ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دویست و چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه پس از گزارش اجرای مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت در راستای سیاست های ارزی و تجاری، پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و

کد خبر : 40120
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی



به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دویست و چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه پس از گزارش اجرای مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت در راستای سیاست های ارزی و تجاری، پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت که با اخذ نظر صادرکنندگان و اتاق بازرگانی تهیه شده است، مطرح شد و با هدف تسهیل تجاری، تشویق صادرات و رفع موانع تولیدکنندگان در واردات مواد اولیه قطعات مورد نیاز به عنوان ادامه مصوبه قبلی به تصویب رسید.

روحانی در این جلسه درباره اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌‏ها، مانع‌ ‏زدایی‏‌ها» گفت: شعار امسال تداوم شعار سال های اخیر است و پیام ثبات و استمرار نگاه حمایت از تولید در سیاست های کشور را دارد. آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد حمایت همه جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار است که به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط و قوا بستگی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رفع موانع و پشتیبانی از تولید نیازمند اقدامات عینی و عملی است و نباید صرفا در مقام سخن و حرف محصور بماند، اظهار داشت: برنامه ریزی ها و اقدامات برای رفع موانع تولید باید با سرعت و خارج از روال پیچیده و زمان بر بروکراتیک و دیوان سالارانه انجام شود و هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارتی باید بر جرات و جسارت مدیران برای رفع موانع بیافزاید.

برای تحقق شعار سال باید سخن فعالان اقتصادی بخش خصوصی را شنید

روحانی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید سخن فعالان اقتصادی بخش خصوصی را شنید و موانع سیاسی و حقوقی را از سر راه برداشت و از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت قانونی کرد، افزود: رفع تحریم ها، ارتقا و تعمیق عملیات بازار باز، ارتقای شفافیت و مبارزه با پول‌شویی، اعطای اختیارات از سوی وزارتخانه‌ها به استان‌ها در راستای ارتقای تمرکز و واقع‌بینی برای هموار کردن مسیر تولید از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در سال گذشته با وجود همه تنگناها درخشش و نقش ‏آفرینی خوبی در زمینه جهش تولید داشت، طرح «هر پنجشنبه افتتاح» را نماد عینی جدیت و حرکت دولت در راستای جهش تولید برشمرد و اظهار داشت: امسال نیز دولت با تمام توان در زمینه برداشته شدن موانع برای فعالان بخش تولید تلاش خواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: شعار سال ۱۴۰۰ با تقویت آموزش و پژوهش در واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز تحقیق و توسعه و پشتیبانی هر چه بیشتر از شرکت‏‌های دانش بنیان محقق خواهد ش و  در سال ۱۴۰۰ باید موانع زیرساختی تولید در کشور حل شود و واحدهای صنعتی به سمت استفاده بیش از پیش از دانش و فناوری‏های نوین، حرکت کنند.

در این جلسه همچنین گزارش دستگاه های مرتبط درخصوص برنامه ریزی و اقدامات انجام گرفته برای ساماندهی و ثبات بازار کالاهای ضروری و اقلام خوراکی و توزیع و تثبیت قیمت آن ارائه شد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای مدیریت و کنترل زنجیره تولید، تامین و توزیع کالاهای ضروری مردم با همکاری اصناف، تولیدکنندگان و بازرگانان گفت: برنامه‌ریزی ها برای مدیریت بازار نباید مقطعی و کوتاه مدت باشد، بلکه باید تنظیم بازار تا پایان سال را در نظر داشته باشد.

 روحانی با اشاره به برخی انتظارات کاذب و التهابات ساختگی در بازار عرضه کالا از دستگاه های تبلیغاتی کشور خواست برای مقابله با این پدیده با جدیت و حساسیت در اطلاع رسانی دقیق و به موقع عمل کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.