صف‌آرایی موافقان‌ و مخالفان هدیه تهرانی‌ و هوتن شکیبا

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهدای سیمرغ‌های بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، چون دوره‌های گذشته، بحث‌برانگیز شده است. با گسترش و افزایش نفوذ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، پیشتیانی از یک فیلم یا هنرمند یا مخالفت با آن‌ها، دیگر به بعد از اعلام نام برندگان خلاصه نمی‌شود و شاید حتی قبل از آغاز

کد خبر : 21162
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۲۶
صف‌آرایی موافقان‌ و مخالفان هدیه تهرانی‌ و هوتن شکیبا

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهدای سیمرغ‌های بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، چون دوره‌های گذشته، بحث‌برانگیز شده است.

با گسترش و افزایش نفوذ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، پیشتیانی از یک فیلم یا هنرمند یا مخالفت با آن‌ها، دیگر به بعد از اعلام نام برندگان خلاصه نمی‌شود و شاید حتی قبل از آغاز جشنواره فجر، فراگیر شود؛ شاید به این هدف که روی رای داوران تاثیر بگذارد و برای اثر مخاطبان بیشتری جمع کند.

پس از پایان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از کاربران خبرآنلاین خواستیم نظر خود را درباره تقسیم سیمرغ‌های بلورین با ما درمیان بگذارند که بیشتر مخاطبان، به بخش انتخاب بهترین بازیگران زن و مرد توجه نشان دادند. برخی از این نظرها را با هم مرور می‌کنیم.

سیمرغ‌ها را عادلانه تقسیم می‌کنند؟

برخی از واکنش‌ها، به ساز و کار اهدای جوایز و فضای کلی حاکم بر جشنواره فیلم فجر بود؛ از جمله، کاربری به نام توسی، با طرح پرسشی نوشته است: «برندگان جشنواره اکثرا با روش عادلانه و منصفانه انتخاب می‌شوند یا با رانت و پارتی و…؟ بالاخره عطاران هم سیمرغ را برد، نوبت امثال جمشیدی و سیدی و نوید محمدزاده و … هم می‌رسد؟»

در واکنش به این کاربر، مخاطب بی‌نامی پاسخ داده: «جناب توسی بالاخره هیات داوران یا از آن جناح یا از این جناح و یا میانه‌رو هستند و کمی طرفدار یک سری فیلم‌ها و …»

الهام هم در نظری طولانی نوشته: «چه فیلم‌های بدی بودند. تعجب می‌کنم که اکثر فیلم‌ها حتی شایسته نمایش و اکران هم نیستند، چه برسد به این‌که جایزه بگیرند و پُز بدهند. واقعا آقای عطاران نسبت به بقیه نامزدها بدترین بازی را تو نقش اول انجام داد و به‌خدا مخاطبان این موضوعات را می‌فهمند که کی شایسته‌تر بود. متاسفم برای سینمایی که جایی برای امیدبخشی درونش نیست و فیلم‌ها با خودکشی، خودسوزی، آتش‌سوزی، قتل، اعدام و.. تمام می‌شوند و آن‌قدر سیاه هستند … که رویم نمی‌شو به کسی توصیه کنم برود فیلمی را ببیند. … متاسفانه غیر از فیلم «منصور»، یا مقداری «تک‌تیرانداز» و «یدو»، فیلمی شریف نداریم و …»

هدیه تهرانی؛ زنی با احساسات یخ‌زده

جدا از بحث‌های کلی، برخی از کاربران، از فیلم‌ها یا هنرمندانی خاص نام برده‌اند. مانند محمد که خیلی کوتاه پرسیده است: «واقعا داوران بازی هدیه تهرانی و باران کوثری را در «بی‌ همه چیز» ندیدند؟»

در مقابل این نظر، کاربر بی‌نامی نوشته: «من آخرش نفهمیدم آن‌همه جنجال رسانه‌ای سر نامزد نشدن هدیه تهرانی از کجا آب می‌خورد ؟ خب واقعا آن چهار نامزد دیگر از جمله رویا افشار و ستاره پسیانی خیلی از او بهتر بودند.»

علی هم قاطعانه نظر داده: «بهترین کار داوران، قرار ندادن هدیه تهرانی در بین نامزدها بود چون واقعا بازی پیچیده‌ای نداشت و بیشتر یک شمایل بود.»

