شی جینپینگ: تایوان بی‌شک به چین خواهد پیوست؛ با مخالفان مقابله می‌کنیم

[ad_1] شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در یکصد و سی‌امین سالگرد تولد مائوتسه تونگ (رهبر و بنیان‌گذار چین معاصر) با تأکید بر ضرورت تعمیق تعامل و توسعه حوزه‌های مختلف در دو سوی تنگه تایوان، گفت که باید روی «توسعه صلح‌آمیز روابط دو طرف» کار کرد و «برای جلوگیری از جدایی تایوان از چین، مقابل هر کسی»

کد خبر : 447499
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
شی جینپینگ: تایوان بی‌شک به چین خواهد پیوست؛ با مخالفان مقابله می‌کنیم

[ad_1]

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در یکصد و سی‌امین سالگرد تولد مائوتسه تونگ (رهبر و بنیان‌گذار چین معاصر) با تأکید بر ضرورت تعمیق تعامل و توسعه حوزه‌های مختلف در دو سوی تنگه تایوان، گفت که باید روی «توسعه صلح‌آمیز روابط دو طرف» کار کرد و «برای جلوگیری از جدایی تایوان از چین، مقابل هر کسی» ایستاد.

وی افزود که تایوان بی‌شک دوباره به چین خواهد پیوست، زیرا «اتحاد دوباره سرزمین چین یک مسیر عمومی بوده و خواست مردم» این کشور است.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش می‌داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می‌داند.

در ۲۰۲۲ بود که با سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها میان پکن و غرب افزایش یافت و چین رزمایش‌های گسترده‌ای پیرامون این جزیره خودگردان برگزار کرد.

علاوه بر این، در سال میلادی جاری هم دیدار تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا خشم شدید چین را برانگیخت و به برگزاری رزمایشی سه‌روزه پیرامون تایوان منجر شد که تا چند روز پس از پایان آن، هنوز ادوات نظامی چین آب‌های پیرامون این جزیره را ترک نکرده بودند.

آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها به روش‌های مختلف اعلام کرده که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد کرد. بر اساس پیمان‌های امضا شده میان واشنگتن و تایپه، ایالات متحده قانوناً موظف به حمایت از تایوان است.

این در حالی است که شی جینپینگ پیوستن دوباره تایوان به سرزمین اصلی چین را به‌عنوان یکی از اولویت‌های دستورکار خود اعلام کرده و درگیری آمریکا در دو جنگ غزه و اوکراین، احتمال اقدام پکن برای پس‌ گرفتن این جزیره را افزایش داده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.