی از تولیدات این کمپانی از نظر کیفی و… بسیار ضعیف ظاهر می‌شوند؛ بنابراین در ادامه ۲۰ محصول ضعیف و بدنام کمپانی فورد را معرفی خواهیم کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که خودرو‌های مذکور طیف وسیعی از محصولات فورد در دهه‌های مختلف را شامل می‌شوند. پس در ادامه همراه برترین‌ها باشید و با ۲۰ محصول بدنام کمپانی فورد آشنا شوید!

فورد اکسپلورر مدل ۱۹۹۶

اکسپلورر ۱۹۹۶ یک خودروی بزرگ و مطمئن به نظر رسیده و کمپانی فورد گمان می‌کرد که با عرضه آن موفقیت‌های بزرگی کسب خواهد کرد. اما همه چیز برعکس شد و اکسپلورر ۱۹۹۶ به بدترین شکل ممکن ساخته شده بود.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

تنها مدتی پس از عرضه اکسپلورر ۱۹۹۶ موجی از شکایات و انتقادات گوناگون به دفتر فورد رسید و ظاهرا پیشرانه اکسپلورر مشکلاتی اساسی داشت؛ بنابراین خیلی زود اکسپلورر به یکی از غیر قابل اعتمادترین خودرو‌های بازار تبدیل شد و ایمنی ضعیف آن، عاملی برای تشدید بحران شد! اکسپلورر ۱۹۹۶ تمام خریداران خود را ناامید کرد و نام خود را به عنوان یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد جاودان ساخت!


فورد برونکو ۲ مدل ۱۹۸۴

برونکو یکی از محبوب‌ترین محصولات کمپانی فورد در طول تاریخ است. این خودرو به دلیل ظاهر جذاب خود علاقه‌مندان بسیاری داشت و در سال‌های دور، همگان به دنبال خریداری یک دستگاه فورد برونکو بودند. با این حال تمام مدل‌های برونکو خوب نبوده و گاهی اوقات کمپانی فورد اشتباهاتی می‌کرد و برونکو را به نابودی می‌کشاند!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

فورد برونکو ۲ در سال ۱۹۸۴ عرضه شد و یک نمونه بارز از اشتباهات کمپانی فورد بود. این خودرو ساختاری بسیار ضعیف داشته و تنها پس از چند ماه از بین رفته و نیازمند تعمیرات اساسی بود! بنابراین انتقادات فراوانی از برونکو ۲ شد و آبروی فورد در سال ۱۹۸۴ رفت!


فورد تاماز تریدر مدل ۱۹۵۷

کمپانی فورد به دلیل ساخت کامیون‌های محکم و قدرتمند برای چندین دهه مشهور شده بود. با این حال تاماز تریدر ۱۹۵۷ از الگوی همیشگی فورد پیروی نکرد و یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد شد.
با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

تاماز تریدر ۱۹۵۷ بسیار سبک بود و پیشرانه ضعیفی داشت. به همین دلیل بسیاری معتقد بودند که تاماز تریدر حتی توان بکسل کردن خود را نداشته و در شرایط سختِ کاری مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین چندین سال کمپانی فورد به دلیل ساخت مدل ۱۹۵۷ تاماز تریدر مورد حمله قرار گرفت و در این مدت کاملا سرخورده و پشیمان شد.


فورد پینتو مدل ۱۹۷۱

فورد پینتو در سال ۱۹۷۱ با انتظارات فراوانی به تولید رسید و به بازار جهانی معرفی شد. همه گمان می‌کردند که پینتو یک موفقیت بزرگ برای کمپانی فورد بوده و فروش بالایی خواهد داشت؛ اما متاسفانه مشکلات فراوان پینتو آن را به یک پروژه شکست خورده تبدیل کرد.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

بزرگترین مشکل این محصول، ایمنی پایین آن بود که منجرب به شکایت‌های فراوانِ مشتریان کمپانی فورد شد. پینتو ۱۰۰ نفر را به طور جدی مجروح کرده و آن‌ها را به بیمارستان فرستاد. ظاهرا قسمت انتهایی پینتو در برابر ضرباتی که از پشت سر به آن وارد می‌شد؛ بسیار ضعیف عمل کرده و سرنشینان را با خطر مرگ مواجه می‌کرد!


