شیرزنان ایرانی؛ از درو کردن مدال‌ها عبور از رکوردها

ریحانه اسکندری: پنجمین دوره رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی، از ۱۸ مرداد آغاز شد و در روز سه شنبه ۲۷ مرداد به کار خود پایان داد. این دوره از رقابت ها در شرایطی به پایان رسید، که ما شاهد درخشش بانوان ورزشکار و غیور کشورمان در رشته‌های مختلف بودیم. شیرزنان ایرانی، علی رغم همه محدودیت‌ها

کد خبر : 244434
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
شیرزنان ایرانی؛ از درو کردن مدال‌ها عبور از رکوردها


ریحانه اسکندری: پنجمین دوره رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی، از ۱۸ مرداد آغاز شد و در روز سه شنبه ۲۷ مرداد به کار خود پایان داد.

این دوره از رقابت ها در شرایطی به پایان رسید، که ما شاهد درخشش بانوان ورزشکار و غیور کشورمان در رشته‌های مختلف بودیم. شیرزنان ایرانی، علی رغم همه محدودیت‌ها و بی‌توجهی‌هایی که از سوی مسئولین مربوطه متحمل می‌شوند، با پوشش اسلامی در میدان این مسابقات خوش درخشیدند.

برخی‌ها رکورد خودشان را زدند، برخی ها رکورد مسابقات را شکستند. خیلی‌ها هم اولین مدال رشته خود در بخش بانوان را برای کشورشان کسب کردند. در کل می‌توان گفت، این فصل از رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی، فصل درو کردن مدال‌ها و درنوردیدن رکورد ها بود.

بانوان والیبال کشور و کسب مدال نقره پس از ۵۶ سال

بانوان ملی‌پوش والیبال کشور، در این رقابت‌ها موفق شدند، پس از ۵۶ سال به مدال دست پیدا کنند.

مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، زهرا کریمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا ۱۴ یاران ایران در این رقابت ها بودند.

صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را همراهی می‌کردند.

بانوان ایرانی موفق شدند به فینال رقابت ها صعود کنند و اولین مدال والیبال بانوان را پس از ۵۶ سال دشت کنند.

شاگردان الساندرا کمپدلی که در فینال حریف ترکیه میزبان و قدرتمند بودند، در این دیدار با نتیجه سه بر صفر شکست خوردند و به مدال نقره دست پیدا کردند.

دختران ایران در دو مسابقه دیگر خود در برابر تیم‌های ازبکستان و آذربایجان به پیروزی رسیده بودند و در جریان همین مسابقات، در دیداری دیگر مقابل ترکیه نتیجه را سه بر صفر واگذار کرده بودند.

در مسابقه فینال که تماشاگران یکپارچه حریف ایران را تشویق می‌کردند، عرصه بر دختران ما تنگ کردند.

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان در مسابقات رسمی، مربوط به کسب مدال برنز در مسابقات آسیایی سال ۱۹۶۶ است.

دختر طلایی وزنه‌برداری و مدالی که نام او در تاریخ ثبت کرد

الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با ثبت رکورد این بازی ها در این وزن در حرکت یک‌ضرب صاحب گردن آویز طلا و ۲ مدال برنز دوضرب و مجموع شد.

در رقابت‌های این دسته ۶ وزنه بردار از کشورهای ایران، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان( ۲ نفر) و یمن حضور داشتند.

نخستین دختر مدال آور تاریخ وزنه برداری بانوان پس از کسب مدال تاریخی طلا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، قویا بر این باور است که این افتخارات و کسب مجموع ۲۷ مدال توسط کاروان وزنه برداری کشور، بدون وجود یک تیم مدیریتی قوی و حمایت‌گر امکان‌پذیر نبود.

