صعود قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۱ هزار دلار/ علاقه وزارت دفاع آمریکا نسبت به بیت کوین

[ad_1] در چند روز اخیر، بیت کوین شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در ارزش خود بوده است. این ارز دیجیتال اخیرا به سطح ۴۱,۷۴۰ دلار دست یافته و افزایشی ۲.۷۵ درصدی را تا روز سه‌شنبه به ثبت رسانده است. این رشد چشمگیر از آوریل ۲۰۲۲، زمانی که بیت کوین از مرز ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کرد، تکرار

کد خبر : 439488
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
صعود قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۱ هزار دلار/ علاقه وزارت دفاع آمریکا نسبت به بیت کوین

[ad_1]

در چند روز اخیر، بیت کوین شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در ارزش خود بوده است. این ارز دیجیتال اخیرا به سطح ۴۱,۷۴۰ دلار دست یافته و افزایشی ۲.۷۵ درصدی را تا روز سه‌شنبه به ثبت رسانده است. این رشد چشمگیر از آوریل ۲۰۲۲، زمانی که بیت کوین از مرز ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کرد، تکرار نشده بود. عملکرد اخیر این ارز دیجیتال نه تنها پذیرش روزافزون آن را در بازارهای مالی اصلی را نشان می‌دهد بلکه از مقاومت آن در دنیای پرنوسان دارایی‌های دیجیتال حکایت دارد.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین به بیش از ۴۲,۰۰۰ دلار، بالاترین سطح در ۲۰ ماه گذشته بود. این جهش عمدتا به دلیل انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره در آمریکا رخ داد. همچنین رشد اخیر بر انتظارات پیرامون صدوق‌های ETF‌ و سهام شرکت‌های مرتبط با بیت کوین، به ویژه شرکت‌هایی مانند Coinbase و Microstrategy، تأثیر گذاشته است.

استخراج‌کنندگان بیت کوین مانند Riot Platforms، Marathon Digital و CleanSpark نیز شاهد افزایش قابل توجه قیمت سهام خود بوده‌اند. عواملی که به این روند صعودی کمک کرده‌اند شامل تأیید احتمالی ETF بیت کوین اسپات، کاهش در افزایش نرخ‌ها توسط بانک‌های مرکزی و افزایش علاقه نهادی است.

در چنین شرایطی و در خبری غیرمنتظره، وزارت دفاع آمریکا علاقه خود به بیت کوین را اعلام کرده است و در نظر دارد از آن برای حفظ جایگاه کشور استفاده کند. سرهنگ جیسون لاوری از نیروی فضایی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به شورای نوآوری دفاعی پیشنهاد کرده است، بیت کوین را به عنوان یک دارایی استراتژیک در نظر گیرند.

او بر این باور است که بیت کوین می‌تواند در انقلابی کردن استراتژی‌های دفاعی در فضای سایبری نقش داشته باشد. لاوری همچنین تأکید کرده است، شبکه‌های مانند بیت کوین می‌توانند در پیشبرد فناوری‌های امنیت سایبری کلیدی نقش ایفا کنند. اگرچه نظرات در جامعه ارزهای دیجیتال متفاوت است و برخی جنبه‌های تحلیلی این خبر را مورد انتقاد قرار داده‌اند، اما ابتکار عمل لاوری بحثی در مورد نقش بیت کوین در امنیت ملی و سایبری به راه انداخته است.

در خبری دیگر آمده است که همزمان با رشد قیمت بیت کوین و بازار کریپتو، کشور السالوادور از سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین سود بسیاری کسب می‌کند.

نایب بوکله، رئیس‌جمهور این کشور به تازگی در صحبت‌های خود اعلام کرده که کشورش از سرمایه‌گذاری خود در بیت کوین سود قابل توجهی به دست آورده است. بر اساس بیانیه او در توییتر، السالوادور نه تنها سرمایه‌گذاری اولیه خود در بیت کوین را بازیابی کرده، بلکه بیش از ۳.۶ میلیون دلار سود نیز به دست آورده است. رئیس‌جمهور بوکله تأکید کرد، کشور وی برنامه‌ای برای فروش دارایی‌های بیت کوینی خود برخلاف نوسانات بازار ندارد. اعلامیه رئیس‌جمهور به نوعی پاسخی به انتقادات قبلی از تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز ملی است.

در این میان، طبق آخرین تحلیل‌ها، قیمت بیت کوین حدود ۴۱,۸۲۰ دلار قرار دارد و نمودار ۴ ساعته آن نشان‌دهنده روند صعودی است. سطوح کلیدی بازار جهت نظارت معامله‌گران شامل سطح ۴۰,۰۸۵ دلار است که به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کند.

مقاومت فوری قیمت نیز نزدیک ۴۱,۹۴۰ دلار واقع شده است. سطوح مقاومت آینده بیت کوین می‌تواند در حدود ۴۳,۵۰۰ دلار و ۴۵,۱۰۰ دلار دیده شوند. در سوی دیگر، سطوح حمایتی ۳۸,۹۰۰ دلار و ۳۶,۷۱۰ دلار برای مقابله با هرگونه کاهش قابل توجه قیمت، توسط خریداران حمایت می‌شوند.

۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.