شیاد یا دانشمند؟ / جنجال دانشمند هلندی که سوپراستار زلزله ترکیه شد!

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، فرانک هوگربیتس در تازه‌ترین توئیت خود با اشاره به استانبول، از احتمال وقوع یک «زلزله بزرگ» در این شهر صحبت کرده است. دانشمند هلندی در پاسخ به سوال یکی از توییت‌ها درباره اینکه انتظار می‌رود زلزله‌ای جدیدی استانبول، بزرگترین شهر ترکیه را بلرزاند، پاسخ داد: «تعیین بازه زمانی زلزله

کد خبر : 324570
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
شیاد یا دانشمند؟ / جنجال دانشمند هلندی که سوپراستار زلزله ترکیه شد!

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، فرانک هوگربیتس در تازه‌ترین توئیت خود با اشاره به استانبول، از احتمال وقوع یک «زلزله بزرگ» در این شهر صحبت کرده است.

دانشمند هلندی در پاسخ به سوال یکی از توییت‌ها درباره اینکه انتظار می‌رود زلزله‌ای جدیدی استانبول، بزرگترین شهر ترکیه را بلرزاند، پاسخ داد: «تعیین بازه زمانی زلزله بسیار سخت است، اما امیدوارم بتوانیم قادر به تعیین زمان زلزله قبل از وقوع آن باشیم»

یکی از ایراداتی که همواره به این پژوهشگر هلندی گرفته‌اند، ادعای پیشگویی زلزله است که البته خود او بارها در توییتر آن را رد و تاکید کرده که قادر به پیشگویی زلزله نیست.

در همین رابطه برخی کاربران هوشمند نیوز به انتقاد از این پژوهشگر پرداخته‌اند.

  • کاربری در این باره نوشته است: «دانشمند هلندی اگه واقعا چیزی بلده بره زلزله کشورهای اروپای غربی رو که کلا رو گسله پیش‌بینی کنه چرا ترکیه؟»
  • دیگری نوشته است: «مردک شیاد اگر میتونست از روی تغییرات کیهانی زلزله را پیش بینی کند پس چرا زلزله پریروز تاجیکستان را پیش بینی نکرده بود؟ این کلاهبردار احتمالا مامور یکی از سرویس‌های جاسوسی دنیاست که ماموریت پیدا کرده فعلا روی ترکیه قفلی زده و بعد از معروف شدن به سراغ پیش بینی برای زلزله‌های ایران آمده و همگام با سعودی نشنال دل مردم ایران را خالی کند.»
  • کاربری با اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن زلزله با کنایه توضیح داده است:‌ «چقدر زمین شناس و سایزمولوژیست داشتیم خبر نداشتیم. نگین این داستانها رو. اینا پایه علمی نداره و تصادفی بیش نیست.»
  • فرهام می‌گوید: «واقعا اگر راست می گفت زلزله های دیگر را پیش بینی می کرد. شیاد است ما هم باور داریم.»

در این میان هستند کاربرانی که پیکان انتقادشان را به سمت اروپا و دانشمندانش گرفته‌اند.

  • مریم در این رابطه می‌نویسد: «این همه خطرات روی زمین برای انسانها به خاطر پژوهش های چن کشور اروپایی است که دامن گیر کشورهای اسیایی خصوصا خاورمیانه شده. هرچی که میگن باور نکنید خودشون با دانش هر کاری که برای کم شدن جمعیت لازم هست انجام میدن جریان کرونا مزید بر این علت میباشد و همچنین خیلی از مسائل دیگر…»
  • محمدی می‌نویسد: «همه چی از گور اروپائیها بلند میشه …»
  • رویا ایده جالبی را مطرح می‌کند: «دانشمندان اروپایی اگر واقعا بشر دوست باشن و طرفدار حقوق بشر کاری انجام بدن که یکی از کرات اسمانی قابل سکونت بشه نه اینکه برای کم شدن جمعیت کره زمین غلط‌هایی به قیمت از بین رفتن بیشتر کشورهای اسیایی انجام بدن …اونها برای سرمای خودشون هزار کار انجام دادن تا تلفات انسانی رو به حداقل رسوندن ولی برای اسیا فقط دردسر رو زیاد میکنن.»
  • کاربری بی‌نام هم نظریه‌ای عجیب مطرح می‌کند که بر اساس آن : «احتمالا خودش با موشک و میله تیتانیومی از ماهواره خارج جو شلیک میکنه با سرعت نزدیک به نور که ۵ کیلومتر نفوذ کند و میزنه به اهداف که زلزله شود و قبلا هم یک اشاره میکند که مردم بهش ایمان بیاورند و نه نان و نوا برسد…»

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.