شکستن هژمونی دلار، کشورهای بریکس جهان را به سمت هایپربیت کوینی شدن سوق می دهند

[ad_1] چگونه ظهور BRICS به عنوان جایگزینی برای تسلط جهانی دلار آمریکا، پذیرش بیت کوین در سراسر جهان را آغاز خواهد کرد. این سرمقاله نظری توسط میلان استانوویچ، معلم و فیلمساز مدرسه ابتدایی است. از زمان پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده همواره ابرقدرت برتر جهانی بوده است. اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد

کد خبر : 344331
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
شکستن هژمونی دلار، کشورهای بریکس جهان را به سمت هایپربیت کوینی شدن سوق می دهند

[ad_1]

چگونه ظهور BRICS به عنوان جایگزینی برای تسلط جهانی دلار آمریکا، پذیرش بیت کوین در سراسر جهان را آغاز خواهد کرد.

این سرمقاله نظری توسط میلان استانوویچ، معلم و فیلمساز مدرسه ابتدایی است.

از زمان پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده همواره ابرقدرت برتر جهانی بوده است. اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد برای برتری رقابت کرد اما در نهایت با از دست دادن کنترل کشورهای اقماری خود شکست خورد. این امر در زمان فروریختن دیوار برلین در سال 1989 مشهود بود.

در سال های اخیر، هژمونی آمریکا توسط چین به چالش کشیده شده است، کشوری که از زمانی که اقتصاد خود را به روی جهان باز کرده است، ثروت عظیمی انباشته کرده است. به نظر می رسد چین اکنون آماده است تا قدرت جهانی را غصب کند، زیرا به نوعی امپریالیسم مالی در سراسر جهان ادامه می دهد (برای اطلاعات بیشتر، “چین بی بند و بار” اثر جوانا چیو را بخوانید). امروز، روسیه و چین هر دو بخشی از یک کادر جهانی به نام BRICS هستند که شامل برزیل، هند و آفریقای جنوبی می‌شود – و کشورهای دیگری مانند ترکیه و عربستان سعودی نیز احتمالاً منتظر پیوستن به آن هستند.

اگر توجه نکرده باشید، جهان در حال تغییر پارادایم بزرگ است که بریکس در مرکز آن قرار دارد. بانک‌های سراسر جهان در حال شکست هستند، عربستان سعودی و ایران در حال مذاکره درباره مذاکرات صلح تاریخی هستند و کشورها شروع به انحراف از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی کرده‌اند.

پس سوال مهمی که باید در نظر گرفت این است که چگونه وضعیت کنونی ژئوپلیتیک و اقتصاد کلان آینده یک دنیای هایپر بیتکوینی را شکل می دهد؟ تصدیق می‌کنم که هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را با قطعیت واقعی پیش‌بینی کند، با این حال، من می‌خواهم دیدگاه خود را درباره نحوه اجرای نظریه بازی در طول زمان به اشتراک بگذارم.

من بر این باورم که در چند دهه آینده، ظهور بریکس به عنوان جایگزینی برای هژمونی ایالات متحده باعث می شود که اقتصاد جهانی در سه مرحله تکامل یابد: فاز اول چرخشی از دنیای مالی تک قطبی به دنیای چند قطبی خواهد بود. در فاز دوم، بیت کوین به یک وسیله مبادله و واحد حساب برای بسیاری از کشورها تبدیل می شود. در مرحله سوم و آخر، ما هیپر بیت کوینیزاسیون واقعی را تجربه می کنیم.

فاز اول: از دلار به طلا

اکثر مردم حتی نمی دانند که این اتفاق می افتد، اما ما در حال حاضر در مراحل اولیه فاز یک و ایجاد یک جهان چند قطبی هستیم.

در دهه 1970، در دوران ریاست جمهوری نیکسون، عربستان سعودی موافقت کرد که در ازای دفاع نظامی، نفت خود را به دلار آمریکا قیمت گذاری کند. در نتیجه، هر کشور دیگری مجبور شد دلار آمریکا را نگه دارد و در نتیجه آن را تبدیل به ارز ذخیره جهانی کرد. داشتن چنین امتیاز گزافی به این معنی است که هر بار که دولت ایالات متحده تصمیم به چاپ پول می گیرد، اساساً می تواند نفت را به صورت رایگان خریداری کند. به عنوان یک نتیجه از ارز ذخیره جهانی، خزانه های ایالات متحده به امن ترین دارایی برای سرمایه گذاران تبدیل شد (می دانم که این بیانیه امروز خنده دار به نظر می رسد). اجماع بر این است که احتمال عدم پرداخت بدهی های ایالات متحده به صفر وجود دارد، زیرا می تواند تا بی نهایت چاپ کند. ایالت های ملی بیش از 50 سال است که سطوح عظیمی از بدهی آمریکا را خریداری کرده اند.

با این حال، این دیگر برای همه ملت ها صادق نیست. چین و روسیه در دهه گذشته اوراق خزانه کمتری خریداری کرده اند. آنها به جای نگه داشتن بدهی ایالات متحده به عنوان دارایی، ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. هند نیز در حال جمع آوری ذخایر طلا است. به نظر می رسد که کشورهای بریکس در حال تلاش برای بازگشت به استاندارد طلا هستند. تحت این رژیم، ارزها بار دیگر به کالایی کمیاب متصل می‌شوند که بسیاری از آن به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش برای هزاران سال استفاده کرده‌اند. اما بعید است که این ایالت ها اکثر معاملات را با استفاده از طلای فیزیکی با توجه به سختی حمل و نقل و تامین آن تسویه کنند. با این حال، آنچه مسلم است این است که روسیه اکنون به کشورها اجازه می دهد نفت خود را با روبل، یوان و شاید به زودی روپیه خریداری کنند. در این مرحله، اقلیتی از کشورها به کاهش دارایی های خزانه داری ایالات متحده ادامه می دهند، به ارزهای خارجی مبادله می کنند و تا آنجا که ممکن است طلا بدست می آورند.