فورد فوکوس مدل ۲۰۱۷

کمپانی فورد در طول یک دهه به عنوان یکی از بهترین خودروسازان جهان شناخته شد و کیفیت محصولاتش بسیار پایدار بود. این پایداری منجرب به افزایش فروش فورد شد؛ اما ظاهرا این کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۱۷ تمرکز خود را از دست داد و دوباره تولید خودرو‌های بی‌کیفیت را شروع کرد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

براساس آمار منتشر شده توسط نهاد‌های مرتبط؛ فورد فوکوس ۲۰۱۷ یکی از بدترین خودرو‌های تولید شده در ایالات‌متحده آمریکا است. این خودرو مشکلات زیادی داشت و ترمز‌های آن به خوبی عمل نمی‌کرد؛ بنابراین واضح بود که فورد فوکوس به عنوان یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد؛ مایع سرافکندگی صنعت خودروسازی آمریکا شود!


فورد موستانگ ۲ مدل ۱۹۷۴

موستانگ یکی از مهمترین محصولات کمپانی فورد در جهان بوده و نماد شکوه خودرو‌های آمریکایی است. این خودرو یکی از اصلی‌ترین محصولات کمپانی فورد بوده و از آغاز تولد موستانگ؛ کمپانی فورد آن را به بهترین شکل ممکن تولید کرده است.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

با این حال مدل ۱۹۷۴ موستانگ ۲ یک شکست کامل بود و تبدیل به یکی از بدترین خودرو‌های صنعت خودروسازی جهان شد. موستانگ مدل ۱۹۷۴ عملکرد بسیار ضعیفی در پیچ‌ها داشت و خریدارانش را شوکه کرد!


فورد فستیوا مدل ۱۹۸۸

مدل ۱۹۸۸ فورد فستیوا یکی‌دیگر از خودرو‌های موجود در لیست ما است. این خودرو فروش قابل توجهی داشته و تبلیغات جالبی درباره فستیوا ۱۹۸۸ ساخته شده بود.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

اما این خودرو خیلی قابل اعتماد نبوده و وجود مشکلات متعدد فنی صاحبان آن را کلافه می‌کرد! برخی از مشکلات فستیوا ظاهرا غیرقابل حل بوده و بدون هیچ ارفاقی باید آن را یکی از بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد دانست! البته امروزه نسل جدید فورد فستیوا با نام پراید و در کشور ما تولید شده و صنایع خودروسازی ما آن را رها نمی‌کنند!


فورد اسکورت مدل ۱۹۹۰

فورد اسکورت مدل ۱۹۹۰ یک خودروی خوب بود؛ اما بدنه ضعیفی داشت و ظاهرا فورد در تولید و توسعه آن عجله فراوانی کرده است.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

فورد اسکورت به دلیل برخورداری از یک ظاهر بزرگ و غول پیکر به فروش رفت؛ اما مدتی بعد ضعف‌های بدنه آن آشکار شد و ناامیدی را در دل مشتریان کمپانی فورد به یادگار گذاشت!


فورد گرن تورینو اِلیت مدل ۱۹۷۴

فورد در سال ۱۹۷۴ با عرضه خودروی گرن تورینو الیت، یکی از برترین محصولات خود را راهی بازار‌های جهانی کرد. در ابتدا این خودرو هیچ مشکلی نداشت و از نظر ظاهری، ما با یک خودرو لوکس روبرو بودیم؛ اما به یکباره ورق برگشت و گرن تورینو الیت آبروی فورد را برد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

این خودرو مشکلات فراوانی داشت و خریدارن آن از صدای بلند پیشرانه آن شکایت‌های فراوانی داشتند. به غیر از این، فرمان گرن تورینو مشکلات فراوان و عجیب وغریبی داشت و رانندگی با آن به شدت خطرناک بود. به این ترتیب برترین محصول فورد در سال ۱۹۷۴؛ به یکی از بدترین تولیداتِ تاریخ کمپانی فورد تبدیل شد!