نظری که نگار در مخالفت با آن و در تایید بازی هدیه تهرانی نوشته است: «هدیه تهرانی یک بازی زیر پوستی داشت؛ زنی که احساساتش یخ زده بود و تنها دنبال انتفام بود؛ یک زن با جاذبه و قوی.»

هوتن شکیبا؛ تکراری یا غیرقابل انتظار؟

جدا از هدیه تهرانی، موافقان و مخالفان بازی هوتن شکیبا هم در فیلم «ابلق» کم نبودند.

عبدالکریم که از موافقان بازی هوتن شکیبا است، نوشته: «حداقل کاری که می‌شد کرد، نامزدی هوتن شکیبا، هدیه تهرانی و باران کوثری بود. ضمن این‌که بازی پژمان جمشیدی هم بسیار درخشان به نظر می‌رسید…»

کاربری با امضای چنگیز ساریدیشیان هم در موافقت با عبدالکریم نظر داده: «آیا هوتن شکیبا نمی‌توانست حداقل در بین نامزدهای نقش اول مرد باشد؟»

رادین هم در این راستا نوشته: «واقعا حق آقای شکیبا بود که سیمرغ بگیرهد. حتی اگر سیمرغ هم نمی‌گرفت، حداقلش باید نامزد می‌شد.»

کاربر بی‌نامی هم با تاسف تاکید کرده است: «کسانی مثل آقای هوتن شکیبا با نقش‌هایی که واقعا غیر قابل انتظار و عالی است، نامزد دریافت سیمرغ نشدند! آن وقت کسی مثل آقای تنابنده که نقش خودشان را به خوبی ادا نکرده بودند، انتخاب می‌کنند! واقعا متاسف شدم برای نحوه داوری امسال.»

با وجود نظرهای موافق بازی هوتن شکیبا، کاربرانی هم بودند که چنین فکر نمی‌کردند. برای نمونه، مجید نوشته: «بازی هوتن شکیبا در تلویزیون به حیثیت سینمایی اون لطمه زده است.»

کریمی هم نظر داده است: «هوتن شکیبا و الناز شاکردوست که انگار همان نقش‌های فیلم «شبی که ماه کامل شد» را بازی می‌کردند…»

مخاطب بی نامی هم درباره نامزد نشدن الناز شاکردوست نوشته: «الناز شاکردوست اگر برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» قبلا سیمرغ را نگرفته بود، مطمئنا امسال به دست می‌آورد.»

جدا از اظهارنظرهای زیاد درباره هدیه تهرانی، هوتن شکیبا و الناز شاکردوست، کاربرانی هم بودند که به دیگر بازیگران توجه نشان داده‌اند. برای نمونه، مجید گلپا نوشته است: «حق پژمان جمشیدی برای نقش دوم مرد برای فیلم «شیشلیک» و خانم گیتی معینی در فیلم «ابلق» برای نقش دوم خانم‌ها خورده شد. با ندادن هیچ جایزه‌ای به فیلم «شیشلیک» به خاطر مضمون و شوخی‌های آن، احتمال توقیف و نرسیدن به اکران عمومی هم می‌رود.»

نقدی بر پرواز سیمرغ مردمی

یکی از سیمرغ‌های همیشه جنجالی جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی است.

مبین با انتقاد از این بخش نوشته است: «… به عنوان یک مخاطب خیلی ناراحتم از این‌که سیمرغ مردمی از طرف نظر اکثریت مخاطبان نبوده است. من و همراهانم که ۵ نفر بودیم، هیچ کدام نتوانستیم برای این ۱۶ فیلم، در نظرسنجی شرکت کنیم و هیچ پیامی از طرف سامانه برای رای به فیلم‌ها برای ما ارسال نشد. در دوران جشنواره از بقیه مخاطبان هم که می‌پرسیدیم، حدود ۶۰،۷۰ درصد می‌گفتند که هیچ پیامی برای نظرسنجی  برای شان نیامده است. وقتی سامانه آرای مردمی مشکل داشت، کاش سیمرغ مردمی را اهدا نمی‌کردند و می‌گذاشتند برای نظرسنجی واقعی و بعد از اخذ آرای حقیقی، رای را اعلام می‌کردند…»

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.