ضرابخانه لبنان، نگه دارید، هزینه ارزهای دیجیتال در میان بحران، گزارش رونمایی – اقتصاد بیت کوین نیوز

یک گزارش رسانه ای جدید تایید کرده است که در هرج و مرج یک بحران عمیق زندگی می کنند، مردم لبنان به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. از کسب درآمد بسیار مورد نیاز از طریق استخراج و کار گرفته تا ذخیره ثروت و پرداخت در فروشگاه‌ها، بیت‌کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال شروع به کنار

کد خبر : 277525
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
ضرابخانه لبنان، نگه دارید، هزینه ارزهای دیجیتال در میان بحران، گزارش رونمایی – اقتصاد بیت کوین نیوز


یک گزارش رسانه ای جدید تایید کرده است که در هرج و مرج یک بحران عمیق زندگی می کنند، مردم لبنان به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. از کسب درآمد بسیار مورد نیاز از طریق استخراج و کار گرفته تا ذخیره ثروت و پرداخت در فروشگاه‌ها، بیت‌کوین، تتر و سایر ارزهای دیجیتال شروع به کنار زدن پوند لبنانی فوق‌العاده و دلار آمریکا کرده‌اند.

ارز دیجیتال برای برخی از لبنانی‌هایی که سعی می‌کنند در شرایط بحرانی زندگی خود را تامین کنند، تبدیل به راه نجات می‌شود.

با پایتخت آن بیروت که زمانی «پاریس خاورمیانه» نامیده می شد، قبل از شروع جنگ داخلی در سال 1975، و به عنوان یک مقصد بانکی فراساحلی رقیب سوئیس شناخته می شد، پس از پایان درگیری در سال 1990، در چند سال گذشته، لبنان در چند سال گذشته بوده است. به گفته بانک جهانی، تلاش برای کنار آمدن با یک بحران اقتصادی و مالی قریب الوقوع – از جمله بدترین بحران های کره زمین.

این کشور در سال 2019 وارد بحران شد و دولت آن در اوایل سال 2020 بدهی دولتی خود را نپرداخت، درست زمانی که همه‌گیری کووید در سراسر جهان در حال گسترش بود. بر اساس گزارش گلدمن ساکس، با زیان تا 70 میلیارد دلار در بانک‌های محلی، انتظار می‌رود طبق پیش‌بینی فیچ، تورم امسال به 178 درصد برسد و نزدیک به 80 درصد از جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند، تخمین زده شده توسط سازمان ملل، ارزهای دیجیتال. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی اشاره می‌کند که برای برخی منبع نجات به نظر می‌رسد.

این پخش کننده با تعدادی از افراد محلی تماس گرفت که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز برای آنها به یک راه نجات برای بقا تبدیل شده است. در حالی که پذیرش کریپتو در هر مورد اشکال متفاوتی داشت – از استخراج دوج کوین و کسب بیت کوین گرفته تا خرج کردن تتر – همه این شهروندان لبنانی دسترسی به نوعی پول را تحسین کردند که در شرایط فعلی برای آنها منطقی است. تجربیات آنها به بهترین وجه با سخنان جورجیو ابو جبرائیل، معمار 27 ساله ای از شهر کوچکی در نزدیکی بیروت توصیف می شود، که اکنون نیمی از درآمد خود را از طریق کار مستقلی که به صورت آنلاین یافت می شود به دست می آورد:

بیت کوین واقعا ما را امیدوار کرده است. من در روستای خود به دنیا آمدم، تمام عمرم را در اینجا زندگی کرده ام و بیت کوین به من کمک کرد تا اینجا بمانم.

افراد دیگری مانند احمد ابوداهر، فارغ التحصیل 22 ساله از دانشگاه آمریکایی بیروت، پتانسیل استخراج ارز دیجیتال را به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور تشخیص دادند. کمی بیش از دو سال پیش، زمانی که سکه هنوز بر مکانیزم اجماع اثبات کار تکیه داشت، شروع به ضرب اتر کرد. او از برق تولید شده از یک پروژه برق آبی در رودخانه لیتانی در جنوب لبنان استفاده می کرد.

داهر و دوستش که تنها با سه دستگاه ماینینگ شروع کردند، مزرعه کریپتو خود را تأسیس کردند و اکنون برای افراد دیگر نیز دکل ها را میزبانی می کنند. یکی از آنها رواد الحاج، جوان 27 ساله ای است که دارای مدرک بازاریابی است، که ده ها دستگاه لایت کوین و دوج کوین در تاسیسات داهر ضرب می کند و بیش از 400 دلار در ماه برای او درآمد دارد.

بیت کوین، تتر مورد استفاده برای ذخیره ارزش، ابزار پرداخت در لبنان

بیت کوین جایگزین فیات در پرداخت های خارج از کشور برای افرادی مانند جبرائل شده است که می گوید پذیرش دلار آمریکا به معنای دریافت مبلغی بسیار کمتر از مبلغ ارسالی اولیه و به پوند است. لبنان همچنین به طور سنتی به حواله‌ها متکی بوده است که در سال 2004 از یک چهارم تولید ناخالص داخلی آن فراتر رفت. اما داروساز مارسل یونس از رمزارز بیشتر به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌کند. این مرد در سال 2019 تمام پول خود را از بانک خود برداشت و از آن زمان 70 درصد پول نقد خود را به بیت کوین تبدیل کرده است.

یونس در پاسخ به این سوال که حفظ ثروت در دارایی‌ای که در سال گذشته 70 درصد از دست داده است چقدر قابل اعتماد است، یونس به CNBC گفت که او چندان نگران قیمت بیت کوین نیست زیرا سکه‌های خود را زمانی که حدود 20000 دلار بود خریداری کرد و یادآور شد که سکه پیشرو سه سال پیش فقط به قیمت 3500 دلار فروخته می شد.

سایر لبنانی‌ها به تتر (USDT)، استیبل کوین متصل به دلار آمریکا، اعتماد بیشتری دارند. ابوداهر، معدنچی که خدمات تبادل ارز دیجیتال را نیز ارائه می‌کند، اذعان کرد: «ما با خرید و فروش USDT شروع کردیم زیرا میزان تقاضا برای USDT بسیار بالا است.

اگرچه استفاده از رمزارز به عنوان وسیله پرداخت توسط قانون ممنوع است، تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها شروع به پرداخت به‌صورت تتر و سایر سکه‌ها کرده‌اند. جبرائیل، معمار جوانی که به ارزهای دیجیتال متکی است، گفت: «کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی زیادی وجود دارند که USDT را به‌عنوان پرداخت می‌پذیرند، بنابراین اگر لازم باشد نه در فیات، بلکه از پس‌انداز بیت‌کوین‌ام هزینه کنم، راحت است. هر ماه بودجه را اصلاح کنید

برچسب ها در این داستان

بانک ها، بیت کوین، بحران، رمزنگاری، استخراج رمزنگاری، پرداخت های رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، دوج کوین، دلار، اتر، درآمد، لبنان، لبنان، لایت کوین، بحران، استخراج، پوند، حواله ها، ذخیره ارزش، تتر، تراکنش ها، نقل و انتقالات

آیا انتظار دارید در صورت عمیق تر شدن بحران در کشورشان، ارزهای دیجیتال کاربران لبنانی بیشتری را جذب کنند؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.