فورد فیستا مدل ۱۹۸۰

فورد فیستا در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک خودروی محکم راهی بازار شد. ولی طبق معمول کمپانی فورد در محاسبات خود اشتباهاتی داشت و در نتیجه فورد فیستا از ایمنی کافی برخوردار نشد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

البته تنها مشکل فورد فیستا ۱۹۸۰ ایمنی پایین آن نبود؛ بلکه پیشرانه آن به طور مرتب با مشکلات فراوانی روبرو شده و از استهلاک بالایی برخوردار بود! بنابراین فورد سریعا تولید فیستا ۱۹۸۰ را متوقف کرد تا از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کند!


فورد اسپایر مدل ۱۹۹۳

فورد در سال ۱۹۹۳ مدل آسپیر را با ذوق و شوق فراوانی عرضه کرد. هدف از ساخت این خودرو حضور قدرتمند فورد در بازار خودرو‌های کوچک و هاچ‌بک بود.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

عرضه این خودرو در ابتدا دلگرمی فراوانی به مدیران کمپانی فورد داد. مردم می‌دانستند که اسپایر چهره خسته کننده‌ای دارد و تنها قیمت و نام فورد مردم را برای خرید آن ترغیب می‌کرد. اما پس از مدتی کوتاه اسپایر آبروی کمپانی فورد را برد و مشکلات برقی متعدد آن مردم را عصبی کرد.


فورد ادسل مدل ۱۹۵۸

فورد ادسل می‌توانست اشتباهات گذشته کمپانی فورد را جبران کرده و فروش خوبی داشته باشد. مهندسان فورد برای تولید ادسل تلاش فراوانی کرده بودند و به کیفیت این خودرو توجه زیادی داشتند. همین موضوع عاملی شد که آن‌ها طراحی ادسل را نادیده گرفته و به شکل و شمایل آن اهمیت زیادی ندهند!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

در نتیجه ادسل مانند سایر خودرو‌ها بود و تفاوت چندانی میان ادسل و محصولات متنوع کمپانی‌های دیگر دیده نمی‌شد! علاوه بر این، قیمت بالای ادسل باعث شد که مردم برای خرید آن کمتر دست به جیب شوند و به همین سادگی مدل ادسل به یکی از بدترین محصولات تاریخ فورد تبدیل شد. ادسل خودرویی شایسته بود؛ اما اشتباهات مهندسان و مدیران فورد آن را نابود کرد!


فورد اکسکورژن مدل ۲۰۰۴

در سال ۲۰۰۴ فورد اکسکورژن نظر مردم را جلب کرد. توجه مردم به اکسکورژن حساسیت‌ها نسبت به این خودرو را افزایش داد و مردم انتظار داشتند که این خودروی بزرگ از پیشرانه‌ای قابل اعتماد برخوردار شده و خیال آن‌ها از نظر فنی کاملا راحت باشد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

اما این گونه نبود و اکسکورژن مشکلات فراوانی داشت. به این ترتیب قیمت آن به شدت کاهش یافت و کسی حاضر به خرید آن نبود. فورد یکبار دیگر خود را شرمنده مشتریان آمریکایی کرده و از آن زمان به بعد دیگر اکسکورژن را تولید نکرد.


فورد تمپو مدل ۱۹۸۴

در سال ۱۹۸۴ کمپانی فورد مدل تمپو را عرضه کرد. در ابتدا تصور می‌شد که این خودرو با استقبال مشتریان همراه شده و فروش خوبی داشته باشد. اما گذشت زمان ثابت کرد که این خودرو بسیار ضعیف بوده و نقص‌های فراوانی دارد.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

فرمان فورد تنپو مشکلاتی اساسی داشت و پیشرانه آن هم قابل اعتماد نبود. به این ترتیب کمتر کسی به تمپو فکر می‌کرد و این خودرو به یکی از بدنام‌ترین محصولات تاریخ کمپانی فورد تبدیل شد.


