صندوق بین‌المللی پول می‌گوید ارز دیجیتال زیمبابوه با پشتوانه طلا تهدیدی بالقوه برای ثبات مالی است – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1] صندوق بین‌المللی پول از مقامات زیمبابوه خواسته است که مزایا و خطرات انتشار یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را ارزیابی کنند. به جای استفاده از ارز دیجیتال با پشتوانه طلا برای محدود کردن تقاضا برای دلار، وام دهنده جهانی گفت که مقامات پولی باید آزادسازی بازار ارز را در نظر بگیرند. خطرات برای

کد خبر : 358077
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
صندوق بین‌المللی پول می‌گوید ارز دیجیتال زیمبابوه با پشتوانه طلا تهدیدی بالقوه برای ثبات مالی است – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1]

صندوق بین‌المللی پول از مقامات زیمبابوه خواسته است که مزایا و خطرات انتشار یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا را ارزیابی کنند. به جای استفاده از ارز دیجیتال با پشتوانه طلا برای محدود کردن تقاضا برای دلار، وام دهنده جهانی گفت که مقامات پولی باید آزادسازی بازار ارز را در نظر بگیرند.

خطرات برای ثبات کلان اقتصادی و مالی

صندوق بین‌المللی پول (IMF) از مقامات پولی زیمبابوه خواسته است تا مزایای انتشار ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در مقابل خطرات احتمالی برای اقتصاد را به دقت بررسی کنند. این وام دهنده جهانی گفت به جای عجله برای انتشار توکن های طلا، مقامات باید در عوض آزادسازی بازار ارز کشور را در نظر بگیرند.

این اظهارات صندوق بین‌المللی پول تنها چند روز پس از آن بیان شد که بانک مرکزی زیمبابوه (RBZ) شروع به انتشار ارز دیجیتال با پشتوانه طلا کرد. همانطور که قبلا توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، سکه های دیجیتال با پشتوانه طلا تلاشی از سوی RBZ برای کاهش تقاضای محلی برای دلار آمریکا است.

تقاضای بالا برای دلار آمریکا در مقابل عرضه محدود آن در بازار رسمی باعث کاهش ارزش پول محلی در بازار موازی شده است که از کمی بیش از 1:ZWL1000 دلار آمریکا در آغاز سال 2023 به حدود 1:ZWL2000 دلار آمریکا تا پایان آوریل رسیده است. در سال گذشته، RBZ با افزایش نرخ معیار به کاهش ارزش پول محلی پاسخ داد. در همان سال، بانک مرکزی از سکه های فیزیکی طلا رونمایی کرد که به گفته او به عنوان ذخیره ارزش جایگزین عمل می کند.

با این حال، پس از اینکه RBZ شروع به گردش ارز دیجیتال با پشتوانه طلا کرد، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در مورد خطرات متعددی که چنین ارز دیجیتالی به همراه خواهد داشت، هشدار داد.

سخنگوی ناشناس گفت: «ارزیابی دقیقی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که منافع حاصل از این اقدام بر هزینه‌ها و ریسک‌های بالقوه از جمله ریسک‌های کلان اقتصادی و ثبات مالی، ریسک‌های قانونی و عملیاتی، ریسک‌های حاکمیتی، هزینه ذخیره ارزی از دست رفته بیشتر است.» .

علاوه بر آزادسازی بازار ارز، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول به مقامات پولی زیمبابوه گفته است که به سایر راه‌حل‌های مرسوم که شامل حفظ سیاست پولی فشرده می‌شود، پایبند باشند.

هشدار صندوق بین المللی پول دومین باری است که موسسه برتون وودز یک کشور آفریقایی را به دلیل اتخاذ رویکرد مدیریت ارز غیر متعارف مورد سرزنش قرار می دهد. در سال 2022، صندوق بین المللی پول در مورد خطری برای ثبات مالی پس از پذیرش بیت کوین توسط جمهوری آفریقای مرکزی هشدار داد. پس از اینکه السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را ارز قانونی قانونی اعلام کرد، هشدارهای مشابهی به السالوادور صادر شد.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.