شی چین لی کیانگ را نامزد نخست وزیری کرد

[ad_1] لی، رئیس سابق حزب کمونیست شانگهای، بزرگترین شهر چین، جایگزین لی کچیانگ خواهد شد که پس از دو دوره پنج ساله در جلسه کنگره ملی خلق که روز دوشنبه به پایان می رسد، بازنشسته می شود. لی کیانگ، 63 ساله، یکی از متحدان نزدیک شی است و بین سال های 2004 تا 2007، زمانی

کد خبر : 331770
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
شی چین لی کیانگ را نامزد نخست وزیری کرد

[ad_1]

لی، رئیس سابق حزب کمونیست شانگهای، بزرگترین شهر چین، جایگزین لی کچیانگ خواهد شد که پس از دو دوره پنج ساله در جلسه کنگره ملی خلق که روز دوشنبه به پایان می رسد، بازنشسته می شود.

لی کیانگ، 63 ساله، یکی از متحدان نزدیک شی است و بین سال های 2004 تا 2007، زمانی که شی دبیر حزب استانی در استان ژجیانگ در شرق چین بود، به عنوان رئیس ستاد وی خدمت می کرد.

لی جدید که به طور گسترده ای عمل گرا و دوستدار تجارت است، با وظیفه دلهره آور حمایت از بهبود اقتصادی نابرابر چین پس از سه سال مهار کووید-19، اعتماد ضعیف در میان مصرف کنندگان و بخش خصوصی، و بادهای منفی جهانی مواجه است.

او در بحبوحه تنش‌های فزاینده با غرب، از جمله اقدامات ایالات متحده برای مسدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های کلیدی و بسیاری از شرکت‌های جهانی، زنجیره‌های تامین را متنوع می‌کنند تا از قرار گرفتن در معرض چین خود محافظت کنند، با توجه به خطرات سیاسی و اختلالات دوران کووید.

اقتصاد چین در سال گذشته تنها 3 درصد رشد کرد و در روز افتتاحیه پارلمان پکن یک هدف رشد متوسط ​​در سال 2023 حدود 5 درصد تعیین کرد که پایین‌ترین هدف خود در سه دهه اخیر است.

کریستوفر بدور، معاون مدیر تحقیقات چین در Gavekal Dragonomics گفت: وظیفه اصلی لی در سال جاری شکست دادن این هدف بدون ایجاد تورم جدی یا انباشت بدهی است.

بدور گفت، در حالی که چین برنامه‌ای برای ایجاد محرک برای شروع جهش رشد نشان نداده است، بادهای مخالف عمده مانند سقوط صادرات یا ضعف مداوم در بخش املاک می‌تواند دست لی را وادار کند.

«رهبری قبلاً دو سال رشد اقتصادی فوق‌العاده ضعیف را به نام مهار کووید پذیرفته است. اکنون آن محدودیت از بین رفته است، آنها دیگری را نمی پذیرند.

لی روز دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ سنتی نخست وزیر با رسانه ها پس از پایان جلسه پارلمان، اولین حضور خود را از نزدیک در صحنه بین المللی انجام خواهد داد.

او در ماه اکتبر در مسیر نخست وزیری قرار گرفت، زمانی که در کنگره هر پنج سال یکبار حزب کمونیست به سمت نقش شماره دو کمیته دائمی دفتر سیاسی منصوب شد.

شی در حال نصب فهرستی از وفاداران در پست‌های کلیدی در بحبوحه بزرگ‌ترین تغییر دولت در یک دهه اخیر است، زیرا نسلی از مقامات اصلاح‌طلب بازنشسته می‌شوند و شی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور برای سومین دوره بی‌سابقه در روز جمعه، قدرت را بیشتر تحکیم می‌کند.

(گزارش توسط Laurie Chen و Tony Munroe؛ ویرایش توسط Sandra Maler و William Mallard)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.