فورد کورتینا مدل ۱۹۷۲

کورتینا یکی از بدترین خودرو‌های تولید شده توسط کمپانی فورد است. در ابتدا فورد کورتینا به خوبی فروخته شد؛ اما گذشت زمان خریداران آن را پشیمان کرد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

البته در آن زمان خودرو‌های کمی در بازار وجود داشت و شاید خریداران کورتینا انتخاب دیگری به جز کورتینا نداشتند؛ اما مشکلات متعدد پیشرانه کورتینا آن‌ها را پشیمان کرد و طبیعتا استهلاک بالای آن برای مشتریان فورد مشکل‌ساز شده بود.


فورد پروب مدل ۱۹۹۷

فورد پروب قرار بود که یکی از خودرو‌های افسانه‌ای کمپانی فورد باشد. فورد امیدوار بود که دست آورد‌های سری موستانگ را با مدل پروب تجربه کند و به همین خاطر با اطمینان فراوان آن را تبلیغ می‌کرد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

اما پیشرانه پروب مشکلات زیادی داشت و آبروی فورد را در جهان برد! طراحی این خودرو کمکی به میزان فروش آن نکرد و امروزه باید پروب را یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد بدانیم.


فورد Courier مدل ۱۹۸۱

مدل ۱۹۸۱ فورد Courier یکی از محصولاتی بود که کمپانی فورد انتظار بالایی از آن داشت. طراحی این خودرو بسیار سرد بود؛ اما اندازه و ابعاد مناسبی داشت و همین مسئله نظر مردم را جلب کرد.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

ولی عملکرد Courier در شرایط کار چندان مناسب به نظر نمی‌رسید و این یک نقطه ضعف بزرگ برای کمپانی فورد بود. عملکرد ضعیف Courier، فورد را شرمنده کرد و Courier به جمع بدترین محصولات کمپانی فورد اضافه شد!


فورد کانتر مدل ۱۹۹۴

مدل ۱۹۹۴ فورد کانتر قرار بود که یکی از قابل اعتمادترین محصولات کمپانی فورد باشد. اما ساختار کلی کانتر با مشکلات فراوانی همراه بود و این خودرو دائما باید تعمیر می‌شد!

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

گیربکس کانتر عملکرد ضعیفی داشته و پیشرانه آن معیوب بود! بنابراین کانتر ارزش خود را از دست داده و در نهایت ناباوری به جمع بدترین محصولات کمپانی فورد وارد شد!


فورد اسکیپ مدل ۲۰۰۶

فورد اسکیپ در سال ۲۰۰۶ با استقبال زیادی مواجه شد. مردم فکر می‌کردند که اسکیپ یکی از با کیفیت‌ترین شاسی‌بلند‌های کمپانی فورد بوده و به همین خاطر تعداد زیادی از آن‌ها را پیش خرید کردند.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

اما همه تصورات آن‌ها غلط بود. اسکیپ به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک، کیفیت مناسبی نداشت. اسکیپ ایمنی ضعیفی داشت و فرمان آن به خوبی عمل نمی‌کرد. تمام این موارد باعث شد که امروزه مدل ۲۰۰۶ فورد اسکیپ را یکی از بدترین محصولات کمپانی فورد بدانند.


فورد اکسپدیشن مدل ۱۹۹۸

فورد اکسپدیشن ۱۹۹۸ یک فاجعه بود. کمپانی فورد برای عرضه این خودرو عجله فراوانی داشت و همین موضوع باعث شد که کیفیت این محصول پایین بیاید.

با بدترین محصولات تاریخ کمپانی فورد آشنا شوید!

خریداران اکسپدیشن از کیفیت پایین قطعات کابین آن شکایت داشته و همیشه باید برای حل مشکلات متعدد خودروی خود به تعمیرگاه می‌رفتند. پیشرانه اکسپدیشن هم کاملا غیرقابل پیش‌بینی بود و عملکرد عجیبی داشت! بنابراین خودروی مذکور یک محصول بی‌ارزش بود و از آن استقبال نشد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.