صندوق بین‌المللی پول می‌گوید سقوط کریپتو به بازار مالی گسترده‌تر وارد نشده است

[ad_1] صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود با عنوان «به‌روزرسانی چشم‌انداز اقتصادی جهان: غم‌انگیز و نامطمئن‌تر»، پیش‌بینی اقتصاد جهانی را با توجه به تورم فزاینده، جنگ روسیه علیه اوکراین و ادامه اختلالات زنجیره تأمین جهانی ارائه می‌کند. علیرغم سقوط اخیر کریپتو که ارزش بیش از 2 تریلیون دلاری را از بازار حذف کرد و

کد خبر : 234301
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
صندوق بین‌المللی پول می‌گوید سقوط کریپتو به بازار مالی گسترده‌تر وارد نشده است

[ad_1]

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود با عنوان «به‌روزرسانی چشم‌انداز اقتصادی جهان: غم‌انگیز و نامطمئن‌تر»، پیش‌بینی اقتصاد جهانی را با توجه به تورم فزاینده، جنگ روسیه علیه اوکراین و ادامه اختلالات زنجیره تأمین جهانی ارائه می‌کند.

علیرغم سقوط اخیر کریپتو که ارزش بیش از 2 تریلیون دلاری را از بازار حذف کرد و نزدیک به 40 میلیارد دلار سرمایه سرمایه گذاران را از بین برد، صندوق بین المللی پول تشخیص داد که تأثیر آن بر ثبات مالی جهانی “تاکنون محدود” بوده است.

این گزارش اذعان داشت که فروش کریپتو منجر به “زیان های بزرگ در کریپتو شده است.
وسایل نقلیه سرمایه گذاری» و «باعث شکست استیبل کوین های الگوریتمی و صندوق های تامینی کریپتو شد» اما به گفته صندوق بین المللی پول، این به سیستم مالی گسترده تر آسیبی وارد نکرده است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، در اوایل سال جاری از سرمایه‌گذاران خواسته بود تا علیرغم سقوط Terra که توسط الگوریتمی پایدار کوین UST و از دست دادن پیوند خود با دلار آمریکا انجام شد، بازار کریپتو را رها نکنند.

Terra از ارزش بیش از 50 میلیارد دلاری در طی یک هفته به یک وضعیت خراب تبدیل شد و این باعث یک واکنش زنجیره ای شد که بیش از 2 تریلیون دلار را از ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال پاک کرد. علاوه بر این، بیت کوین (BTC) بزرگترین ارز دیجیتال جهان به زیر 20000 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح آن از دسامبر 2020 است.

جورجیوا اظهار داشت: «از شما التماس می‌کنم که از اهمیت این دنیا خارج نشوید. خدمات سریع‌تر، هزینه‌های بسیار پایین‌تر و گنجاندن بیشتر را به همه ما ارائه می‌دهد». او افزود که این وظیفه تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان است که نرده‌های محافظ و ارائه آموزش برای محافظت از سرمایه‌گذاران را ارائه دهند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود همچنین پیش‌بینی‌های رشد جهانی را برای سال‌های 2022 و 2023 کاهش داد و چشم‌انداز اقتصادی جهان را «ممکن و نامطمئن‌تر» خواند. به این ترتیب، آژانس اکنون انتظار دارد که اقتصاد جهانی در سال جاری 3.2 درصد رشد کند، قبل از اینکه نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) 2.9 درصد در سال 2023 کاهش یابد. اصلاحات نشان دهنده کاهش 0.4 و 0.7 درصدی به ترتیب نسبت به قبل است. پیش بینی ها

صندوق بین‌المللی پول این چشم‌انداز را به چالش‌های ناشی از افزایش تورم جهانی، کندی بدتر از حد انتظار در چین و پیامدهای ادامه‌دار جنگ در اوکراین نسبت داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.