شولتز در اولین سفر به آمریکای جنوبی خواستار توافق سریع تجارت آزاد اتحادیه اروپا و مرکوسور شد

شولز که به دنبال کاهش اتکای اقتصادی آلمان به چین، تنوع بخشیدن به تجارت و تقویت روابط با دموکراسی‌های سراسر جهان است، از آرژانتین، شیلی و برزیل بازدید می‌کند که همگی توسط چپ‌گرایان دیگری که در «جند صورتی» جدید منطقه به قدرت رسیده‌اند، دیدار می‌کند. برلین می‌خواهد وابستگی خود به چین را برای مواد معدنی

کد خبر : 312918
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
شولتز در اولین سفر به آمریکای جنوبی خواستار توافق سریع تجارت آزاد اتحادیه اروپا و مرکوسور شد


شولز که به دنبال کاهش اتکای اقتصادی آلمان به چین، تنوع بخشیدن به تجارت و تقویت روابط با دموکراسی‌های سراسر جهان است، از آرژانتین، شیلی و برزیل بازدید می‌کند که همگی توسط چپ‌گرایان دیگری که در «جند صورتی» جدید منطقه به قدرت رسیده‌اند، دیدار می‌کند.

برلین می‌خواهد وابستگی خود به چین را برای مواد معدنی کلیدی برای انتقال انرژی کاهش دهد و آمریکای لاتین غنی از منابع را به شریکی مهم تبدیل کند. پتانسیل این منطقه برای تولید انرژی های تجدیدپذیر یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است.

شولز در یک کنفرانس خبری در کنار آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، گفت: «پتانسیل زیادی برای تعمیق بیشتر روابط تجاری ما وجود دارد، و احتمالاتی که می تواند از توافق اتحادیه اروپا و مرکوسور به دست بیاید، مشخصاً بسیار مهم است.

فرناندز حمایت گرایی اروپا را به دلیل به تعویق انداختن این توافق که اصولاً در سال 2019 با آن موافقت شد اما توسط پارلمان های ملی تصویب نشد، مقصر دانسته است. سفیران اتحادیه اروپا گفته اند برزیل باید گام های مشخصی برای جلوگیری از تخریب فزاینده جنگل های بارانی آمازون بردارد.

برلین امیدوار است که با انتخاب رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که قول داده است سیاست آب و هوای کشور را اصلاح کند، نگرانی ها کنار گذاشته شود. شولز قرار است روز دوشنبه در پایان تور سه روزه اش با او دیدار کند.

تهاجم روسیه به اوکراین که به دلیل وابستگی شدید این کشور به گاز روسیه باعث بحران انرژی در آلمان شد، آگاهی در مورد نیاز به کاهش اتکای اقتصادی به کشورهای مستبد را افزایش داد.

یک مقام دولت آلمان روز جمعه گفت که آلمان برای کاهش اتکای خود به چین برای مواد معدنی، باید بخش هایی را که از آنها دوری کرده است، بپذیرد.

این مقام که با شولز سفر می کرد به خبرنگاران گفت: «به عنوان مثال استخراج لیتیوم – این یک کار چالش برانگیز است، به ویژه در مورد محیط زیست و استانداردهای اجتماعی.

آرژانتین و شیلی در بالای “مثلث لیتیوم” آمریکای جنوبی قرار دارند که بزرگترین انبار فلز باتری فوق سبک جهان را در خود جای داده است.

حدود دوازده مدیر تجاری – از جمله روسای Aurubis AG (NAFG.DE)، بزرگترین تولید کننده مس اروپا، و شرکت انرژی Wintershall Dea AG Dea – صدراعظم را همراهی می کنند.

فرناندز گفت که او و شولز در مورد امکان جذب سرمایه گذاری آلمانی در ذخایر عظیم گاز شیل این کشور، ذخایر لیتیوم و تولید هیدروژن سبز گفتگو کردند.

به عنوان مثال، Wintershall Dea بخشی از کنسرسیومی است که در ماه سپتامبر اعلام کرد در حال سرمایه گذاری حدود 700 میلیون دلار برای توسعه یک پروژه گاز در سواحل جنوبی ترین نقطه آرژانتین، Tierra del Fuego است.

ماریو مهرن، مدیر اجرایی، در بیانیه ای گفت: آرژانتین پتانسیل تامین انرژی اروپا را در دراز مدت دارد.

(گزارش توسط سارا مارش، نیکلاس میسکولین و برندن اوبویل؛ ویرایش توسط دایان کرافت و ویلیام مالارد)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.