سیده الهام حسینی دختر تاریخ ساز وزنه‌برداری ایران در خصوص نحوه و نوع اعزامش و اینکه قبل از حضور در این تورنمنت گویا آسیب دیدگی داشته است می‌گوید:«حقیقتا یک تیم کامل حامی و پشت سر ما بود که توانستیم در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی افتخار کسب کنیم. امیدوارم مدال آوری دختران وزنه برداری ایران ادامه دار باشد چون می‌دانم که تک تک بچه های تیم ملی و دختران وزنه برداری کشورم شایسته و لایق ایستادن روی سکوهای قهرمانی در تورنمنت های مختلف و معتبر هستند.»

او در رابطه با مصدومیتی که پیش از این رقابت‌ها گریبانش را گرفته بود گفت: «من یک‌ماه و نیم قبل از اینکه به مسابقات اعزام شوم، از ناحیه زانو آسیب دیدگی داشتم. این آسیب دیدگی و روند درمانی و تمریناتم طوری بود که حتی فکرش را هم نمی‌کردم بتوانم خودم را به بازی‌های همبستگی برسانم، چه برسد به اینکه در فکر مدال باشم. اما اینجا جا دارد از زحمات دکتر انوشیروانی سرپرست فدراسیون، مقامی دبیر فدراسیون که بعد از تغییرات ایجاد شده در سیستم مدیریتی علاوه بر تدارک یک اردوی عالی در قزوین، همه کار برای ما کردند تا بتوانیم در بهترین شرایط به بازی های همبستگی اعزام شویم، قدردانی ویژه ای داشته باشم. همینطور از سرکار خانم بابایی مربی تیم ملی بانوان باید تشکر کنم که خیلی برای ما در این مدت زحمت کشیدند. واقعا تلاشهای یک تیم کامل که پشت صحنه و حامی ما بودند باعث شد تا من بتوانم اولا به این مسابقات برسم، بعد هم صاحب مدال تاریخی در این رویداد بین المللی معتبر شوم. از این بابت خداراشاکرم و امیدوارم این روند به همین منوال ادامه داشته باشد.»

او در ادامه به کمک های کوروش باقری و اضافه شدن او به عنوان مشاور فنی به تیم ملی وزنه‌برداری زنان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اشاره کرد و گفت: «حضور کوروش باقری به عنوان مشاور فنی تیم ملی بانوان در کنار ما و استفاده از تجربیات ارزشمند وگرانبهای این مرد بزرگ و نامدار در عرصه مربیگری دنیا، به جرات می‌توانم بگویم یکی از بهترین اتفاق‌هایی بود که بعد از تغییر سیستم مدیریتی و فنی فدراسیون وزنه برداری برای ما رخ داد.
قطعا اگر کوروش باقری و تجربیات و راهکارهایی که به ما گوشزد کردند نبود، من نمی‌توانستم اولا با مصدومیتی که داشتم به این بازی های برسم، ثانیا در زمان تمرین و مسابقه به درجه ای از آمادگی و تمرکز برسم که به بتوانم برای نخستین بار در تاریخ هم سکوی قهرمانی را درک کنم و هم صاحب سه مدال ارزشمند در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شوم. از این بابت خدا را شاکرم و قدردان تیم مدیریتی فدراسیون هستم که این فرصت طلایی را به ما هدیه کردند. امیدوارم که من هم توانسته باشم، با مدال هایی که گرفتم پاسخ اعتماد کادرفنی و تیم مدیریتی فدراسیون را داده باشم.»

او در آخر در مورد اینکه مصدومیتش مرتفع شده یا نه گفت: «فاصله زمانی مسابقات آسیایی بحرین و جهانی کلمبیا که گزینشی المپیک هم هست، خیلی کم و نزدیک به هم است. این اتفاق برای من که هنوز آسیب دیدگی‌ام کامل درمان نشده، حقیقتا سخت و سنگین است. اما بازهم هرچه کادرفنی برایم صلاح بدانند تابع نظر و اوامر آنها هستم. تلاشم کسب بهترین نتیجه است و گرفتن سهمیه المپیک و برای آن قطعا از جانم مایه می‌گذارم.»

