صرب های بوسنی تعطیلاتی را جشن می گیرند که توسط دادگاه ممنوع شده است

[ad_1] 9 ژانویه سال 1992 است که صرب های بوسنی اعلام استقلال کردند و جنگی را آغاز کرد که در آن 100000 نفر کشته شدند، از این تعداد 11000 نفر در سارایوو که به مدت 43 ماه توسط نیروهای صرب بوسنی محاصره شده بود. همچنین مصادف با جشن مسیحیان ارتدوکس صربستان است. این مؤلفه مذهبی

کد خبر : 304401
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
صرب های بوسنی تعطیلاتی را جشن می گیرند که توسط دادگاه ممنوع شده است

[ad_1]

9 ژانویه سال 1992 است که صرب های بوسنی اعلام استقلال کردند و جنگی را آغاز کرد که در آن 100000 نفر کشته شدند، از این تعداد 11000 نفر در سارایوو که به مدت 43 ماه توسط نیروهای صرب بوسنی محاصره شده بود. همچنین مصادف با جشن مسیحیان ارتدوکس صربستان است.

این مؤلفه مذهبی بود که باعث شد دادگاه قانون اساسی بوسنی تعطیلات را غیرقانونی اعلام کند، زیرا این تعطیلات علیه جوامع کاتولیک کروات و بوسنیایی مسلمان منطقه تبعیض آمیز است.

تدابیر شدید امنیتی کنترل ترافیک داخل و خارج از شرق سارایوو، شهری با اکثریت صرب‌ها که پس از توافق صلح در سال 1995 از پایتخت منشعب شد، بوسنی را به دو منطقه خودمختار، جمهوری صرب‌ها و فدراسیون بوسنیایی-کرواسی تقسیم کرد.

این اولین بار است که راهپیمایی 2500 پلیس مسلح صرب و غیرنظامیان در مرزهای سارایوو تحت سلطه مسلمانان بوسنیایی برگزار می شود.

چهارده سازمان جانبازان جنگ روز دوشنبه در دادگاه سارایوو علیه رهبری جمهوری صربستان به دلیل نقض حکم دادگاه قانون اساسی شکایت جنایی ارائه کردند.

کسانی که در رژه شرکت می کردند، دلسرد نشدند.

پاجو پاپریکا، یکی از اعضای تیپ پلیس ویژه از شهر شرقی گفت: «این چیزی است که ما برای آن جنگیده‌ایم، تنها نقطه روشن جنگ که صرب‌ها حتی نمی‌خواستند، برای بدست آوردن جمهوری که باید آن را حفظ کنیم.» فوکا.

هفته گذشته، کهنه سربازان جنگ سارایوو اعتراض خود را علیه جشن این تعطیلات اعلام کردند، اما پلیس با بیان اینکه حضور آنها در مرزهای شهر افزایش می یابد، تجمعات را ممنوع کرد.

کریستین اشمیت فرستاده صلح بین المللی نسبت به عواقب مقامات دولتی که در جشن های ممنوعه شرکت می کنند هشدار داد. او قدرت اعمال تحریم ها را دارد. میلوراد دودیک، رئیس جمهور جدایی طلب جمهوری صربستان، نقش او را به رسمیت نمی شناسد.

دودیک که روز یکشنبه در رژه سخنرانی کرد و به مراسمی در بانیا لوکا پیوست، گفت وقتی صرب‌ها تعطیلات خود را جشن می‌گیرند، دادگاهی حکم نمی‌کند و گفت که صرب‌ها نمی‌خواهند در یک کشور چند قومیتی زندگی کنند.

دودیک روز دوشنبه در جمع صدها نیروی پلیس مسلح گفت: «ما تهدیدی برای کسی نیستیم و با وجود هیچ کس این کار را انجام نمی دهیم.

ما فقط می خواهیم بگوییم که اینجا هستیم و برای آزادی خود آماده مبارزه هستیم. او گفت که تنها هدف همه صرب ها این است که کشور خود را داشته باشند که سپس با صربستان متحد شود.

در مراسم روز یکشنبه، او به طور غیابی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بالاترین مدال افتخار جمهوری صرب را اعطا کرد.

(گزارش توسط Daria Sito-Sucic؛ ویرایش توسط آلیسون ویلیامز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.