ضعف اقتصادی بر قیمت نفت در سال 2023 تأثیر می گذارد

توسط بریجس پاتل (رویترز) – نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان داد که قیمت نفت برای افزایش اندک در سال 2023 تعیین شده است زیرا پس‌زمینه تاریک اقتصاد جهانی و شعله‌ور شدن کووید-19 در چین رشد تقاضا را تهدید می‌کند و تأثیر کمبود عرضه ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه را جبران می‌کند. . نظرسنجی از

کد خبر : 299933
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
ضعف اقتصادی بر قیمت نفت در سال 2023 تأثیر می گذارد


توسط بریجس پاتل

(رویترز) – نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان داد که قیمت نفت برای افزایش اندک در سال 2023 تعیین شده است زیرا پس‌زمینه تاریک اقتصاد جهانی و شعله‌ور شدن کووید-19 در چین رشد تقاضا را تهدید می‌کند و تأثیر کمبود عرضه ناشی از تحریم‌ها علیه روسیه را جبران می‌کند. .

نظرسنجی از 30 اقتصاددان و تحلیلگر پیش‌بینی کرد که میانگین قیمت نفت برنت در سال 2023 به 89.37 دلار در هر بشکه خواهد رسید که حدود 4.6 درصد کمتر از توافق 93.65 دلار در نظرسنجی نوامبر است. معیار جهانی در سال 2022 به طور متوسط ​​99 دلار در هر بشکه بوده است.

پیش‌بینی می‌شود که نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۳ به‌طور میانگین ۸۴.۸۴ دلار در هر بشکه باشد، در حالی که توافق ماه قبل ۸۷.۸۰ دلار بود.

بردلی ساندرز، دستیار اقتصاد در کپیتال اکونومیکس گفت: “ما انتظار داریم که جهان در اوایل سال 2023 وارد رکود شود، زیرا اثرات تورم بالا و افزایش نرخ بهره احساس می شود.”

برنت از اوایل نوامبر بیش از 15 درصد کاهش داشته است و در روز جمعه حدود 84 دلار در هر بشکه معامله می شد، زیرا افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین چشم انداز رشد تقاضای نفت در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان را کاهش داد. [O/R]

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: «با وجود تضعیف چشم انداز تقاضای جهانی به دلیل ترس از رکود، بازار نفت همچنان تنگ است و افزود که چین در سه ماهه اول سال آینده تمرکز اصلی خواهد بود.

اکثر تحلیلگران می گویند که تقاضای نفت در نیمه دوم سال 2023 به دلیل کاهش محدودیت های COVID-19 در چین و به دلیل اتخاذ رویکردی کمتر تهاجمی در مورد نرخ بهره توسط بانک های مرکزی، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

این نظرسنجی نشان داد که انتظار می رود تاثیر تحریم های غرب بر نفت روسیه به حداقل برسد.

تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی می گویند: «ما انتظار نداریم که سقف قیمتی که برای قدرت چانه زنی به خریداران کشورهای ثالث طراحی شده است، تأثیر بگذارد.

مسکو این هفته فرمانی را امضا کرد که عرضه نفت و فرآورده های نفتی به کشورهای شرکت کننده در سقف قیمتی گروه هفت (G7) را از اول فوریه به مدت پنج ماه ممنوع می کند.

شرکت داده و تحلیلی Kpler گفت: «در صورت کاهش شدید صادرات روسیه (که ما انتظار نداریم رخ دهد)، اوپک پلاس احتمالا آماده افزایش تولید خواهد بود تا از افزایش بیش از حد قیمت ها جلوگیری کند.

(گزارش توسط بریجس پاتل در بنگالورو؛ ویرایش توسط باربارا لوئیس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.