سیده الهام حسینی؛ دختری که اولین مدال تاریخ وزنه برداری بانوان را گرفت/  برای سهمیه المپیک حاضرم جان بدهم | بدون

دختر باد ایران و عارضه تنفسی که از او ضعیف‌تر بود

فرزانه فصیحی قهرمان دوهای سرعت کشورمان در رقابت‌های کشورهای اسلامی، در ماده ۱۰۰ متر با ثبت حد نصاب ۱۱/۱۲ ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و نایب قهرمان شد.

فصیحی که مدتی است با عارضه تنفسی مواجه شده و به رغم این عارضه در مسابقات حضور یافت و حتی موفق به ثبت بهترین زمان در دور مقدماتی مسابقه شد.

دختر باد از مدیران جا ماند!

اعظم بختی و نخستین مدال شمشیرزنی بانوان در ایران

اعظم بختی تنها نماینده شمشیربازی بانوان ایران موفق شد به مدال برنز اسلحه اپه انفرادی دست پیدا کند.

بانوی شمشیرباز اپه کشورمان در مرحله نیمه نهایی انفرادی با نتیجه بسیار نزدیک ۱۲ بر ۱۱ برابر حریف ترکیه ای شکست خورد و به طور مشترک با شمشیرباز قرقیزستانی به مدل برنز رسید.

این اولین مدال تاریخ شمشیربازی ایران در اسلحه اپه بانوان است و تا قبل از این ویترین افتخارات ورزش ایران از داشتن چنین مدالی محروم بود.

اعظم بختی پس از کسب این مدال و تاریخ‌سازی در ایران نماز شکر خواند که این حرکت توجه افراد زیادی را جلب کرد.

اعظم بختی پس از کسب مدال برنز گفت: «سطح مسابقات خیلی بالا بود. بازیکنان که رنکینگ جهانی داشتند در این مسابقات شرکت کردند. در سابر و اپه بانوان واقعاً بازیکنان خیلی خوبی شرکت کرده بودند. ترکیه، ازبکستان، قزاقستان قرقیزستان همگی با بازیکنان مطرح آمده بودند که در حد آسیا عالی هستند.»

او در مورد عملکرد بانوان کشور در رشته اظهار کرد: « همه بچه‌ها تلاش کردند و واقعاً تلاش آنها قابل ستایش است دختران ما خیلی عالی بازی کردند.»

او در مورد مهم‌ترین حریف خود، یعنی رقیب ترکیه‌ای گفت: «حریف ترکیه‌ای قدرت بدنی خیلی بالایی داشت. رقابت پایاپای با او داشتم اما در ضربات آخر نتونستم و شرمنده شدم. بازیکن نماینده تلاش مربی و مسئولین است. نتایجی که دختران ما می‌گیرند به خاطر تلاش مداومی است که در چند ماه صورت گرفت. توجه‌ای که به دختران شد و برگزاری اردوهای مستمر باعث شد در حد یک مقدار کوچک خودمان را نشان دهیم. اگر این حمایت ها بیشتر و ادامه دار باشد واقعاً بانوان شمشیربازی می توانند نتایج بهتر از این را کسب کند.»

شیرزنان ایرانی؛ از درو کردن مدال‌ها عبور از رکوردها

طلای شیرین شیردختران تنیس روی میز

تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران با غلبه بر تیم میزبان به مدال طلا دست یافت.
دیدار نهایی بخش تیمی تنیس روی میز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بین ایران و ترکیه برگزار شد که در پایان شاگردان حمیده ایرانمنش با وجود اینکه جو سالن کاملا به سود میزبان بود و تماشاگران به شدت تیم خود را تشویق میکردند، موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

در نخستین دیدار مهشید اشتری به مصاف اوزگه ییلماز، قهرمانی بخش انفرادی رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ نماینده ترکیه را شکست دهد. در مسابقه دوم هم ندا شهسواری، کاپیتان تیم ملی ایران در مصافی پرهیجان با نتیجه ۳ بر صفر از سد سیبل آلتینکایا گذشت و تیم ایران را ۲ بر صفر پیش انداخت.

