صندوق دفاع قانونی بیت کوین جک دورسی برای پرونده ای آماده می شود که می تواند پیامدهای گسترده ای برای توسعه دهندگان منبع باز داشته باشد

[ad_1] یک پرونده قضایی که توسط کریگ رایت علیه ۱۳ توسعه‌دهنده بیت‌کوین Core آغاز شده است، می‌تواند نحوه نگاه قانون به توسعه منبع باز را تغییر دهد. صندوق دفاع قانونی بیت کوین، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط جک دورسی، الکس مورکوس و مارتین وایت تأسیس شده است، از 13 توسعه دهنده بیت کوین Core که

کد خبر : 350945
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۰۵
صندوق دفاع قانونی بیت کوین جک دورسی برای پرونده ای آماده می شود که می تواند پیامدهای گسترده ای برای توسعه دهندگان منبع باز داشته باشد

[ad_1]

یک پرونده قضایی که توسط کریگ رایت علیه ۱۳ توسعه‌دهنده بیت‌کوین Core آغاز شده است، می‌تواند نحوه نگاه قانون به توسعه منبع باز را تغییر دهد.

صندوق دفاع قانونی بیت کوین، یک سازمان غیرانتفاعی که توسط جک دورسی، الکس مورکوس و مارتین وایت تأسیس شده است، از 13 توسعه دهنده بیت کوین Core که با شکایت های کریگ رایت روبرو هستند، حمایت می کند. این موارد به طور بالقوه می تواند تأثیرات عمده ای بر آینده بیت کوین و توسعه نرم افزار منبع باز داشته باشد.

یازده نفر از توسعه دهندگان تحت حمایت صندوق دفاعیات خود را در 26 آوریل ارائه خواهند کرد. تولیپ تریدینگ لیمیتد در مقابل انجمن بیت کوین برای BSV و دیگران، که در آن نام توسعه دهندگان ذکر شده است، ناشی از یک هک ادعایی در فوریه 2020 است که منجر به از دست دادن 111000 بیت کوینی شد که رایت ادعا می کند مالک آن است. در فوریه 2021، تولیپ تریدینگ با انتشار نامه ای قبل از اقدام، قصد خود را برای اقدام قانونی علیه توسعه دهندگان بیت کوین خاص برای بازیابی بیت کوین گمشده اعلام کرد.

اگر دادگاه های بریتانیا به نفع Tulip Trading رای دهند، توسعه دهندگان منبع باز می توانند به عنوان امانتدار کاربران نرم افزارهایی که در آن مشارکت داشته اند، در نظر گرفته شوند، حتی در پروژه هایی بدون هیچ گونه مسئولیت رسمی یا جبران هزینه ها و خطرات مرتبط. الکس مورکوس، یکی از بنیانگذاران Chaincode Labs و صندوق دفاع قانونی بیت کوین، گفت: “پرونده تجارت لاله نه تنها مجوز MIT بلکه مفهوم آزادی بیان را نیز تهدید می کند.”

کریگ رایت همچنین شکایت دومی را علیه توسعه دهندگان بیت کوین اقامه کرده است که در آن ادعا می کند که او ساتوشی ناکاموتو، خالق مستعار بیت کوین است، و بنابراین مالک حق چاپ وایت پیپر بیت کوین و حقوق پایگاه داده برای بلاک چین بیت کوین است.

در بیانیه مطبوعاتی ارسال شده به مجله بیت کوین آمده است که اگر رایت موفق باشد، «از نظر قانون، به کریگ رایت اجازه می دهد تا کنترل نهایی بر شبکه بیت کوین را داشته باشد». با این حال، باید توجه داشت که بیت کوین یک پروتکل و شبکه ای است که از تمام شرکت کنندگان آن در سراسر جهان تشکیل شده است. بیت کوین نمی تواند توسط یک فرد، موسسه یا دولت کنترل شود. قانون نمی تواند کنترل کامل شبکه بیت کوین را به کسی بدهد.

جس جوناس، مدیر ارشد حقوقی صندوق دفاع حقوقی بیت کوین، گفت: “ما معتقدیم که این شکایت ها بیهوده هستند، اما همچنان باید به شدت با آنها مخالفت کنیم… برای حق توسعه دهندگان برای ایجاد نرم افزار رایگان و منبع باز بدون ترس مبارزه کنیم. قصاص قانونی.»

جک دورسی، مدیر عامل بلاک و یکی از بنیانگذاران صندوق دفاع قانونی بیت کوین، گفت: “نتایج این پرونده ها برای همه مهم است، حتی کسانی که ممکن است علاقه ای به بیت کوین نداشته باشند، زیرا این شکایت ها می تواند اثرات مخرب جدی بر روی باز داشته باشد. توسعه منبع بسیار بزرگ است، که تأثیر منفی بر زندگی ما خواهد گذاشت، به گونه‌ای که ممکن است تا زمانی که خیلی دیر نشده است متوجه نشویم.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.