شوی تبلیغاتی رتکلیف؛ تیری که مجدد به سنگ خورد

[ad_1] ریچارد رتکلیف از ۱۹ روز پیش با ادعای اعتصاب غذا در نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس تحصن کرده است. در طول این مدت او چندین مصاحبه با رسانه‌های محلی انجام داد و چند تن از نمایندگان مجلس انگلیس با وی دیدار کردند. اقدام اعتراضی وی بازتاب چندانی در رسانه‌ها و افکار عمومی پیدا نکرد

کد خبر : 128196
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
شوی تبلیغاتی رتکلیف؛ تیری که مجدد به سنگ خورد

[ad_1]

ریچارد رتکلیف از ۱۹ روز پیش با ادعای اعتصاب غذا در نزدیکی ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس تحصن کرده است. در طول این مدت او چندین مصاحبه با رسانه‌های محلی انجام داد و چند تن از نمایندگان مجلس انگلیس با وی دیدار کردند.

اقدام اعتراضی وی بازتاب چندانی در رسانه‌ها و افکار عمومی پیدا نکرد تا امروز که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در لندن با همتا (جیمز کلورلی) و چند تن دیگر از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس دیدار کرد.

رتکلیف در اقدامی مذبوحانه رسانه‌ها و هوادارانش را مقابل ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس فراخواند تا با پشتوانه‌ای ساختگی با معاون وزیر خارجه انگلیس درباره پرونده همسرش دیدار کند.اما ساعاتی بعد با چهره‌ای مایوس مقابل رسانه‌ها حاضر شد و ماحصل این دیدار را دلسردکننده خواند. رتکلیف عنوان کرد که معاون وزیر خارجه انگلیس حرف تازه‌ای درباره احتمال بازگشت همسرش به کشور نداشت. 

رتکلیف می‌گوید که به اعتصاب غذای ادعایی خود تا آزادی همسرش ادامه می‌دهد اما نا گفته پیداست که بساط این تحصن به تدریج جمع خواهد شد. او دو سال پیش مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تحصن و به اصطلاح اعتصاب غذا کرد تا اعتراض خود را بدون توجه به روند قضایی پرونده همسرش به نمایش بگذارد؛ اما با ایجاد محدودیت در تردد دیپلمات‌های کشورمان ماده ۲۲ کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک را که بر ضرورت عدم اختلال در امور روزمره سفارتخانه‌ها و آرامش روانی کارکنان آن تصریح می‌کند، نقض کرد و پلیس لندن هم فقط نظاره‌گر بود.

رتکلیف با ترفند برخی رسانه‌های انگلیس موفق شد تا تصویری زجر کشیده از خود مخابره کند اما نتوانست از قاب دوربین ایرنا که تصویر او را هنگام صرف نوشیدنی شکار کرد، فرار کند. پس از انتشار این تصویر که مایه آبرو ریزی نامبرده شد، اعلام کرد که در برنامه اعتصاب او نوشیدن مایعات مجاز است؛ اما چندی بعد بساط خود را از مقابل سفارت جمع کرد و رفت.

همان زمان شماری از نمایندگان مجلس انگلیس برای گرم شدن شوی تبلیغاتی رتکلیف به ملاقات او رفته و به اصطلاح ابراز همدردی کردند؛ اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، هیچ‌کدام از قانون گذاران انگلیسی اطلاعی از جزییات پرونده زاغری، جز آنچه توسط رسانه‌ها مطرح شده، نداشتند.

دور جدید اعتراض رتکلیف مقابل ساختمان وزارت امور خارجه انگلیس سووالاتی را درباره علت انتخاب این مکان در اذهان عمومی ایجاد کرده بود. او در گفت‌وگو با رسانه‌ها به «ناکامی دولت انگلیس» و اهمال وزارت امور خارجه برای بازگرداندن همسرش اشاره می‌کرد اما ماجرای امروز مهر دیگری بر تلاش‌های مذبوحانه نامبرده برای انحراف پرونده همسرش به‌شمار می‌رود.

چنان او تا دو سال پیش به دروغ ادعا می‌کرد که دولت ایران با سفرش به تهران برای پیگیری پرونده همسرش روادید صادر نمی‌کند. همان زمان سفیر سابق کشورمان تصویر ایمیل رتکلیف در فروردین ۹۶ را منتشر کرد که نامبرده دربرابر آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل سفرش به تهران، جواب سربالا داده است. رتکلیف در این نامه به یک ابراز امیدواری بسنده کرده که در صورت حل نشدن پرونده همسرش پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به این مساله “نگاه می‌کند”. بر اساس اظهارات مسئولین ایران، او پس‌ از این نامه هرگز تقاضای روادید نکرد.

رتکلیف هر زمان که تحولی در روابط ایران و انگلیس رخ می‌دهد شال و کلاه می‌کند و به بهانه سهم‌خواهی راهی بنگاه‌های خبری می‌شود تا از این نمد، کلاهی برای انحراف در روند رسیدگی به پرونده همسرش بدوزد. نازنین زاغری سال ۱۳۹۵ به جرم فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، در تهران بازداشت و در حال گذراندن دوران محکومیت است. وی هنگام بازداشت از تهران به‌عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.