صندوق بین المللی پول: پاکستان باید در مورد تامین مالی کسری BOP تضمین دهد

[ad_1] توسط آریبا شهید و آصف شهزاد کراچی، پاکستان (رویترز) – نماینده مقیم این وام دهنده گفت که پاکستان باید تضمین کند که کسری تراز پرداخت هایش برای دوره باقی مانده از برنامه صندوق بین المللی پول (IMF) به طور کامل تامین می شود. استر پرز رویز روز دوشنبه در پاسخی ایمیلی به رویترز گفت،

کد خبر : 329682
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
صندوق بین المللی پول: پاکستان باید در مورد تامین مالی کسری BOP تضمین دهد

[ad_1]

توسط آریبا شهید و آصف شهزاد

کراچی، پاکستان (رویترز) – نماینده مقیم این وام دهنده گفت که پاکستان باید تضمین کند که کسری تراز پرداخت هایش برای دوره باقی مانده از برنامه صندوق بین المللی پول (IMF) به طور کامل تامین می شود.

استر پرز رویز روز دوشنبه در پاسخی ایمیلی به رویترز گفت، تامین مالی خارجی یکی از آخرین اقدامات در یک رشته اقدامات قبلی است که وام دهنده می خواهد اسلام آباد را قبل از تسویه بودجه متوقف شده از اواخر سال گذشته تکمیل کند.

پاکستان امیدوار است پس از بیش از یک ماه مذاکره برای حل و فصل مسائل چارچوب سیاستی با هدف کاهش کسری مالی پیش از بودجه سالانه در ماه ژوئن، توافقنامه ای در سطح کارکنان با صندوق بین المللی پول امضا کند.

پاکستان تقریباً تمام اقدامات قبلی را انجام داده است، به جز نیازهای مالی خارجی که صندوق بین المللی پول از آن خواسته است برای تسویه 1.1 میلیارد دلار از پرداخت ها تحت تسهیلات تمدید شده 6.5 میلیارد دلاری توافق شده در سال 2019. این برنامه در ژوئن به پایان می رسد.

«تمام بررسی‌های برنامه صندوق بین‌المللی پول مستلزم تضمین‌های محکم و معتبری است که تأمین مالی کافی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که تراز پرداخت‌های عضو وام‌گیرنده به طور کامل تأمین می‌شود… در طول باقی‌مانده برنامه. رویز از صندوق بین المللی پول گفت: پاکستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اسحاق دار، وزیر دارایی هفته گذشته گفت که تضمین تامین مالی خارجی یکی از شروط صندوق بین المللی پول برای تسویه بودجه نیست.

وی گفت که پاکستان برای کسری تراز پرداخت ها در سال مالی منتهی به 30 ژوئن به 5 میلیارد دلار فاینانس خارجی نیاز دارد و افزود صندوق بین المللی پول معتقد است که این کسری باید 7 میلیارد دلار باشد.

نماینده صندوق بین‌المللی پول همچنین گفت که پاکستان متعهد است که نرخ‌های رسمی و غیررسمی ارز خارجی خود را چند روز پس از سقوط شدید ارز این کشور با کمبود نقدینگی هماهنگ کند.

او گفت که افزایش دائمی برق برای مصرف کنندگان نیز از جمله اقداماتی بود که توسط مقامات پاکستانی برای رسیدگی به بدهی بخش انرژی برنامه ریزی شده بود.

(گزارش توسط آریبا شهید در کراچی؛ نگارش و گزارش توسط آصف شهزاد در اسلام آباد؛ ویرایش توسط کیم کوگیل و راجو گوپالاکریشنان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.