شکار صحنه تماشایی سوختن فضاپیمای روسی توسط یاسمین مقبلی/ عکس

[ad_1] فضانوردان حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» اخیرا توانستند شاهد آتش‌بازی‌های جوی کمیاب باشند. روز چهارشنبه ۲۹ نوامبر، فضاپیمای باری روسی «پروگرس»(Progress) موسوم به «ام‌اس-۲۳»(MS-23) با محموله‌ای از زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شد که دیگر در پایگاه مداری مورد نیاز نبود. «اولگ کونوننکو»(Oleg Kononenko) فضانورد آژانس فضایی روسیه گفت: به طور ویژه، فضاپیما

کد خبر : 437645
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۳
شکار صحنه تماشایی سوختن فضاپیمای روسی توسط یاسمین مقبلی/ عکس

[ad_1]

فضانوردان حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» اخیرا توانستند شاهد آتش‌بازی‌های جوی کمیاب باشند. روز چهارشنبه ۲۹ نوامبر، فضاپیمای باری روسی «پروگرس»(Progress) موسوم به «ام‌اس-۲۳»(MS-23) با محموله‌ای از زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شد که دیگر در پایگاه مداری مورد نیاز نبود. «اولگ کونوننکو»(Oleg Kononenko) فضانورد آژانس فضایی روسیه گفت: به طور ویژه، فضاپیما حامل تجهیزات قدیمی و زباله‌ یا هر چیزی بود که کارشناسان تصمیم داشتند از ایستگاه به بیرون پرتاب کنند.

تنها چهار ساعت پس از جدا شدن پروگرس ام‌اس-۲۳، «یاسمین مقبلی» فضانورد ناسا توانست محل قرار گرفتن آن را پیدا کند و از آن در حال سوختن در جو زمین عکس بگیرد.

چنین ورود مجدد آتشینی، یک روش استاندارد برای فضاپیماهای باری غیرقابل استفاده مجدد است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شوند. دو فضاپیما از سه فضاپیمایی که در حال حاضر برای تحویل بار استفاده می‌شوند، کپسول روسی پروگرس و فضاپیمای «سیگنوس»(Cygnus) شرکت «نورثروپ گرومن»(Northrop Grumman) هستند که به‌ محض تحویل دادن محموله‌های خود، در جو از بین می‌روند و یک فضا در بخش‌های مخصوص اتصال ایستگاه برای تحویل دادن محموله جدید مورد نیاز است.

شکار صحنه تماشایی سوختن فضاپیمای روسی توسط یاسمین مقبلی/ عکس

سومین فضاپیمایی که در حال حاضر برای این محموله‌ها استفاده می‌شود، کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) است که می‌تواند برای فرود ایمن و استفاده مجدد در آینده به زمین بازگردد.

یکی دیگر از فضاپیماهای پروگرس قرار است روز جمعه اول دسامبر در ساعت ۴:۲۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب شود و به عنوان بخشی از ماموریت «اکسپدیشن ۷۰»(Expedition 70)، سه تن غذا، سوخت و سایر تجهیزات را برای فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد.

اتصال پروگرس به ایستگاه فضایی بین‌المللی برای روز یکشنبه سوم دسامبر در ساعت ۶:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی تنظیم شده است.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.