شگفتی های اقتصادی صعودی در اعصاب آرام رکود ایالات متحده

[ad_1] به نظر می‌رسد یک شبه فعالان بازار از یک سری داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار خارج از ایالات متحده آسوده خاطر شده‌اند، که انعطاف‌پذیری اقتصادی راهگشاست و برخی اعصاب را برای یک رکود قریب‌الوقوع آرام می‌کند. افزایش فروش کالاهای بادوام ایالات متحده (1.7٪ در مقابل -1٪ مورد انتظار)، افزایش اعتماد مصرف کننده (109.7

کد خبر : 367458
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۳۸
شگفتی های اقتصادی صعودی در اعصاب آرام رکود ایالات متحده

[ad_1]

به نظر می‌رسد یک شبه فعالان بازار از یک سری داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار خارج از ایالات متحده آسوده خاطر شده‌اند، که انعطاف‌پذیری اقتصادی راهگشاست و برخی اعصاب را برای یک رکود قریب‌الوقوع آرام می‌کند. افزایش فروش کالاهای بادوام ایالات متحده (1.7٪ در مقابل -1٪ مورد انتظار)، افزایش اعتماد مصرف کننده (109.7 در مقابل 104 مورد انتظار) و افزایش فروش خانه های جدید به بالاترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته، همگی توسط وال استریت مورد استقبال قرار گرفتند. بازگشت کشش به سهام‌های فناوری با ارزش بالا (DJIA + 0.63٪؛ S&P 500 + 1.15٪؛ Nasdaq + 1.65٪).

در حالی که انعطاف‌پذیری اقتصادی می‌تواند زمینه را برای سیاست‌های پولی سخت‌تر ایجاد کند، انتظارات نرخ تا کنون برای پایان قریب‌الوقوع انقباض فدرال رزرو در ماه آینده، با تأیید شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده در اواخر این هفته، ثابت مانده است. در روز پیش رو، بار دیگر نظرات بانک‌های مرکزی، به‌ویژه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، خواهد ماند. انحراف اندکی از اظهارات هفته گذشته او محتمل به نظر می رسد، اما با این وجود، دیدگاه او در مورد اینکه چگونه قدرت اقتصادی اخیر ایالات متحده ممکن است شانس افزایش نرخ بهره را افزایش دهد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازدهی خزانه داری یک شبه به طور کلی بالاتر بود، که باعث شد قیمت طلا بدون بازده (-0.6٪) در پایین ترین سطح باقی بماند. دلار آمریکا با ناکامی در عبور از سطح کلیدی 50 برای شاخص قدرت نسبی (RSI) تضعیف شد که نشان از فرسودگی خریداران دارد.

قیمت نفت برنت ممکن است در رادار باشد. پس از معامله در الگوی ادغام در دو ماه گذشته، قیمت‌ها ظاهراً در حال بازگشت هستند تا یک بار دیگر کران پایین خود را در 71.30 دلار آمریکا آزمایش کنند. این سطح حداقل در چهار مورد قبلی به حمایت از قیمت ها کمک کرده است، اما چندین بار آزمایش مجدد حمایت در یک دوره زمانی نسبتاً کوتاه ممکن است شانس شکست نزولی را افزایش دهد. هر گونه شکست سطح می تواند یک پایین ترین سطح جدید در سال 2023 باشد و سطح 65.70 دلار آمریکا را در مرحله بعدی باقی بگذارد.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای بازگشایی مثبت در وال استریت، با Nikkei + 0.77٪، ASX + 0.45٪ و KOSPI -0.04٪ در زمان نگارش این مقاله، از تسکین بهره خواهند برد. شاخص Nasdaq Golden Dragon China یک شبه بیش از 3 درصد افزایش یافت که نشان دهنده قدرت سهام چین در جلسه قبلی بود. با محو شدن خوش‌بینی‌های بازگشایی، اکنون احساسات نسبت به چشم‌انداز سیاست‌های محرک دولت در آینده بسیار حساس است. اظهارات اطمینان بخش نخست وزیر چین، لی چیانگ، در مورد رشد قوی تر تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه دوم و رسیدن به هدف رشد 5 درصدی برای سال 2023، دیروز این نشانه را ارائه کرد، اگرچه این که آیا این دستاوردها پایدار باشد، همچنان حول جزئیات دقیق سیاست ها خواهد بود.

تمرکز اصلی امروز بر روی شاخص ماهانه قیمت مصرف کننده (CPI) استرالیا خواهد بود. علیرغم افزایش غیرمنتظره نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا (RBA) در اوایل این ماه، در صورتجلسه‌های پیگیری بیان شد که تصمیم اخیر نرخ «به طور دقیق متعادل» بوده است، که به نظر می‌رسد برخی از رزروها را پشت این تصمیم قرار داده است. پس از شگفتی صعودی تورم در آوریل، فعالان بازار به دنبال هر گونه پیشرفت در مبارزه با تورم خواهند بود. انتظارات فعلی 6.1% از 6.8% قبلی است و انتظارات تطبیقی ​​ممکن است به پایین ترین نرخ تورم 12 ماهه جدید اشاره کند، که ممکن است در حین حمایت از ASX بر AUD تاثیر بگذارد.

در نمودار هفتگی، AUD/USD کمتر از الگوی ابر ایچیموکو خود باقی می ماند و برای سومین بار در هفته گذشته نتوانست از لبه بالایی ابر عبور کند. به نظر می‌رسد که اوج‌های پایین‌تر روند نزولی را در حال حاضر ایجاد می‌کنند، به طوری که این جفت باید سطح 0.693 را پس بگیرد تا نشان‌دهنده تغییر احتمالی در روند و ایجاد اطمینان برای خریداران باشد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در لیست پیگیری: USD/CAD در برابر تورم کمتر از حد انتظار کانادا مقاوم می ماند

علیرغم برخی ضعف در دلار آمریکا، USD/CAD یک شبه به خوبی حفظ شده است (+0.4%)، که تحت حمایت تورم مرکزی کمتر از حد انتظار در کانادا است. کاهش به 3.7 درصد از 4.1 درصد قبلی نشان دهنده پیشرفت بیشتر از سیاست های پولی سخت تر است، در حالی که تیتر در مقایسه با 4.4 درصد قبلی با 3.4 درصد ملایم تر بود. این داده‌ها شش ماه متوالی غافلگیرکننده نزولی در قرائت اصلی را نشان می‌دهد، که ممکن است مورد نیاز برای افزایش بیشتر نرخ‌ها را ضعیف کند.

در بعد فنی، یک متقاطع صعودی در MACD و واگرایی صعودی کوتاه مدت در RSI به سمت افزایش حرکت صعودی نشان می دهد، اما دو هفته پیش شکسته شدن به زیر الگوی بلندمدت خود برای ایجاد یک پایین ترین و باور بیشتر در 9 ماه اخیر ممکن است باعث شود. از یک حرکت به بالای سطح 1.326 می آید. غلبه بر این سطح ممکن است از حرکت به سمت سطح 1.350 پشتیبانی کند. در جهت نزولی، سطح 1.308 ممکن است به عنوان حمایت کوتاه مدت بعدی در سازمان دیده بان عمل کند.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

سه شنبه: DJIA + 0.63%؛ S&P 500 +1.15%؛ نزدک + 1.65٪، DAX + 0.21٪، FTSE + 0.11٪

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.