بقیه جهان، به ویژه در غرب، مانند دهه 1970 به عملکرد خود ادامه خواهند داد. بسیاری از کشورها همچنان مجبور خواهند بود دلار آمریکا را برای خرید نفت نگه دارند. بدهی های آمریکایی، سهام و املاک و مستغلات همچنان به عنوان ذخیره ای از ارزش برای اکثر شهروندان عمل خواهد کرد. و ارزهای فیات، به ویژه دلار آمریکا، به عنوان واحدهای حساب غالب عمل خواهند کرد. من پیش بینی می کنم که این مرحله اول بیش از 20 سال بیشتر طول نخواهد کشید.

در طول این مرحله، بسیاری از کشورها احتمالاً بدهی های خود را نکول کرده و سقوط ارز را تجربه خواهند کرد. آنها معاملات محلی را با دلار آمریکا آغاز خواهند کرد، همانطور که برخی کشورها حتی امروز انجام می دهند. افزایش بدهی به تولید ناخالص داخلی و سطوح تورم، همراه با افزایش مالیات و بیکاری، به ناآرامی های گسترده منجر خواهد شد. دولت ها نیاز مبرمی به راه حلی برای یک مشکل لاینحل خواهند داشت.

فاز دوم: آغاز یک دوره جدید

فاز دوم آغاز یک دوره جدید است. این زمانی است که چاره ای جز تغییر به یک سیستم پولی اساسا متفاوت وجود نخواهد داشت. در این برهه از زمان، کشورهای غیر BRICS به سرعت بیت کوین را هم به عنوان وسیله مبادله و هم به عنوان واحد حساب اتخاذ خواهند کرد. این بدان معناست که همه با بیت کوین پول می گیرند و از آن به عنوان ذخیره ارزش استفاده می کنند. املاک و مستغلات همچنان در اختیار خواهند بود، اما مردم آن را به‌عنوان مکانی برای خواندن خانه می‌خرند، نه به‌عنوان مکانی برای پارک ثروت خود. سهام همچنان خریداری و معامله می شود، اما بیت کوین به عنوان وسیله پس انداز اولیه برای همه در نظر گرفته خواهد شد. حاکمان و افراد (به احتمال زیاد مانند خودتان) که سال ها بیت کوین را روی هم گذاشته اند، در مدت زمان بسیار کوتاهی به طرز دیوانه کننده ای ثروتمند خواهند شد.

در این مرحله، جهانی شدن به اندازه امروز تأثیرگذار نخواهد بود زیرا کشورهای بریکس از بقیه جهان بیگانه خواهند شد. چین و روسیه تقریباً به طور انحصاری با متحدان خود تجارت خواهند داشت که در نهایت باعث تضعیف اقتصاد آنها خواهد شد. این ایالت ها در تولید طلا با هم رقابت خواهند کرد و واحد مبادله غالب در هر زمان متفاوت خواهد بود. فاز دو سریعتر از فاز یک اتفاق خواهد افتاد، شاید در کمتر از 10 سال آینده.

عبارت سوم: Hyperbitcoinization

مرحله سوم و آخر پیچیدگی کمتری دارد. اکثر کشورهای جهان قبلاً به استاندارد بیت کوین تغییر داده اند. برای کشورهایی که قبلاً این کار را نکرده‌اند، متوجه افزایش ثروت و استاندارد زندگی در خارج از کشور خواهند شد. در این مقطع زمانی، السالوادور به یکی از ثروتمندترین کشورهای روی زمین تبدیل خواهد شد. کشورهایی که هنوز استاندارد طلایی دارند، به دلیل انزوا از بقیه جهان آسیب خواهند دید. اعتماد به سیستم فعلی از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، مردم متوجه خواهند شد که در مقایسه با بیت کوین، طلا یک ذخیره ارزش پایین‌تر است. بررسی اصالت طلا دشوار است. حمل و نقل و ایمن سازی آن حتی سنگین تر است. روسیه، چین و متحدانش هیچ گزینه دیگری نخواهند داشت جز اینکه بیت کوین را به عنوان رسانه محلی مبادله و واحد حساب خود بپذیرند. فاز سه نیز به سرعت اتفاق خواهد افتاد. من پیش بینی می کنم که این اتفاق طی پنج تا 10 سال رخ دهد.

اینگونه تصور می‌کنم که تئوری بازی در 20 تا 30 سال آینده اجرا شود. شاید بیشتر، اگر نه همه، پیش بینی های من اشتباه باشد. با این حال، آنچه من از آن مطمئن هستم این است که جهان ما واقعاً به سرعت در حال تغییر است. سیستم پولی ما خراب است. این در بحران بانکی فعلی منعکس شده است.

حتی اگر بیشتر پیش‌بینی‌های من نادرست باشد، ما شدیداً به بازگشت به یک سیستم پولی سالم نیاز داریم. بیت کوین تنها راه حل قابل اجرا به نظر من حقیر است. شاید عاقلانه باشد که در حال حاضر چند صندلی روی هم بچینید تا زمانی که هنوز می توانید. شما یا فرزندانتان ممکن است در آینده از آن بهره زیادی ببرید.

این یک پست مهمان از میلان استانوویچ است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.