در مسابقه سوم که مصاف تیم های دو نفره بود تیم ایران متشکل از ندا شهسواری و شیما صفایی برابر تیم سیمای کولاک چکن و سیبل آلتینکایا به میدان رفت که با وجود رقابت پایاپای در نهایت این تیم حریف بود که با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید.

بازی چهارم را شیما صفایی برابر اوزگه ییلماز برگزار کرد که این مسابقه را نماینده ترکیه با برتری ۳ بر ۲ به پایان رساند تا دو تیم در امتیاز ۲ مساوی شوند.

در آخرین بازی مهشید اشتری رودرروی سیمای کولاک چکن قرار گرفت که این مسابقه با برتری ۳ بر یک اشتری همراه شد تا تیم ایران به مدال ارزشمند طلا دست پیدا کند.

لحظه قهرمانی تیم تنیس روی میز بانوان در مسابقات کشورهای اسلامی

از برنز بهمنیار تا مدال نقره کاتای تیمی بانوان

در پایان مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی، دختران کاراته ایران با کسب ۳مدال نقره توسط، کاتای تیمی بانوان، فاطمه صادقی و مبینا حیدری و ۲ مدال برنز که به دست سارا بهمنیار و لیلا برجعلی کسب شد به کار خود خاتمه دادند.

بهمنیار در دیدار اول موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر آمیدا آسیاوا از قرقیزستان را شکست دهد و در دیدار دوم نیم در مقابل چایمه الهایتی از مراکش با نتیجه ۳ بر یک شکست خود. با راهیابی الهایتی از مراکش به فینال این وزن، بهمنیار راهی دیدار رده‌بندی شد موفق به کسب نشان برنز شد.

نمایندگان کاتا تیمی بانوان کشورمان نیز،در فینال این مسابقات نتیجه را به تیم مراکش واگذار کرد تا زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی سومین نقره کاراته ایران را به نام خودشان ثبت کنند.

بازی‌های کشورهای اسلامی|3 مدال نقره و یک برنز حاصل تلاش کاراته‌کاهای ایران در روز نخست

مدال‌های قاطع و رنگارنگ برای تکواندوکاران

بانوان تکواندو کار کشور در وزن های مختلف موفق به کسب مدال ها طلا، نقره و برنز شدند. اینکه از هفت بانوی اعزام شده به مسابقات شش نفر موفق به کسب مدال شدند، گواه از توانایی بالای دختران تکواندو ایران دارد.

در وزن ۴۹-، غزل سلطانی به مدال نقره، ۵۳- کیلوگرم ناهید کیانی به مدال طلا، ۵۷ کیلوگرم، نسترن ولی‌زاده به مدال برنز، ۶۲- کیلوگرم، نرگس میرنوراللهی به مدال نقره، ۶۷- کیلوگر، زینب اسماعیلی به مدال نقره و در

۷۳+ کیلوگرم اکرم خدابنده به مدال نقره دست یافت.

در این رقابت‌ها مهروز ساعی بعنوان سرپرست، مینو مداح بعنوان سرمربی و ندا زارع بعنوان مربی حضور داشتند.

بازی‌های کشورهای اسلامی| کیانی و لطفی به مدال طلا رسیدند

عملکرد بانوان کشور در بخش های مختلف قابل ستایش و مورد توجه است. شاید خیلی ها با بالا ندانستن سطح این مسابقات ارزش کار شیردختران را زیر سوال ببرند اما آنچه که اهمیت دارد این است که قهرمانان ایران موفق شدند در بخش های مختلف از سطح خود بالاتر بروند و نشان دهند با رسیدگی و اهمیت می‌توانند به مدال های مهم‌تری در سطح بین‌المللی دست یابند.

بیشتر بخوانید:

254 258



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.